PDA

Bekijk Volledige Versie : dichtingen voor raam



fearpils
08/01/2010, 10:59
Hoi, ik heb even vlug google en het forum afgezocht, en mijn zoek skills zijn nog steeds niks waard :(.

Probleem is, dat mijn voor raam lekt, de dichting is in belaberde staat, en zou dus vervangen moeten worden. nu, het ziet er eigenlijk simpel uit, maar ik zou graag weten of hier een beginner uitleg voor is hoe je het best aanpakt.

Nu ik toch bezig ben, de zijraampjes zijn eig ook aan vervanging toe :P.

Oja, ik merkte plots ook dat er olie lekt, ik vind daarover wel veel terug, dus niet zon grote vraag, maar, heeft iemand enkele tips wat het eerst te onderzoeken?

MVG

Andy

Bcreative
08/01/2010, 14:22
Olie zou ik eerst kijken naar de pijlstok. Als je een korte pijlstok hebt, heb je grote kans dat ie daarop lekt. Dit is vrij eenvoudig te verhelpen door vervanging door een lange, latere pijlstok. Heeft bij mij goed geholpen. M.b.t. die waterlekkage; bedoel je dat je raam- en deurrubbers oud en slecht zijn? Dit kan idd lekkage veroorzaken. Alle rubbers zijn nog leverbaar. Ik zou zelf meteen netjes vervangen door nieuw. Te koop bij Pimp My Porsche of Alpo (online of in de winkel). Succes!

-Bassie-
08/01/2010, 18:44
rubbers zijn ook niet al te duur bij gewoon een porsche dealer.

fearpils
08/01/2010, 19:42
Zijn die simpel te vervangen door mij, of vereist het toch enige kenis?

LWB
08/01/2010, 19:47
weet niet hoe handig je bent:eyebrows:

met name de achterraampjes vergen wel enig inzicht en geduld.

fearpils
08/01/2010, 20:42
weet niet hoe handig je bent:eyebrows:

met name de achterraampjes vergen wel enig inzicht en geduld.

heb dan wel even mazzel, de achter rampjes zijn recent vervangen geweest :P

de lekage zit vooral in het voor raam

Peter
09/01/2010, 14:58
heb dan wel even mazzel, de achter rampjes zijn recent vervangen geweest :P

de lekage zit vooral in het voor raam
Is het voorraam geen gelijmde ????
Bij mijn '84 er toch .
Indien dit een gelijmde is is er maar één oplossing eruitsnijden , proper maken en terug opnieuw erin lijmen .

-Bassie-
09/01/2010, 15:08
jah dat is inderdaad zo.

gewoon er uit snijden en dan netjes maken en er in lijmen.

anders het er in lijmen laten doen door een goed bedrijf.

niet door carclass of zie bij mij op het werk vaak zat schreven ruiten.

en die komen dan daar vandaan.

wij laten het doen door een kleiner bedrijf je uit utrecht.

die doet altijd voorruiten met 2 man er in leggen dan komt die er veel beter in.

fearpils
11/01/2010, 07:10
Hmmm, utrecht is een beetje ver als belg, doet dat bedrijf eigenlijk dichtingen ook? Misschien moet iki toch maar carglass gaan, dat bestaat in den belgie ook :frown:

-Bassie-
11/01/2010, 08:36
gewoon een beetje zoeken op google en ervaringen lezen ;)

Meneer aard
11/01/2010, 10:08
De kans dat je de voorruit er heel uit haalt is zeer gering. Had het er nog van het weekend over met Martin, die kan dat wel bevestigingen dat meer dan 80% aan ruiten sneuvelt bij het verwijderen.

Evt zou je kunnen proberen om er een rubber met pees in te leggen, alhoewel dat volgens mij niet 123 zou kunnen lukken bij de 924 aangezien het glas ook wel iets met de torsie stijfheid met de koets te maken heeft.

Frenske
11/01/2010, 10:17
De kans dat je de voorruit er heel uit haalt is zeer gering. Had het er nog van het weekend over met Martin, die kan dat wel bevestigingen dat meer dan 80% aan ruiten sneuvelt bij het verwijderen.

Evt zou je kunnen proberen om er een rubber met pees in te leggen, alhoewel dat volgens mij niet 123 zou kunnen lukken bij de 924 aangezien het glas ook wel iets met de torsie stijfheid met de koets te maken heeft.

is een oude truc die niet lukt bij de 924, je hebt geen sponning om de rubber in te leggen...

Meneer aard
11/01/2010, 10:21
Ja dat dacht ik al. Mss kun je het wel maken maar vergt een boel tijd en energie terwijl de kit van tegenwoordig ook goed is. Wordt wel hard maar blijft toch een beetje flexibel.

Frenske
11/01/2010, 11:45
De voorruit demonteren is in principe geen heksentoer. Eerst alle sierlijsten verwijderen, de twee blokjes onderaan losschroeven en met de juiste zaagdraad de kit doorsnijden. Dan kun je de ruit er gewoon vanaf rapen. Voor hermontage goed schoonmaken en ontvetten. Dan met de juiste kit monteren.
De voorruit draagt ook bij aan de torsiestijheid maar die is ook zonder dit okee. De 924 is een stevige auto, gebouwd volgens traditionele Duitse maatstaven. Maak het sterk en zwaar, dan gaat het ook lang mee. (ofschoon ze sommige van die produkten maar een jaar of 5 (1940-1945)nodig hadden :whistle:)