PDA

Bekijk Volledige Versie : auto start niet



toet89
27/02/2010, 18:15
Mijn 924, uit 82 heeft een beetje kuren.

vandaag reed ik door een bocht en de motor viel uit,
waarna er geen puf meer in zat.

met startpilot slaat de auto wel aan, maar valt daarna weer uit. Dit vertelt mij dus dat de ontsteking wel in orde is.

vervolgens de brandstofpomp.

Wanneer ik de leiding die vanaf de filter ( onder de motorkap ) los trek, komt hier wel benzine uit tijdens het starten. Tot daar is het dus in orde.

Waarscheinlijk ligt het probleem dus bij de daadwerkelijke injectie van de brandstof.

Wie kan mij vertellen of deze denkwijze juist is, en waar ik het probleem kan zoeken.



Btw, er zit nog voldoende benzine in ( c.a. 10 liter )


Mvg,
Guus

Peter
27/02/2010, 18:31
Ik heb dat onlangs voorgehad en ik heb de relais er uitgehaald en terug ingestoken en alles werkte terug .
Ik zou eerst de relais eens wisselen want er komt altijd benzine uit de filter omwille van de benzineregulator die er op zit .

-Bassie-
27/02/2010, 18:37
tijdens het straten he ;)

dus dan zou die druk al wel weg moeten zijn.

even injector los halen kijken of hier brandstof komt.

en anders even je lucht slangen controleren of deze wel goed zitten.

en als je injector los hebt liggen met de dan luchtweger omhoog duwen tijdens het starten.

toet89
27/02/2010, 20:11
wat bedoel je precies met : je injector los halen ??, kan ik deze bij de cilinderkop los trekken om te kijken hoe de nevel verspreid wordt?

toet89
27/02/2010, 20:12
relais heb ik btw al met 3 verschillende geprobeerd, geen resultaat

-Bassie-
28/02/2010, 11:26
je kan de injectoren uit de cillinderkop trekken.

ze willen wel is heel goed strak zitten hoor ;)

toet89
28/02/2010, 16:04
oke bedankt voor de reacties,

de porsche loopt weer als een zonnetje, het injectiesysteem zat een beetje verstopt door prut uit de tank, maar schoongemaakt en hij doet het weer.

Mvg

LWB
28/02/2010, 16:05
mooi!,lijkt mij verstandig om het filter eens een keer te gaan vervangen dan.....

Frenske
28/02/2010, 16:28
blijkbaar zit er geen tussen, hoe zou anders die prut uit de tank door kunnen? :whistle: