PDA

Bekijk Volledige Versie : auto start niet meer



dopre
21/02/2010, 09:36
Mijn 924 uit 82 start niet.
Als ik de sleutel omdraai hoor ik de brandstofpomp zoemen, de lampjes branden en de batterij is ok.
Bij de laatste stap gaat het mis.
Als ik de sleutel enkele sec op het einde vasthou gaat hij dan toch moeizaam de startmotor bedienen en slaat de motor aan.
Wat zou de oorzaak of oorzaken kunnen zijn ?
Startrelais ? Starter ?


gr Dopre

Cor 944
21/02/2010, 10:20
contactslot stuk ?

jessy1984
21/02/2010, 10:21
Mijn 924 uit 82 start niet.
Als ik de sleutel omdraai hoor ik de brandstofpomp zoemen, de lampjes branden en de batterij is ok.
Bij de laatste stap gaat het mis.
Als ik de sleutel enkele sec op het einde vasthou gaat hij dan toch moeizaam de startmotor bedienen en slaat de motor aan.
Wat zou de oorzaak of oorzaken kunnen zijn ?
Startrelais ? Starter ?


gr Dopre
mss een stomme vraag maar staat de motor goed los als je deze met de hand ronddraait
meet ook even op de starter of je genoeg stroom krijgt alle aansluitingen goed zijn en dat je een goede massa hebt leg eventueel even een extra massa met aan startkabel

wieberd
21/02/2010, 17:23
hallo

het kaan ook goed aan de accu liggen aangezien het allemaal moeizaam gaat

de accu kan dan nog wel 12 volt geven maar de ampere zijn dan te weinig om de startmotor aan te slingeren

had me vader ook met zijn auto vorige week

als ik jou was zou ik de accu erges na laten meten om amperevermogen

dopre
25/02/2010, 19:36
Aan het contactslot ligt het niet, ik heb wel gemerkt dat de stroomkabel naar de starter en de alternator licht geraakt is door de warmte van de uitlaat.
over en tweetal cm is de draadissolatie weg.
Als ik mijn sleutel op het einde hou gaat er een kabeltje (juist boven de bobine roken)
Ik heb nu ook gemerkt dat er een massakabel van de - pool batterij naar de starter loopt bij een '79 die ik in afbraak heb. bij mijn '82 is dat niet zo.
Zou dit origineel zijn of is dit ook een oplossing voor het probleem die ik nu heb.

gr Dopre

jessy1984
26/02/2010, 08:58
Aan het contactslot ligt het niet, ik heb wel gemerkt dat de stroomkabel naar de starter en de alternator licht geraakt is door de warmte van de uitlaat.
over en tweetal cm is de draadissolatie weg.
Als ik mijn sleutel op het einde hou gaat er een kabeltje (juist boven de bobine roken)
Ik heb nu ook gemerkt dat er een massakabel van de - pool batterij naar de starter loopt bij een '79 die ik in afbraak heb. bij mijn '82 is dat niet zo.
Zou dit origineel zijn of is dit ook een oplossing voor het probleem die ik nu heb.

gr Dopre
- de draad waar de isolatie weg is zou ik zowiso vervangen leg deze ook zover mogelijk van de uitlaat vandaan je doet er ook best hitte bestendige tape rond (dit is tape met een laagje alu folie)
dit zal het probleem niet oplossen wss maar is in ieder geval veiliger
- het kabeltje boven de bobine is dit de kabel die naar je startrelais loopt ??
Zo ja kan het zijn dat de relais (degene op de starter zelf) te veel stroom vraagt en mss defect is of verkeerd is aangesloten maar ik vermoed dat dit alemaal wel juist aangesloten zal zijn
-er loopt geen massa kabel van de baterij naar de starter de starter neemt massa via het blok.
naast de bobine zit een massa kabeltje naar het blok
enkel de alternator heeft nog een extra massa van de alternator naar het blok zelf.
als je vermoed een slechte massa te hebben neem even een startkabel en leg deze van je -pool op bat tot op je motorblok test het zo even en dan weet je het direct

dopre
26/02/2010, 20:30
Dank voor de tips.
De wagen start nog niet, maar het probleem is gelokaliseerd.
Het kabeltje van de thermosensor was gekneld in het koppelingshuis. Dit gaf kortsluiting en de starter kreeg nog maar 5 volt.
Zondag zal er dus nog heel wat tijd nodig zijn om het kabeltje te verwijderen en te vervangen door een nieuw.

Gr Dopre

dopre
28/02/2010, 19:29
Vandaag een nieuwe kabel gelegd en je raad het nooit ......
Het start terug.

Mag een slotje op