PDA

Bekijk Volledige Versie : Roest in de accubak wegwerken



q01z
02/02/2008, 21:05
Stephan (ikrijbelastingvrij) heeft een HowTo geschreven over hoe hij de roest onder zijn accu in de accubak heeft weggewerkt!

de PDF (http://www.924forum.nl/forum/downloads.php?do=file&id=3)

hammer_rites
02/02/2008, 21:21
Dammit jongens, dat ziet er erg goed uit. Als alle howto's hier op zo'n manier worden gemaakt, drukken we Haynes uit de markt!

Ik zag wel een paar spelfouten... :)

Ik-rij-belastingvrij
02/02/2008, 21:35
Danku :D
q01z, ook hardstikke bedankt voor het plaatsen :D

Ik zie nu ook dat er inderdaad nog wat spelfouten/typfouten in staan.
Normaal haal ik die er uit als ik het nog eens na lees.
Waarschijnlijk is dat bij dit niet helemaal goed gegaan, zal wel komen omdat ik nog al gaar was na 2 uur typen, en aanpassen :oops:

hammer_rites
02/02/2008, 21:41
Die spelfouten gaan er wel uit, geen probleem. Ik weet dat het veel moeite kost om een goed, samenhangend verhaal te maken, met alle foto's netjes op z'n plek, en dat in deze howto moeite en tijd is gestoken kan je goed zien. Petje af.

q01z
02/02/2008, 21:56
en spelfouten doormij laten controleren is echt kansloos :P ik lees er zekerweten overheen! :D

maaruhm Stephan, idd duidelijk verhaal! :D

hammer_rites
02/02/2008, 22:00
Ah, q01z heeft gecontroleerd. Well... umm... tja... wat zal ik daar nu eens op zeggen... ;-)

q01z
02/02/2008, 22:01
Ah, q01z heeft gecontroleerd. Well... umm... tja... wat zal ik daar nu eens op zeggen... ;-)

:cry:

hammer_rites
02/02/2008, 22:07
:cry:

Trek het je niet aan q01z, we hebben het er wel vaker over gehad. Ik ben altijd beschikbaar voor proofreading als je wilt.

:)

Tom
02/02/2008, 22:25
Dito, nog zo'n Nederlands-zeikerd hier. :)

Prima beschrijving, opgeslagen op mijn schijf.

Ik-rij-belastingvrij
02/02/2008, 23:14
Nogmaals bedankt voor alle goede reactie's :D
Eigenlijk moeten we een complete How To map maken over alles van een 924, van versnellingsbakrevisie tot interieur uit en inbouwen.
Dat zou wel makkelijk zijn, alles in het nederlands en met de punten waar je op moet letten.
Mischien dat ik dit wel vaker ga doen, ik moet m'n kleppen toch nog stellen binnenkort :wink:

Nielske
24/10/2008, 10:31
Wat ik nog zou doen, en wat ik hier niet zo goed kon uithalen, is het resterend materiaal waar het plaatje overheen gelast wordt zover mogelijk weghalen dat het plaatje er nog net op blijft liggen. Aangezien je hiertussen maar moeilijk bijkomt en ook al kit je het van binnen goed af, er komt bijna altijd wel vocht bij en dan begint het weer te roesten.

Dude-lange
28/10/2008, 19:29
Super handleiding.
Duidelijk verhaal.

Top :-D

automobilia
29/10/2008, 22:47
Wat ik nog zou doen, en wat ik hier niet zo goed kon uithalen, is het resterend materiaal waar het plaatje overheen gelast wordt zover mogelijk weghalen dat het plaatje er nog net op blijft liggen.

Heren,

tis de bedoeling dat er niks over elkaar wordt gelast, het is de bedoeling dat je een plaatje tussen last. Even wat anders ik gebruikte voor mijn oldtimers verzinkt 0.9 mm plaatwerk wat ik ooit gescoort (tegen een kleine vergoeding, was afval stukken :-D ) heb bij een erkende caroseriebouwer. Heb nooit delen over elkaar gelast! Altijd delen uitgeslepen en het nieuwe deel er passend tussen gelast..........

heb nog wel foto's daar van moet ik ff opzoeken en uploaden.

Bert (met meer dan 10 jaar oldtimer/restauratie ervaring) :D :D :D

Rebel
05/12/2008, 16:47
Hey ik krijg de volgende foutmelding
bij alle pdfjes

meer mensen met dit probleem?

want zou sommige graag willen lezen:
Oeps! Deze link lijkt niet te werken -
Pagina niet gevonden: onbekende fout.

captainfrasca
05/12/2008, 22:03
Yup dat heb ik ook, ze staan namelijk bij Marc op de servers, dus ik ga is ff met hem pb'en

vadriaanse
01/11/2009, 16:26
Hallo,

Ik zou graag lezen wat je hebt geschreven aangaande "repareren accubak lekkage" , kan je mij dit bericht toesturen? Dat had ik al een keer gevraagd, zeker niet aangekomen ofzo, of lees je je berichten in inbox van het forum erg weinig? Ik kijg alleen "oeps dit is het oude forum, bestaat niet meer". Ik kan hem niet openen, weet jij hoe dat wel kan of kan je het bestand me toesturen.
Zou heel fijn, zijn lek als een mandje nu nog onder de accu....
Doe het graag goed...

Groeten Vincent (ben nog nieuw op het forum...)

Fantaman
01/11/2009, 19:02
dat is nog een oude link maar het bestand kan je vinden in de downloads sectie van dit forum, klik hier (http://www.924forum.nl/downloads.php?do=file&id=3) voor de pdf over accubak herstellen;-)
(http://www.924forum.nl/downloads.php?do=file&id=3)

Frenske
01/11/2009, 19:13
Heren,

tis de bedoeling dat er niks over elkaar wordt gelast, het is de bedoeling dat je een plaatje tussen last. Even wat anders ik gebruikte voor mijn oldtimers verzinkt 0.9 mm plaatwerk wat ik ooit gescoort (tegen een kleine vergoeding, was afval stukken :-D ) heb bij een erkende caroseriebouwer. Heb nooit delen over elkaar gelast! Altijd delen uitgeslepen en het nieuwe deel er passend tussen gelast..........

heb nog wel foto's daar van moet ik ff opzoeken en uploaden.

Bert (met meer dan 10 jaar oldtimer/restauratie ervaring) :D :D :D

een jaar na dato nog steeds een waarheid als een koe!! Nooit overlappen, duurt maar een korte tijd en het roest weer:doh:. Ik (en mijn APE-zoon) gebruiken tweezijdig electrolitisch verzonken plaat van 1 mm voor chassisdelen en 0.75 voor overige delen.:thumb:

theo-winter
07/05/2017, 21:00
pdf link werkt niet bij mij, ook niet via de downloads (en bijvoorbeeld die van de trage ruitenwissers wel..). Doe ik iets fout?

captainfrasca
08/05/2017, 10:12
Die zijn al heel oud... Misschien dat iemand dat nog heeft hier?

Ronaldbm
08/05/2017, 12:47
Vreemd, bij mij werkt de download nog wel. Hebben we het over deze: https://community.924forum.nl/downloads.php?do=file&id=20
Wel even inloggen (!)

Anders heb ik nog wel het pdf hier op mijn pc. Kan ik die ergens uploaden?

Ronaldbm
08/05/2017, 12:48
14954 Daar is ie!

gerben1986
08/05/2017, 21:26
De download van deze geeft ook een 404: https://community.924forum.nl/downloads.php?do=file&id=45

Ronaldbm
09/05/2017, 10:09
Vreemd, het pdfje in mijn post kan ik namelijk wel openen. Stuur anders even een pb met je mailadres, stuur ik m rechtstreeks!