PDA

Bekijk Volledige Versie : Draagarmrubbers



captainfrasca
21/01/2010, 14:13
Ik heb toen ik nog bij Kwik-fit werkte nieuwe draagarmrubbers kunnen bestellen.

Nu is deze toch anders dan het origineel, maar zie ook wel dat vaker dat het rubber van de bovenste foto wordt aangeboden.

zijn deze rubbers toch te gebruiken??

Frenske
21/01/2010, 14:22
is de nieuwe niet voor het andere ophangpunt? Je kunt hem in ieder geval niet gebruiken voor de getoonde oude te vervangen.

captainfrasca
21/01/2010, 14:39
Nee die nieuwe is echt voor aan de voorzijde....

jessy1984
21/01/2010, 16:39
Ik heb toen ik nog bij Kwik-fit werkte nieuwe draagarmrubbers kunnen bestellen.

Nu is deze toch anders dan het origineel, maar zie ook wel dat vaker dat het rubber van de bovenste foto wordt aangeboden.

zijn deze rubbers toch te gebruiken??

nieuwe rubbers zijn idd anders omdat deze ook voor golf zijn niet specifiek 924
niets aantrekken gewoon deze plaatsen

ArvidW
21/01/2010, 17:27
Let wel op dat je het oude rubber er in zijn geheel vanaf haalt, dus ook de stalen bus die op je veerpoot geperst zit. Anders krijg je de nieuwe er nooit op (ervaring)

captainfrasca
21/01/2010, 18:19
Ja die ijzeren bus maak ik me een beetje zorgen om, die zal ik waarschijnlijk moeten verwarmen denk ik...

Ik hoop in ieder geval dat als ik deze draagarmen gereviseerd heb (incl fuseekogels) dat mijn "stuur" problemen over zijn...

Ik heb nu het probleem dat mijn auto net een kever is met een kapotte stuurdemper..
De veerpoten ga ik volgende maand onder handen nemen...

924turbo2
21/01/2010, 18:26
Rubbers zijn gewoon te gebruiken. Bus heb ik heel voorzichtig doorgeslepen met een 1mm schijf.

Vervang ook meteen het andere rubbers, voor de kosten hoef je het niet te laten.

captainfrasca
21/01/2010, 19:12
Ik heb alle rubbers liggen, dus dat scheelt een hoop.....

zweitse
25/01/2010, 21:07
Draag armen en rubbers van Golf1 passen perfekt

-Bassie-
25/01/2010, 21:23
je hebt bij de 924 verschillende type`s draag armen dus zullen niet altijd passen kwa ophanging van de stabilisator.

Meneer aard
25/01/2010, 23:12
David, ff zoeken op internet naar Golf 1/ Rabbit onderdelen. Heb je een goedkoop alternatief; PU bussen. Niet van powerflex (die slijten heel snel schijnt), maar wel een ander merk. Schijnt precies zo op de 924 te passen.

captainfrasca
26/01/2010, 07:19
Ik zal daar eens naar kijken Arjen!
Eerst maar eens kijken waar ik mijn Dremel gelaten heb om die metelen bussen eraf te krijgen...

924turbo2
26/01/2010, 08:05
David, ff zoeken op internet naar Golf 1/ Rabbit onderdelen. Heb je een goedkoop alternatief; PU bussen. Niet van powerflex (die slijten heel snel schijnt), maar wel een ander merk. Schijnt precies zo op de 924 te passen.


Ik heb Powerflex (paars) al twee jaar onder de racer zittten, vertonen totaal geen slijtagesporen.

Meneer aard
27/01/2010, 22:50
Hmmz. Ik heb juist andere berichten gehoord. Overigens heb ik ze ook onder de 924 zitten. merk er weinig van. Ga er wel smeernippels onder zetten voor preventief smering.
Maar heb foto`s gezien dat ze echt weggevreten zijn. Zal ze eens opsnorren.

924turbo2
28/01/2010, 07:23
Op een straat auto met normale schokbrekers ga je het verschil ook echt niet merken.

Voordeel van polyurethaan is dat het niet uitdroogd zoals rubber. Wij gebruiken het ook voor alle klassiekers. En dus niet voor de wegligigng maar omdat de standaard rubbers van die auto's al na 1 jaar droogte scheurtjes gaan vertonen en in prijs scheelt het niet zo veel.

polyurethaan hoef/ hoor je niet te smeren.

Meneer aard
28/01/2010, 09:01
Zijn de meningen over verdeeld. Lagers e.d. hoor je ook niet te smeren..Doen wij wel. Lagers met een levensduur (zegt men) van 5 jaar loopt al bij ons 15 jaar mee..Zonder geluid en nog netjes ook..Gewoon om de 2-3 jaar wat speciaal vet injecteren dmv injectienaald gaat perfect.

924turbo2
28/01/2010, 14:18
Meningen zijn altijd overal over verdeeld, de één vind dit de ander vindt dat :-?

Proflex schrijft voor ze in te smeren met het bijgeleverde vet als je wilt voorkomen dat ze in het begin gaan knarsen/ geluid maken. Wil je direct het bedoelde effect dan schrijven ze voor geen vet te gebruiken. Kortom als je ze constant zou bijvetten doormiddel van een smeernippel verlies je het bedoelde effect.

Verder hou ik niet van half werk, ik zou meteen alles even stralen en spuiten dan kan het weer jaren mee. zo ziet het bij mij eruit:

jimfrey944
28/01/2010, 15:56
ziet er netjes uit
bijna alle info gehad maar waar haal je ze
ik denk dat het voor mijn martini ook wel wat is
droogt dat niet meer uit!!

jimfrey944
28/01/2010, 15:59
ik heb al wat gevonden zag een internet site op de verpakking staan
kom uit bij BIESHEUVEL AUTOSPORT

helaas hebben ze geen stabilisator rubbers voor een martini

Kevin- Martini
31/01/2010, 11:25
Stabi. rubbers voor de martini, en voor andere vroege 924's met stabi, zijn bij Porsche ook niet meer allemaal leverbaar.