PDA

Bekijk Volledige Versie : Ineens opgehouden



Peter
16/01/2010, 18:11
Ik rijd vandaag na enkele weken stilstand de Porsche lekker warm , dan gestopt bij vrienden in de buurt .
Na een drie kwartier terug willen vertrekken en de Porsche weigert .
Ik dacht aan vapor lock en dus teveel benzine .
Na enkele malen gestart te hebben plankgas kwam ik tot het lumineuze idee om injector 3 eruit te trekken , en wat blijkt , geen benzine .
Ik denk aan verschillende zaken nl.
Pomprelais
opvoerpomp die in de bak zit
Drukpomp
Benzinefilter .
Vergeet ik iets laat het dan maar weten , dan kan ik er morgen aan beginnen .
Eenmaal hij draait kan ik het zout eraf wassen .
Ik hoorde de pomp eerst nog wel toen ik stopte met starten nadien hoorde ik ze compleet niet meer .
Zou het bvb ook de spanning op de bobine kunnen zijn die wegvalt en daardoor de pomp niet meer aanstuurt .

m730
16/01/2010, 18:30
klinkt als brandstof relais kun je gewoon doorverbinden de horizontale contacten even een draadje er tussen en even meten of je daar spanning hebt

jimfrey944
16/01/2010, 18:37
nee de bobine heeft niets met je pomp te maken!!
Ik denk zelf dat de oorzaak bij de relais licht
het komt vaak voor dat die het niet meer doet
je kan zo bij de pomp meten of hij nog stroom heeft
(het simpelste eerst)
uit welk jaar is je 924 ?
want niet iedere 924 heeft een extra opvoer pomp
het kan ook zo zijn dat je luchtklep in de luchtmassa meter niet meer goed contact maakt of niet meer beweegt (deze zorgt ook voor de aanstuuring van de pomp)
kijk eerst maar of je stroom hebt op de pomp en een ding tegelijk

Peter
16/01/2010, 21:23
Het is een 924 waar geen elektrische sturing op de luchtklep staat het is een mechanische K-jetronic dus geen 924S .
Hij is van bouwjaar 1984 , ik heb hier nog een 1980 staan die brandstofpomprelais zal wel dezelfde zijn vermoed ik dus eens uitwisselen kan oplossing brengen .
Maar ik heb dus geen enkele oorzaak over het hoofd gezien ?

jimfrey944
16/01/2010, 23:14
ja sorry
ik zat ook even met mijn 944 in het hoofd
toch erg belangrijk om je jaartal te vermelden
een 84 er heeft al de verbeterde pomp
dus geen opvoer pomp in de tank die zitten allen in een auto's van 1980 tot 1981
daarvoor zat er een extra magneet klep en daar voor hadden ze een probleem met vapour-lock

(er kan natuurijk nog veel meer aan de hand wezen begin hier maar mee voordat je hem helemaal uit elkaar heb)

jimfrey944
16/01/2010, 23:34
ik vond dit nog op mijn mac.
schema voor een k jet.
ze gaan er wel van uit dat je een goed blok heb
dus het is echt gericht op problemen met je injectie

Peter
17/01/2010, 00:02
Tijdens starten komt er gewoon geen benzine uit injector 3 , daaruit concludeer ik dat er geen benzine komt .
En dus is inderdaad de relais het makkelijkst om na te kijken ,
daarna benzinefilter dan de pompen .
Dus morgen even de relais wisselen en als het niet te koud is doorgaan tot het opgelost , ik heb een 1980 staan voor reserveonderdelen dus vermoed ik dat ik die morgen terug draaiend heb .

Peter
17/01/2010, 13:11
Volgens de Haynes zou de benzinepomprelais sturing krijgen van de nr 1 van de bobijn waar ook het toerentalsignaal wordt genomen .
Maar het was gewoon een slecht contact van mijn benzinepomprelais toen ik er tegen drukte en startte sloeg hij aan heb hem dus eens gedemonteerd en terug gemonteerd en nu start en rijdt hij zoals het hoort .

captainfrasca
17/01/2010, 13:17
Mooi zo, ook weer opgelost. Hoe simpel het soms kan zijn.....

jimfrey944
17/01/2010, 13:42
Volgens de Haynes zou de benzinepomprelais sturing krijgen van de nr 1 van de bobijn waar ook het toerentalsignaal wordt genomen .


dat klopt

dat heb ook met mijn vergissing te maken een l jet pomp relais
word aangestuurd door de dme control unit

Peter
17/01/2010, 14:17
dat klopt

dat heb ook met mijn vergissing te maken een l jet pomp relais
word aangestuurd door de dme control unit
Correct maar dat is dus een volledig elektronisch gestuurde injectie zoals met moderne auto's .