PDA

Bekijk Volledige Versie : Rekeningrijden



M.B.H.
24/01/2010, 14:43
Forummers die OOk nog ANWB lid zijn
Geef je Mening wat Rekeningrijden aangaat in de Peiling http://www.anwbledenpeiling.nl/ 8-)8-)Doen.

-cees-
24/01/2010, 14:46
't is zo populair dat de hele site platligt! :shocked:
Maar ik ga 't straks zeker nog een keer proberen.

M.B.H.
24/01/2010, 14:50
't is zo populair dat de hele site platligt! :shocked:
Maar ik ga 't straks zeker nog een keer proberen.

Ik dacht laat ik het linkje hier maar even plakken
Dan vergeten we het niet :loco:

M.B.H.
24/01/2010, 15:22
Ik dacht laat ik het linkje hier maar even plakken
Dan vergeten we het niet :loco:
en voor niet leden jullie kunnen ook mee doen :-)

het is mij gelukt er tussen te komen :-)

captainfrasca
24/01/2010, 15:42
Ik had hem vanmorgen al gedaan, gewoon een paar keer de pagina verversen....

-cees-
24/01/2010, 16:03
Gelukt! :thumb:

klaas 924
24/01/2010, 16:22
voor onze 924maakt het niets uit8-)
maar ik ben er nog niet helemaal uit:redface:
volgens mij word het goed koper om met de auto te rijden
en word het in elkgeval de moeite waard om een ander vervoersmiddel te kiezen(zoals de fiets of brommer)of om te gaan carpoolen
want nu word je bestraft als je een auto hebt(je betaald evenveel of je hem nu gebruikt of niet)
en bij rekening rijden alleen als je hem gebruikt
en wat de privecie aangaat valt het wel mee
want wat te denken van al die camera,s die overal al staan

Fantaman
24/01/2010, 17:10
zo ik heb hem ook ingevult:thumb:

-Bassie-
24/01/2010, 17:11
ik heb hem ook ingevuld:thumb:

LWB
24/01/2010, 17:37
als je heel weing rijd kun je vaak een veel dikkere bak rijden voor gelijk geld....

ik rijd 30000km per jaar,kost alleen maar geld ook met een standaard 13 in een dozijn familiecombi,dus.....

Cor 944
24/01/2010, 18:18
Forummers die OOk nog ANWB lid zijn
Geef je Mening wat Rekeningrijden aangaat in de Peiling http://www.anwbledenpeiling.nl/ 8-)8-)Doen.


daar hoef je geen lid van te zijn,hoor !!!
iedereen kan en mag het invullen.

van mij mag het rekening rijden er wel komen.
ik rij toch bijna geen km,
en al helemaal niet in de spitstijden.

wordt het voor mijn auto's allemaal net iets goedkoper.
maar het mag ook zo blijven hoor.

ik heb in de 34 jaar dat ik auto rij ,al zoveel veranderingen meegemaakt.
auto rijden is en zal altijd belast worden.

komt er rekening rijden,
dan worden de andere belastingen weer verhoogd.
zoals gemeentebelastingen en rioolbelasting ,
uitwaterende sluizen ,en ga zo maar door.

uiteindelijk gaan we voor alles toch weer meer betalen .

Frenske
24/01/2010, 18:30
net ingevuld. Wat me opvalt is de vrij positieve vraagstelling tov rekeningrijden. Op zich ben ik geen tegenstander maar niet met zulk kastje. De vervuiler betaalt, 100% mee eens. Maar moet dat met een inbreuk op onze privacy? Met zo'n kastje weet vadertje staat altijd waar je auto uithangt. Ja, ja ik hoor het al, de gegevens worden enkel voor de registratie gebruikt. Maar je kunt ook diensten erop ontvangen. Moeten je gegevens dan niet ergens bekend zijn?
De volgende stap zal zijn dat je je bekeuringen voor te hard rijden automatisch op je mat krijgt. :Cry: Orson Welles' wereld nadert met rasse schreden!
De vingerafdruk op je paspoort "moet" van Europa, waar is die bescherming van de privacy? Je zit in een database, hierna je DNA aanleveren?
Camiel zegt dat dit niet de bedoeling is:lie:, maar wie garandeert dat? Die knul is zelfs nog gladder dan Balkenende in een emmer snot! De bal ligt bij de ANWB die wonder boven wonder dezelfde dag de vragenlijst al klaar heeft!

Cor 944
24/01/2010, 18:56
Op zich ben ik geen tegenstander maar niet met zulk kastje. De vervuiler betaalt, 100% mee eens. Maar moet dat met een inbreuk op onze privacy? Met zo'n kastje weet vadertje staat altijd waar je auto uithangt. Ja, ja ik hoor het al, de gegevens worden enkel voor de registratie gebruikt. Maar je kunt ook diensten erop ontvangen. Moeten je gegevens dan niet ergens bekend zijn?
De volgende stap zal zijn dat je je bekeuringen voor te hard rijden automatisch op je mat krijgt. :Cry: Orson Welles' wereld nadert met rasse schreden!
De vingerafdruk op je paspoort "moet" van Europa, waar is die bescherming van de privacy? Je zit in een database, hierna je DNA aanleveren?


maakt mij allemaal niet uit,
ik heb niks te verbergen.

en hard rijden ??
dat mag toch ook helemaal niet ????

-Bassie-
24/01/2010, 19:11
nu mag hard rijden niet nee maar is de pak kans kleiner dan als je met een kastje rijd dat jouw continu een boete zou geven als je te hard rijd.

of wou je zeggen dat jij nooit te hard rijd??

zelfs bij inhalen rijd je altijd wel iets harder dan toegestaan.

Cor 944
24/01/2010, 19:25
of wou je zeggen dat jij nooit te hard rijd??

zelfs bij inhalen rijd je altijd wel iets harder dan toegestaan.

nee joh ,dat zie je verkeerd ,
ik rij nooit te hard,
de rest rijdt gewoon veel en veel te langzaam.

captainfrasca
24/01/2010, 19:27
haha +1

joeyw91
25/01/2010, 13:12
Nou, er zijn een hoop mensen mee eens dat de vervuiler betaald, dan zou je de benzine ook 3euro per liter kunnen maken bijwijze van spreken.

Maar...

zodra er straks electrische autos komen, vangen ze geen accijns meer van de brandstoffen, terwijl dat wel grootte inkomsten zijn voor de overheid.

dus, zijn ze nu al aan het verzinnen om toch aan het zelfde geld te komen, zonder het heel erg oneerlijk te verdelen.

hoe dan ook, je blijft betalen...

joey

M.B.H.
25/01/2010, 19:12
Nou, er zijn een hoop mensen mee eens dat de vervuiler betaald, dan zou je de benzine ook 3euro per liter kunnen maken bijwijze van spreken.

Maar...

zodra er straks electrische autos komen, vangen ze geen accijns meer van de brandstoffen, terwijl dat wel grootte inkomsten zijn voor de overheid.

dus, zijn ze nu al aan het verzinnen om toch aan het zelfde geld te komen, zonder het heel erg oneerlijk te verdelen.

hoe dan ook, je blijft betalen...

joey

elektra moet ook opgewekt worden dus daar is ook op te Heffen :frown:

klaas 924
25/01/2010, 19:25
elektra moet ook opgewekt worden dus daar is ook op te Heffen :frown:

en zeker als het voor de mobiliteit is
ik las laatst al dat ze er op aan het studeren zijn hoe dat dan zou moeten !
want op alle brandstoffen zit accijns dus ook op auto elektriciteit
moet ook wel want anders heeft wouterje niets meer om uit te geven !