PDA

Bekijk Volledige Versie : Gasklephuis: stationair afstelschroef



captainfrasca
24/01/2010, 09:33
Ik een probleem met mijn stationair afstelling op de gasklep..
Op één of andere manier trilt deze steeds los waardoor ik dus ook steeds mijn stationair terug moet draaien...

Is er een manier om dit, blijkbaar, uitgelubberde schroefje weer vast te zetten of is het beter om een nieuwe gasklep te monteren?

LWB
24/01/2010, 09:50
beetje loctide bied geen uitkomst? Of is dat hier niet toe te passen?

-Bassie-
24/01/2010, 09:53
jah wel dat zou zeker kunnen

dan moet je de rood.paarse nemen deze duurt even voor dat die hard is.

maar is niet zo super sterk als de groene die je daar voor niet kan gebruiken.

misschien heb ik op de loods nog zo`n 1 keer verpakking liggen weet niet welke kleur dat is:whistle:

captainfrasca
24/01/2010, 10:00
Loctite zou wel een optie zijn, maar hij moet wel kunnen blijven bewegen natuurlijk, echt vast zetten lijkt mij geen goede optie

ArvidW
24/01/2010, 10:07
Moet je ook loctite nemen die gemaakt is om schroefdraad te borgen, niet degene om lagers en tandwielen te verlijmen op assen.

Loctite 243 is daarvoor wel geschikt, 248 moet ook gaan en 290 kan ook maar daarmee zit alles vrij vast...

Kunt kleine flesjes bestellen op www.xtrack.nl al zijn de verzendkosten wel vrij hoog

jimfrey944
24/01/2010, 14:31
is het niet beter om het terug te brengen zo als het hoort !!
vaak zitten er bij stelschroeven veertjes onder om het verlopen tegen te gaan
deze is misschien gebroken of lam
misschien gewoon het stelschroefje vernieuwen!?

Pas
24/01/2010, 23:18
gastape om het stelschroefje misschien een idee?

sjones
25/01/2010, 06:19
Als je het met Loctite vastzet kun je het weer losmaken door met een verfstripper de boel ff heet te maken , ik zou in dit geval op de injectie echter geen loctite gebruiken want heet stoken lijkt mij op deze plek een slecht idee.Ik zou er een contra moer gebruiken die kun je vastdraaien tegen het alluminium gedeelte en dan trilt de schroef ook niet los

Frenske
25/01/2010, 06:45
je stationair wordt niet afgesteld met de gasklep, dus afstellen volgens fabriek en vastplakken!! Daarma verdere stationaire afstellingen met de luchtomloopschroef. :whistle:

captainfrasca
25/01/2010, 07:11
Ik bedoel ook niet de gasklep maar alleen de schroef in het gasklep huis....;-)
Die is gewoon dol, omdat ik er niet gek op ben om te gaan plakken, ga ik er een andere in zetten die wel goed is...

jakkie
25/01/2010, 11:32
Ben bang dat locktide door de hitte van de motor weer los zal laten. Zou eerst eens kijken of idd. heb borgveertje ed. nog aanwezig zijn.
succes

jimfrey944
25/01/2010, 15:56
Ik bedoel ook niet de gasklep maar alleen de schroef in het gasklep huis....;-)
Die is gewoon dol, omdat ik er niet gek op ben om te gaan plakken, ga ik er een andere in zetten die wel goed is...

Het enig goede dat je kunt doen !!!!!
Zo hou je je auto netjes.
(kost waarschijnlijk ook niet echt veel)

rommelen! :dat kunnen ze bij de garage wel
daar heb ik de nodige hoogstandjes van gezien

Frenske
25/01/2010, 16:57
is de schroefdraad in het spruitstuk nog goed? immers is de schroef van vele malen harder materiaal als het spruitstuk. :shocked:

captainfrasca
25/01/2010, 17:10
of dat nog goed is...
Een "nieuwe" is al onderweg via Martin...

Nieuw wil je hem niet bestellen, dat loopt over de 300 euro heen bij de dealer..

M.B.H.
25/01/2010, 18:16
of dat nog goed is...
Een "nieuwe" is al onderweg via Martin...

Nieuw wil je hem niet bestellen, dat loopt over de 300 euro heen bij de dealer..

Ligt al te wachten in een doosje :-)

captainfrasca
25/01/2010, 18:36
Mooi ik ben u wederom enorm dankbaar!:thumb: