PDA

Bekijk Volledige Versie : Vacuumslang, brandstofrelais en ??



Rob
02/01/2010, 18:09
Ik heb drie vragen:

Omdat mijn Porsche slecht start of helemaal niet (bij deze temperaturen) heb ik vandaag de WUR eens uit elkaar gehaald. Dit zag er verder prima uit, dus weer zorgvuldig teruggezet. Ook de luchtschuif lijkt goed te werken.

Bij de testrit bleek alleen dat de auto inhield rond de 4000 toeren (ben niet hoger gegaan). Thuis aangekomen bleek de vacuumslang los te liggen, de rubbetjes op de uiteinden zijn zover heen dat ie eigenlijk niet meer te monteren valt. (helaas was toen alles al dicht). Ik heb toen maar voor nood met tape het slangetje bevestigd maar dat leverde niets op. Hij liep netjes tijdens en na de proefrit maar toen ik hem uitzette was het weer niks. Hij doet eigenlijk alles behalve aanslaan. Kan ik hieruit de conclusie trekken dat een vacuumslang niet met tape vastgezet kan worden? Of moet ik het toch ergens anders zoeken? Tot eigenlijk afgelopen week startte hij wel (met wat moeite) maar ik heb hem nu een kleine week in de kou laten staan...

Daarnaast verdenkt ik mijn brandstofrelais ervan dat ie stuk is. Namelijk, mijn brandstofpomp gaat niet aan als ik hem op contact zet. Is mijn vermoeden dan juist? (Alleen als ik mijn lichten aanzet draait de pomp wel, de vorige eigenaar heeft namelijk voor het vervangen van de branstofpomp de bekende beunoplossing gehanteert)

En tot slot, bij het demonteren van de WUR zag ik hierachter een soort schuif met een ijzerdraadje, dit schuifje kun je naar links en naar rechts bewegen. Deze lijkt op een koelslang te zitten, recht onder de bobine. Wat is dit en wat doet het?

Alvast bedankt!

Frenske
02/01/2010, 18:17
Ik heb drie vragen:

Omdat mijn Porsche slecht start of helemaal niet (bij deze temperaturen) heb ik vandaag de WUR eens uit elkaar gehaald. Dit zag er verder prima uit, dus weer zorgvuldig teruggezet. Ook de luchtschuif lijkt goed te werken.

Bij de testrit bleek alleen dat de auto inhield rond de 4000 toeren (ben niet hoger gegaan). Thuis aangekomen bleek de vacuumslang los te liggen, de rubbetjes op de uiteinden zijn zover heen dat ie eigenlijk niet meer te monteren valt. (helaas was toen alles al dicht). Ik heb toen maar voor nood met tape het slangetje bevestigd maar dat leverde niets op. Hij liep netjes tijdens en na de proefrit maar toen ik hem uitzette was het weer niks. Hij doet eigenlijk alles behalve aanslaan. Kan ik hieruit de conclusie trekken dat een vacuumslang niet met tape vastgezet kan worden? Of moet ik het toch ergens anders zoeken? Tot eigenlijk afgelopen week startte hij wel (met wat moeite) maar ik heb hem nu een kleine week in de kou laten staan... Ik ga er vanuit dat alle afstellingen optimaal zijn? Dus onsteking, kleppen en CO zijn gecontroleerd? Maar dat niet meer aanslaan kan niet aan het slangetje liggen, hoelang staat de motor stil dan? Dat slangetje nieuw monteren en het harde plastic middendeel eens goed uitblazen.

Daarnaast verdenkt ik mijn brandstofrelais ervan dat ie stuk is. Namelijk, mijn brandstofpomp gaat niet aan als ik hem op contact zet. Is mijn vermoeden dan juist? Normaal gaat je pomp pas draaien als de motor ronddraait. Relais wordt aangestuurd door de min-zijde van de bobine.(Alleen als ik mijn lichten aanzet draait de pomp wel, de vorige eigenaar heeft namelijk voor het vervangen van de branstofpomp de bekende beunoplossing gehanteert) Ach, gewoon weer in originele toestand brengen, dus via het relais

En tot slot, bij het demonteren van de WUR zag ik hierachter een soort schuif met een ijzerdraadje, dit schuifje kun je naar links en naar rechts bewegen. Deze lijkt op een koelslang te zitten, recht onder de bobine. Wat is dit en wat doet het? Dat is je kraan voor de verwarming aan of uit te zetten

Alvast bedankt!

succes!!

Rob
02/01/2010, 18:25
Oke, wat vraag 1 betreft... motor staat inmiddels maximaal een weekje stil. Maar ik heb net een proefrit gemaakt van +/- 30 km. En nu slaat ie dus niet meer aan.

Accu en startmotor zijn nieuw. En hij is dus wel aan te duwen.

Vraag 2 = duidelijk
Vraag 3, wat is daar dan het nut van? Dat er meer warmte bij de motor blijft ipv het interieur?

Frenske
02/01/2010, 18:30
Oke, wat vraag 1 betreft... motor staat inmiddels maximaal een weekje stil. Maar ik heb net een proefrit gemaakt van +/- 30 km. En nu slaat ie dus niet meer aan. ik bedoelde eigenlijk of ie niet aanslaat als ie een tijdje gestaan heeft, dus binnen maximaal een uur of zo?

Accu en startmotor zijn nieuw. En hij is dus wel aan te duwen. hmmm hoe oud is je 24er? De ouderen hebben een voorschakelweerstand die wel eens de geest kan geven, is een wit blokje op de bobine, gewoon ff meten met de multimeter.

Vraag 2 = duidelijk
Vraag 3, wat is daar dan het nut van? Dat er meer warmte bij de motor blijft ipv het interieur? Ik denk dat je het ook graag warm hebt in de winter? Dit is een variant op de kachel met kleppenregeling

succes!!

Rob
02/01/2010, 18:39
Normaal gesproken startte hij warm prima. Nu is het wat lastig te testen want de accu pakt 'em ook niet meer.

Mijn Porsche is één der laatsten, een 85er namelijk.

Vraag 3 is nu ook duidelijk. :)

Frenske
02/01/2010, 20:11
Normaal gesproken startte hij warm prima. Nu is het wat lastig te testen want de accu pakt 'em ook niet meer. Is je accu overleden? dan zijn je startproblemen niet vreemd maar normaal. Toch zou ik de bedrading van contactslot/starmotor/bobine eens checken

Mijn Porsche is één der laatsten, een 85er namelijk.

Vraag 3 is nu ook duidelijk. :)

succes!!

Rob
03/01/2010, 14:28
Aangezien de Accu nieuw is, zal ik de bedrading maar eens nalopen :(

Rob
05/01/2010, 21:04
Oke, ik heb vandaag mijn vacuumslang vervangen. Bij montage ontdekte ik ook waarom hij niet verder wilde dan 4000 toeren en niet meer wilde starten zonder aan te duwen.

Stekker van de WUR was niet aangesloten :S...

De accu staat nu naast me om opgeladen te worden, en morgen kijk ik wat het resultaat is.

Wel een andere vraag. Ik heb in augustus een nieuwe accu gekocht. Volgens het boekje zou een 43 ampere exemplaar voldoende zijn, dus die heb ik gekocht. Maar met deze kou heb ik het idee dat 'ie het maar net (of net niet) kan trekken. Kan het kloppen dat door ouderdom van de auto een sterkere accu aan te raden is? Of zal dat weinig uitmaken?

924porscheman
05/01/2010, 21:26
43 ampere vindt ik wel aan de magere kant. Ik heb zelf 63 Ah.

Frenske
06/01/2010, 18:46
Oke, ik heb vandaag mijn vacuumslang vervangen. Bij montage ontdekte ik ook waarom hij niet verder wilde dan 4000 toeren en niet meer wilde starten zonder aan te duwen.

Stekker van de WUR was niet aangesloten :S...

De accu staat nu naast me om opgeladen te worden, en morgen kijk ik wat het resultaat is.

Wel een andere vraag. Ik heb in augustus een nieuwe accu gekocht. Volgens het boekje zou een 43 ampere exemplaar voldoende zijn, dus die heb ik gekocht. Maar met deze kou heb ik het idee dat 'ie het maar net (of net niet) kan trekken. Kan het kloppen dat door ouderdom van de auto een sterkere accu aan te raden is? Of zal dat weinig uitmaken?

De 43Ah was standaard, tegen meerprijs werd een 62Ah gemonteerd. Gezien de electriciteitbehoefte zou de zwaardere geen verkeerde optie zijn. Echter zeul je meer gewicht mee en je dynamo moet harder werken om de zware uitvoering vol te houden. Een zwaarder dynamo zou misschien beter zijn. Maar de standaard zou voldoende moeten zijn. Tis maar wat je wil.

Rob
06/01/2010, 20:20
Ja precies, duidelijk. Laat ik het lekker zo.

Ik heb hem inmiddels weer aan de praat gekregen. Maar niet echt overtuigend.

Hij wilde namelijk in eerste instantie alleen maar starten als ik volgas gaf, en echt blijven lopen deed ie ook niet. Eenmaal op toeren ging het wel weer goed.

Nu heeft een maatje van me het toerental wat opgeschroeft, dus hij blijft in ieder geval lopen. Maar echt lekker starten doet 'ie nog steeds niet. Soms alsof er niets aan de hand is en het volgende moment moet je weer volgas geven.

Iemand een idee waar dat kan liggen?

Meneer aard
06/01/2010, 20:23
De automaat modellen hadden 62ah accu`s. Deze konden idd ook op de schakel tegen meerprijs worden gemonteerd. In het begin had ik een 45ah accu erin hangen maar toen die slecht werd heb ik er een 65ah Varta Silver line in gehangen..Een van de beste merken op accu gebied. Je merkt het zeker in de kou.

Overigens gaan accu`s niet kapot door de kou, dat is juist de beste plek voor een accu. Juist door de warmte gaan de accu`s kapot. In de zomer merk je dat niet goed omdat alles beetje meer is opgewarmt. Enkel in de winter merk je het goed omdat de startmotor meer vraagt om rond te gaan omdat de olie dikker is. Evt zou je 10w40 kunnen overwegen.

Meet je systeem druk eens..Lijkt wel of het zooitje niet goed op druk is binnen de K-jet. Check ook je complete brandstof systeem, hangende injectoren, drukhouder (fuel accomadator ofsow) etc etc.

Rob
06/01/2010, 20:33
Kan het misschien zo zijn dat ik bij het checken van de WUR de benzineslangen heb omgedraaid?

Meneer aard
06/01/2010, 20:36
Dat in theorie onmogelijk omdat ze beide verschillende maten hebben geloof 12 en 14 mm dat de banjo-boutjes waren.

Spuit je koude start injector in? Op de brandstof verdeler schijnt het wel mogelijk te zijn dingen verkeerd aan te sluiten. Ik raad je aan om daar even secuur naar te kijken en even te labelen voor jezelf. Kun je dat iedergeval uitsluiten. Als dat allemaal goed is, en de koude start en injectoren prima zijn moet je toch verder kijken naar evt compressie e.d.

Rob
06/01/2010, 21:18
Ik heb alleen de WUR los gehad, de dingen die dan in de weg zitten kun je niet verkeerd aansluiten. En het gekke is dat ik daarna nog heb gereden en buiten het feit dat ik was vergeten het stekkertje van de WUR aan te sluiten liep ie wel goed en sloeg ie niet af.

Ook is het momenteel niet alleen de koude start, maar ook als hij warm is moet je de ene keer wel en de andere keer geen gas geven om hem aan de praat te krijgen.

Vervelende is dat ik helemaal geen tijd heb voorlopig... :(

Meneer aard
06/01/2010, 21:22
Lijkt wel of je CO incorrect staat afgesteld..Dat is je stel schroef voor de verrijking van het mengsel..Ik zou daar vanuit eens verder werken..Als die onjuist staat start ie ook heel beroerd. Koud en warm. Met alle gevolgen van dien (bij een te arm mengsel).