PDA

Bekijk Volledige Versie : Benzine vraag (vragen)



Ik-rij-belastingvrij
27/01/2008, 19:41
Hallo
Morgen ga ik naar Belgie toe.
Omdat ik 450 km ga afleggen is de kans groot dat ik in Belgie zelf ook een keer moet tanken.
Hebben ze daar ook gewone euro 98 net zoals ik die hier in Nederland tank?
Of moet ik daar loodvervanger bij gooien?
Ik hoor het graag van jullie.
Mischien dat ik wel een 10 liter kan met ''OerHollandse'' benzine meeneem naar Belgie :mrgreen:

hammer_rites
27/01/2008, 20:04
Omdat ik 450 km ga afleggen is de kans groot dat ik in Belgie zelf ook een keer moet tanken.
Hebben ze daar ook gewone euro 98 net zoals ik die hier in Nederland tank?


Nee, in Belgie hebben ze alleen afgewerkt frituurvet. Neem ook een spuitbusje Nederlandse lucht mee, voor als je een lekke band hebt. Belgische lucht is niet compatibel.

Cor 944
27/01/2008, 20:20
Hallo
Morgen ga ik naar Belgie toe.
Omdat ik 450 km ga afleggen is de kans groot dat ik in Belgie zelf ook een keer moet tanken.
Hebben ze daar ook gewone euro 98 net zoals ik die hier in Nederland tank?
Of moet ik daar loodvervanger bij gooien?
Ik hoor het graag van jullie.
Mischien dat ik wel een 10 liter kan met ''OerHollandse'' benzine meeneem naar Belgie :mrgreen:

je kan gewoon 98 euro loodvrij krijgen.

en nog goedkoper ook,dan hier.
ik neem ook meestal een 80 l mee in jerycans ,terug uit Belgie.

Ik-rij-belastingvrij
27/01/2008, 20:21
Oke, is dat frietvet ook goedkoper dan nederlands frietvet?
Anders neem ik daar een paar liter van mee voor onze frietpan, die moet binnenkort toch ververst worden :mrgreen:

Ik-rij-belastingvrij
27/01/2008, 20:22
je kan gewoon 98 euro loodvrij krijgen.

en nog goedkoper ook,dan hier.
ik neem ook meestal een 80 l mee in jerycans ,terug uit Belgie.

Dat is mooi, ik ben benieuwd hoeveel het scheelt :wink:

Cor 944
27/01/2008, 21:21
langs de snelweg niet zo veel.
maar in de dorpjes kan het wel tot 0,25 €cent per l schelen.

Tom
27/01/2008, 22:00
Loodvervanger is sowieso niet nodig, je bedoelt octaanbooster...

Ik-rij-belastingvrij
29/01/2008, 13:28
Octaanbooster inderdaad :wink:
Nog een vraagje, kan ik ook V-power tanken bij de Shell?
Ik ben inmiddels weer terug van Belgie, heb gister probleemloos 500 km gereden :-D
Ik had voor dit hele gebeuren bijgehouden hoeveel m'n P verbruikt.
Met tanken gistermorgen kwam ik erachter dat ik maar 1 op 7 heb gereden shock:
39,43 litertjes duur sap vloeide probleemloos de tankopening in na 278,7 km :roll:
Toch maar eens wat minder gas geven als ik de rotonde verlaat buiten de bebouwde kom :lol:
Gelukkig is dat verbruik nu een stuk minder, 500 km bijna alleen maar snelweg met gemiddeld 90 km/u heeft volgensmij wel ongeveer 1 op 10/11 opgeleverd :wink:

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/01/34.jpg

511,5 km gereden en de tank is nog niet leeg :mrgreen:
Ik heb niet hoeven tanken in Belgie, er was ook geen plaats en geld meer om jerrycans te vullen helaas.
Langs de snelweg scheelde het al ongeveer 8 cent met nederland.

Oja, een van de mensen waar ik ben geweest had nog twee 944's staan.
Hij was er nog mee bezig om van twee, een te maken.
Hij was gister ook nog naar een 911 gaan kijken voor maar 2500 euro!!!.
Ik zei hem dat dat echt niks was, hij vond het aan de dure kant omdat er toch nog wel wat aan moest gebeuren, het bouwjaar was 1987 geloof ik.

q01z
29/01/2008, 16:56
ik weet niet wat ik indrukwekkender vind, je auto, je rit, de 911 voor 2500,- of de werkende dagteller! :D

Ik-rij-belastingvrij
29/01/2008, 18:01
Haha, mijn dagteller werkt echt perfect:mrgreen:
Ik vind het eigenlijk wel raar, mijn auto, waarvan ik denk dat hij de minst mooie zal zijn op de meeting, heeft tot nu toe nog geen enkel probleem gehad :D
Terwijl andere 10x mooiere auto's dan die van mij, het ene na het andere probleem krijgen :roll:
Het enige wat ik nu heb is dat hij steeds slechter gaat lopen als hij koud is, mijn toerenteller zakte eerst terug tot ongeveer 550 toeren, nu is dat al 300 toeren :shock:
Ik weet niet of en waar er een warmloopsensor moet zitten (ik weet het, kijk in de haynes) maar het is wel best irritant.
Als hij warm is loopt hij gewoon perfect.
Ook had ik vandaag na het uitladen van de achterbak het idee dat hij rechtsachter harder remt dan linksachter.
Hij zakte helemaal in rechtsachter met remmen, als ik ongeveeer 10 km/u rijdt.
Als ik dan wat harder remde blokkeerde hij zelf heel eventjes.
Na een paar keer voor en achteruit te hebben gereden en wat remwerk was het weer over.
Zit er toevallig een lastafhankelijke huppeldepup op een 924?
Zodat hij achter harder gaat remmen als je er wat zooi in gooit?
Als dat zo is zou dat betekenen dat die een beetje bleef hangen.
Ik zou graag weten of het er op zit, en of ik Shell V-Power kan tanken :wink:

Nu merk ik dat ik toch wat probleempjes heb :oops: gelukkig zijn het maar kleine dingetjes.

Tom
29/01/2008, 18:03
511 km is keurig, dat heb ik nog nooit gehaald (maar ik heb dan ook nog maar één lange rit met de auto gemaakt).

V-Power is 97 octaan, dat scheelt niet zoveel met 98. Moet kunnen dus.

Ik-rij-belastingvrij
29/01/2008, 18:30
Danku voor het antwoordt!
Dan ga ik V-Power tanken, mischien tikt hij dan ook wel minder als hij warm is.
Dat doet hij namelijk bij mij, mischien is dat wel pingelen, ik hoop het eigenlijk niet maarja.
Ik heb voor die 511 km wel een hele dag in de auto gezeten zowat.
Ik heb rustig aan 90 gereden, dat scheelt brandstof en rijdt veel fijner vindt ik.
Als ik 120 ga rijden gaat m'n stuur ook trillen, m'n wielen moeten nog eens gebalanceerd worden :oops:
Oja, 511 km zal niet helemaal kloppen.
M'n teller wijkt best wel heel erg veel af, dat komt omdat er te kleine banden op liggen.
Als ik 105 km/u op de teller rijdt, dan rijdt ik pas 90 km/u op de TOMTOM :roll:

Tom
29/01/2008, 18:40
Mijn banden hebben wel de correcte maat en toch wijkt mijn teller af... ik reed laatst naast een Citroën met digitaal dashboard, bij ruim 110 op mijn teller gaf de Citroën 102 aan.

Ik-rij-belastingvrij
29/01/2008, 19:05
Afwijken doen ze allemaal wel volgensmij, alleen scheelt het bij mij 15 km/h, in vergelijking met 8 km/h bij jou.
Is wel bijna het dubbele :roll:

q01z
29/01/2008, 19:26
afwijking is logisch.. hebben moderne auto's ook, alleen dan minder.. wees blij dattie teveel aangeeft ipv te weinig! toen ik mn 924 ging halen reed mn vriendin in me andere auto erachter, zij reed 100 op de teller, ik 120.. we reden allebij 110 op GPS :roll:

overigens, bij mn 924 helpt het heel erg om BPultimate of Texaco98 te rijden ipv 95.. 1 tank 95 gereden, had geen keus.. ze hadden niets anders.. maar die tank was echt zo leeg! (1:7) en hij liep ook echt niet best.. nu op 98 een steady verbruik van +- 1:11 en de motor loopt ook veel beter :)

Tom
29/01/2008, 19:42
Om dat soort verbruik te halen moet het voor mij zomer zijn... iedereen op vakantie dus geen files en licht, dus geen verlichting aan.

Ik-rij-belastingvrij
29/01/2008, 20:21
Ik heb alleen nog maar op 98 gereden.
Ik denk dat dat 1 op 7 verhaal bij mij er ook mee te maken heeft dat ik eigenlijk met een TE koude motor rijdt :roll:
M'n thermostaat gaat veel te vroeg open dus de themperatuurmeter geeft nooit meer aan dan 1 kwart.
Omdat de motor dan kouder blijft verbruikt hij ook meer denk ik :oops:
Morgen ga ik een nieuwe thermostaat halen, hopelijk komt hij dan wel goed op themperatuur :wink:

Meneer aard
31/01/2008, 18:52
Geen geklooi met v-power. Die dingen hebben gewoon 98 nodig. Heb ooit es 10 liter vpower uit pure noodzaak moeten tanken omdat ik te laat was met tanken maar dat vond ie niet ehct lekker. Ging wel maar toch..

En de warm loop shit kan ook zijn dat je WUR verroest is van binnen door water, open halen of vervangen.

VonG
31/01/2008, 21:06
ik heb het idee dat mijn wijzertje voor de tankinhoud niet klopt... als ik tank dan stopt die op een gegeven moment en de tank is volgens het wijzertje niet vol (maximaal tot het een na laatste streepje is een keer gelukt)... als ik dan benzine erbij wil doen stroomt het over... kan het kloppen dat de meter niet okee is?

Ik-rij-belastingvrij
31/01/2008, 21:12
Geen geklooi met v-power. Die dingen hebben gewoon 98 nodig. Heb ooit es 10 liter vpower uit pure noodzaak moeten tanken omdat ik te laat was met tanken maar dat vond ie niet ehct lekker. Ging wel maar toch..

En de warm loop shit kan ook zijn dat je WUR verroest is van binnen door water, open halen of vervangen.

Dan blijf ik toch maar Avia slootwater tanken, ik heb altijd Shell getankt bij m'n brommers, dat is altijd heel goed bevallen, vandaar de vraag.

Waar zit de WUR? :roll:

hammer_rites
31/01/2008, 21:27
@VonG: Die opnemer bestaat een een vlotter die tussen 2 weerstandsdraadjes loopt. Op die draadjes komt in de loop der jaren een dun filmpje te zitten, waardoor de weerstand te hoog wordt, en de meter te laag aangeeft.

Je zou met een heeeel fijn schuurpapiertje heeeel voorzichtig langs de draadjes kunnen gaan. En als ik zeg heeeel voorzichtig bedoel ik ook heeeel voorzichtig, voor je het weet heb je ze vernield.

Misschien weet iemand een minder gevaarlijk methode, maar deze werkte voor mij in elk geval.

Zie ook: http://www.924.org/techsection/gas_sender.htm

Tom
31/01/2008, 22:10
Ik las op 924board dat je ook de contacten van de vlotter bovenop de tank schoon kunt maken, da's meestal genoeg.

VonG
01/02/2008, 16:16
dank voor de tips weer Tom!

hammer_rites
01/02/2008, 16:22
dank voor de tips weer Tom!

Graag gedaan! ;-)

Meneer aard
01/02/2008, 20:52
[quote="Meneer aard":2t0f2aem]Geen geklooi met v-power. Die dingen hebben gewoon 98 nodig. Heb ooit es 10 liter vpower uit pure noodzaak moeten tanken omdat ik te laat was met tanken maar dat vond ie niet ehct lekker. Ging wel maar toch..

En de warm loop shit kan ook zijn dat je WUR verroest is van binnen door water, open halen of vervangen.

Dan blijf ik toch maar Avia slootwater tanken, ik heb altijd Shell getankt bij m'n brommers, dat is altijd heel goed bevallen, vandaar de vraag.

Waar zit de WUR? :roll:[/quote:2t0f2aem]

De wur zit aan de zijkant (firewall kant) van je inlaat. Lopen ook 2 extra benzine leidingen (aanvoer en retour) naar toe.

Ik-rij-belastingvrij
01/02/2008, 23:52
Bedankt, ik zal eens kijken :wink:

Meneer aard
02/02/2008, 08:34
Heb verschillende verhalen gehoord op 924board (staat geloof ik ook een how-to) dat dit heel erg goed helpt. Heb dit nagevraagd aan de forum techniker (renntech) en die bevestigde dat dit kon.

Evt je aav klep schoonmaken met wd40 helpt wel (hielp bij mij wel). Denk ook dat het komt door de carter ontluchting, dat er zoveel troep mee komt.

Ik-rij-belastingvrij
02/02/2008, 13:36
aav klep?
Ik weer he :oops:

hammer_rites
02/02/2008, 14:03
aav klep?

Auxiliary Air Valve

Klep die je gasklep omzeilt om meer lucht toe te laten. In de Haynes staat-ie bekend als Auxiliary Air Regulator (Hoofdstuk 3)

Ik-rij-belastingvrij
02/02/2008, 14:04
Thanks, hammer_rites :wink:
Jij ook he Aard :wink:

Ik-rij-belastingvrij
02/02/2008, 23:24
Ik heb net even uitgerekend wat ik verbruikt heb toen ik naar Belgie ben geweest.
Van 1 op 7 door korte ritjes ben ik gegaan naar 1 op 11,7 :-D
Dat verbruik was met kapotte thermostaat, dus koude motor, en contstant 90 km/u op het slechte wegdek van de Belgische snelwegen.
Toch mooi vindt ikzelf :mrgreen:
Ik ben benieuwd of het verbruik minder wordt nu er een nieuwe thermostaat in zit.

q01z
03/02/2008, 08:41
dat is een erg net verbruik hoor Stephan!
misschien dat ik dat ook wel haal als ik 90 ga rijden op de snelweg :roll: maar dan duurt het wel erg lang om van scharendijke naar Almere te rijden en terug :P

Tom
03/02/2008, 10:43
Ik zat afgelopen week nog onder de 1:8... :( En da's niet echt met hard doortrappen.

Ik-rij-belastingvrij
04/02/2008, 00:49
q01z: Als ik harder dan 100 ga rijden gaat m'n stuur irritant trillen :oops:
Ik moet m'n wielen nog eens laten balanceren, waarschijnlijk gebeurt dat pas als hij nieuwe banden krijgt over een x aantal jaren maar toch :roll:
En ik vind 90/95 wel een lekkere cruise snelheid 8)
Als je 200 km snelweg achter elkaar wreet vind ik 90 persoonlijk het fijnst rijden, lekker stil, lekker zuinig.
Als ik 120 km op de TOMTOM ga rijden draait hij dik 3500 toeren door m'n te kleine maat bandjes en dat maakt een bak meer geluid dan 2800 toeren moet ik zeggen :roll:

Tom: Rond de 1 op 8 vind ik niet verkeert voor een 924 op drukke wegen :wink:
Die 1 op 11,7 heb ik er dus ook echt uit moeten persen met een constante snelheid en dat lange stukken achter elkaar.

VonG
11/02/2008, 20:53
ik vind het verbruik erg meevallen van de 924... zelfs bij 140/150 km/uur... iets dat ik steeds meer doe nu ik de auto leer kennen...

Ik-rij-belastingvrij
11/02/2008, 21:40
Pas maar op voor de mannen van wegmisbruikers :mrgreen:

Tom
11/02/2008, 21:55
Ik kom deze week weer niet aan de 1:9, zelfs niet met de rit van zondag (geen lichten aan, lekker relaxed gereden).

Ik-rij-belastingvrij
11/02/2008, 21:59
Toch raar, ergens een lekkage??? :shock:

Tom
11/02/2008, 22:16
Niet van benzine.

Filerijden en lichten aan is killing voor je verbruik.

Ik-rij-belastingvrij
12/02/2008, 11:45
Ja, file rijden, dat zuipt brandstof.
Dan snap ik je verbruik wel, die 1 op 11,7 heb ik overigens gehaald met mijn verlichting aan :shock:

FROST
12/02/2008, 16:02
Mijn tellers wijken het meeste af: :shock: als ik 120 op de teller heb staan rij ik in werkelijkheid tegen de 100 aan, misschien iets sneller, misschien iets langzamer :mrgreen: Met Boetes is dat knap lastig.. Altijd een paar kilometer te hard...

Tja...ik heb wel gemerkt dat Vpower langer meegaat dan bijvoorbeeld 98 van de Total..maar tis wel weer dik 5 cent duurder hier per liter :cry:

Ik-rij-belastingvrij
12/02/2008, 16:26
Ja, is V-Power zuiniger bij jou?
Hier kost het evenveel of mischien nog wel minder :D
Mischien dat ik dan maar overstap naar V-Power.
Ik heb altijd shell getankt in de brommer, grasmaaier enz enz en beviel prima.
Maarja, het is 97 octane ipv 98 heb ik hier ergens gelezen :roll:

Over dat afwijken, dat is wel erg veel inderdaad, ik vindt het bij mij al erg :shock:

Meneer aard
12/02/2008, 18:22
Die tellerkabels troep is niet zo nauwkeurig.

Van mij bedraagt op hogere snelheden max 10% en bij de 120 wijkt ie 5 km af, vind het wel netjes en een teller mag 10% afwijken. Evt zou je nog de tellerkabel vaster kunnen draaien maar dat heeft niet altijd nut.

Laurens
04/05/2008, 10:43
*blaast stof van een oud draadje af*

Mag als het goed is van de week met de porsche gaan sturen, en helaas moet er dan ook getankt gaan worden :roll:
Heb ondertussen begrepen dat er toch echt 98 in moet, maar er hangt een briefje in m'n auto met daarop dat er bij elke tankbeurt loodvervanger moet worden toegevoegt. Ik vroeg me eigenlijk af of dit echt nodig is ??

Tom
04/05/2008, 10:56
Niet voor een standaard 924 2.0. Ik weet niet wat er verder aan jouw auto is gedaan, maar alle VAG-motoren vanaf modeljaar 1975 hebben geharde klepzittingen en dus geen lood nodig.

Laurens
04/05/2008, 11:01
Voor zover ik weet is er niets aan gedaan wat dat betreft. Ik neem ook niet aan dat ze er iets aan gaan veranderen waardoor er juist wel weer loodvervanger in moet. Denk dat ik het dan maar zonder loodvervanger ga proberen en hopen dat het echt niet nodig is :idea:

Tom
04/05/2008, 11:15
Mocht-ie pingelen, dan hoor je dat snel genoeg...