PDA

Bekijk Volledige Versie : probleem rem leiding ontluchten



pit
04/02/2010, 21:52
jongens en meisjes
heb het hele systeem leeg moeten halen want er zat dikke drap in en nieuwe voor rem klauwen gemonteerd
maar ik heb een vraag ik ben nu me rem leiding aant ontluchten.

maar rechts voor en links achter gaat het niet goed maar bij de anderen 2 kanten loopt de vloeistof er goed uit

krijg geen druk op het pedaal..er zit ook een t stuk in de rem leiding van rechts voor en links achter zou dit er misschien het probleem kunnen zijn ?????

ps is hier misschien een trucje voor

mvg het pit team

sjones
05/02/2010, 12:48
bij de meeste auto heb je een gescheiden remsysteem , als dan een gedeelte uitvalt rem je nog met het andere gedeelte.Dat is altijd linksvoor & rechtsachter en rechtsvoor & linksachter.
Waarschijnlijk heb je dan de cups of de o ringen in de hoofdrem cilinder lek, de hoofremcilinder verdeelt nl de remolie naar de de beide kanten.
Ik weet niet of je die kunt reviseren of dat je een andere moet hebben.
Remde de auto voordat je de olie wisselde ook al slecht of was dat pas na de olie wissel?
Want als het probleem optreed na een oliewissel kan het ook nog lucht zijn

Fantaman
05/02/2010, 17:36
het kan zijn dat het compensatie gaatje voor die kring is verstopt, dat de o-ringen lekken in de hoorfdrem cilinder lijkt mij sterk.

hoe ontlucht je eigenlijk, hier kan het ook aan liggen

pit
07/02/2010, 15:27
verschillende manieren geprobeerd
nog geen resultaat pruts nog ff verder
de auto heb 10 jaar niet gereden dus kan heel goed gewoon kapot zijn

Frenske
07/02/2010, 16:24
ff hoofdremcilinder demonteren en van nieuw rubber voorzien, daarna doorspoelen, moet het normaliter in orde zijn. Beste is het om alle rubber in het remsysteem te vervangen.... 8-)

jessy1984
07/02/2010, 17:34
ff hoofdremcilinder demonteren en van nieuw rubber voorzien, daarna doorspoelen, moet het normaliter in orde zijn. Beste is het om alle rubber in het remsysteem te vervangen.... 8-)
zijn er dan setjes om de hoofdremcilinder te reviseren ??
heb ik nog nergens gezien

Frenske
07/02/2010, 17:42
bij iedere normale automaterialenzaak verkrijgbaar, is er een Brezan vestiging bij jou in de buurt? Ze hebben tenslotte 128 vestigingen in de Benelux, die hebben ze. Natuurlijk verkopen ze je liever een complete cilinder, zit meer marge op .... :whistle:

jessy1984
07/02/2010, 17:52
bij iedere normale automaterialenzaak verkrijgbaar, is er een Brezan vestiging bij jou in de buurt? Ze hebben tenslotte 128 vestigingen in de Benelux, die hebben ze. Natuurlijk verkopen ze je liever een complete cilinder, zit meer marge op .... :whistle:
ja er is een brezan achter m'n hoek bij de autoshop waar ik altijd ga hebben ze deze in ieder geval niet maar dan zal ik daar eens gaan horen bedankt

Frenske
07/02/2010, 17:56
neem de oude mee als mogelijk, zeker van een oud model hebben ze soms geen documentatie..... :doh:

pit
07/02/2010, 18:06
he jongens het is al gelukt met de remmen
zat veel troep dikke drap inde leidingen
heb dit kunnen oplossen doormiddel van
vacuum zuiger op de nippel en m'n maat in de auto
die doet druk op het pedaal zetten nippel open en zuigen maar
ging als een trein


gr pit en mark

sjones
07/02/2010, 18:50
Ok dan Rem ze grtn Sjones

Fantaman
09/02/2010, 15:40
vacuum werkt ook niet ideal, ik ben blij dat we een apperaat heb die het reservoir op 2bar zet, nippel open en het stroomt er goed uit. of met 2 man waarvan 1 in de auto zit werkt altijd, of de hoofdremcilinder moet zijn over leden:-)

en als je geen lucht meer hebt en je pedaal zakt verweg moet je ook even de remschoenen stellen;-)