PDA

Bekijk Volledige Versie : Zijn er carrosiers op het forum ?



dopre
25/01/2010, 19:41
Ik heb een opleiding in de voeding gevolgd.
Het is pas enkele jaren terug dat ik in avondonderwijs stilletjes aan heb leren werken aan mijn wagen.
Ik heb dus nog altijd weinig ervaring.
Ik probeer dan ook altijd zoveel mogelijk info in te winnen alvorens te beginnen.
Ik denk ook dat het voor velen hier nuttig kan zijn om eens duidelijk,stap voor stap uit te leggen hoe je aan carroseriewerk begint.
Daarmee bedoel ik beginnen schuren met p 80, vervolgens 120, ...
Best droog en wanneer nat schuren, Epoxi primer of beter voorstel, welke grondlaag, ...
en dit tot de vernislaag.
Ik denk dat we hier met z'n allen veel kunnen uit leren.

Groeten Dopre

Bcreative
26/01/2010, 12:53
O.k., ik vind 't altijd leuk om wat te leren op het gebied van auto's. Maar wat is precies je plan/voorstel?

dopre
26/01/2010, 16:16
O.k., ik vind 't altijd leuk om wat te leren op het gebied van auto's. Maar wat is precies je plan/voorstel?

Wel, zodra het "gulfje" klaar ik zou ik of de turbo, of de S volledig uit elkaar halen en terug opbouwen.
Het is de bedoeling om de wagen helemaal opnieuw te doen.
Dit zal ook langere tijd in beslag nemen.
Dus ik wens 1 De juiste schuurtecnieken en vervolgens de juiste lakopbouw te doen zodat de wagen 100 % in orde komt.

smokeye
30/03/2010, 19:04
Voordat je begint met schuren moet je eerst ff kijken hoeveel lagen lak erop zitten, stel dat er 7 lagen opzitten dan ben je ontzettend lang aan het schuren en zou ik overwegen hem naar een goed straal bedrijf te brengen.

Ow en schuur wel met een excentrisch apparaat voor een beter resultaat. en stel dat je met korrel 80 begint, ga dan nooit met meer dan korrel 100 omhoog want dan schuur je de krassen van korrel 80 er niet meer uit. dus bijvoorbeeld 80 en dan 120 of 180, maar niet 80 en dan 240!