PDA

Bekijk Volledige Versie : plaatsen achterschermen 924GTS



peter944
28/01/2010, 19:49
wie heeft er ervaring met het plaatsen van GTS opzet achterschermen en wil deze ervaring delen. Ben benieuwd wat er aangepast dient te worden achter aan buiten en binnenscherm

gr Peter

M.B.H.
28/01/2010, 20:09
wie heeft er ervaring met het plaatsen van GTS opzet achterschermen en wil deze ervaring delen. Ben benieuwd wat er aangepast dient te worden achter aan buiten en binnenscherm

gr Peter

dat is het volgens mij wel ;-)

924turbo2
28/01/2010, 20:39
Bestaande achterscherm moet je rond uitzagen, dus gewoon de huidige lijn doorhalen (net zoals je de ronding in je voorspatbord).

De montage van de polyester achterschermen hangt af van het type wat je hebt. Plaats anders even een foto, ik hoop dat je wel de juiste hebt gekocht.

Hier wat voorbeeld van o.a. een mal voor het uitzagen, handig is om meteen het deel van de torsiestaaf weg te halen zodat deze in de toekomst makkelijk te verzetten is (voor verlagen).

Beste manier is om hem met bouten vast te zetten (zoals op de foto), dan kan je er altijd later nog bij, de gaten polyester je uiteraard dicht. Schermen passen nooit helemaal perfect, daarom wordt er vaak een bies tussen geplaatst.

Randje uitkloppen is uiteraard niet nodig maar staat wel netjes afgewerkt

klaas 924
29/01/2010, 17:28
vraag over foto 5 :
blijft die kier / gat tussen het metaal en polyester zo open ??
zoja dan is dat bij uitstek een plek voor vastzittend vuil en vocht
met als gevolg ROEST!

of heb ik het niet goed ??

peter944
29/01/2010, 18:22
Bestaande achterscherm moet je rond uitzagen, dus gewoon de huidige lijn doorhalen (net zoals je de ronding in je voorspatbord).

De montage van de polyester achterschermen hangt af van het type wat je hebt. Plaats anders even een foto, ik hoop dat je wel de juiste hebt gekocht.

Hier wat voorbeeld van o.a. een mal voor het uitzagen, handig is om meteen het deel van de torsiestaaf weg te halen zodat deze in de toekomst makkelijk te verzetten is (voor verlagen).

Beste manier is om hem met bouten vast te zetten (zoals op de foto), dan kan je er altijd later nog bij, de gaten polyester je uiteraard dicht. Schermen passen nooit helemaal perfect, daarom wordt er vaak een bies tussen geplaatst.

Randje uitkloppen is uiteraard niet nodig maar staat wel netjes afgewerkt


Thanks wat is het onderscheidt tussen het juiste en niet juiste type?
Als ik het goed zie moet er niet gelast worden alleen omkloppen?

Peter

924turbo2
29/01/2010, 20:26
Rand is wel gelast. Alles naslijpen en netjes lassen is natuurlijk altijd beter.

Voor de ''verkeerde'' schermen graag even een pb sturen, dan zal ik zeggen welke ik bedoel.

replica
09/06/2010, 12:34
Ik heb er zulke zonder rand vanbinnen en zal er eerst een rand moeten voor maken om ze kunnen vast te schroeven, hoo heb ik de boo in de breedte moeten aanpassen... Dus heb ik dan de verkeerde?

924turbo2
09/06/2010, 17:34
nee, verkeerde schermen zijn met een rand aan de buitenkant, die helemaal afgeplamuurd moet worden. Zie foto (deze moet je dus niet hebben):

replica
14/06/2010, 22:39
All right :-) neen deze heb ik niet, heb ze van joost gekocht en klein beetje foutjes in maar deze werk ik zo weg, ze zijn wel nog in perfcte staan en ben blij dat ik ze van joost heb kunnen kopen....
Maar ik heb dus ook geen rand aan de binnenkant, ik zie dat bij jou de schroeven langs buiten(dus door de schermen geschroeft zitten) deze plamuur je dus erna weg?
Maar ik denk dat dit na een tijd een beetje zou kunnen barsten, de plaats waar de bouten zitten.... of gebruik je vezel?

Groetjes

924turbo2
15/06/2010, 07:16
Gebruik glasvezelpalmuur (zitten vezels door), dat blijft flexibel en gaat niet bartsen.

ShroudedVeil
15/06/2010, 11:02
Joost, ga jij geen Gt meer maken ?

replica
15/06/2010, 23:46
Die polyesterplameer ken ik en gebruik hem ook steeds :thumb:
Maar helaas bij mij is er veel werk aan om ze te plaatsen, ik heb een andere manier moeten bedenken..... maar komt goed
Groetjes En binnenkort foto's ;-)