PDA

Bekijk Volledige Versie : De groene 924 - deel 2



Jayke
16/03/2010, 19:34
Ik zal hier even een nieuw topic starten over mijn groene / groen-blauwe 924. Ooit was er al een topic over deze auto van Ouke, de vorige eigenaar. Dat topic is [ame="http://www.924forum.nl/forum/showthread.php?t=1847"]hier[/video] te vinden.

Ik heb een hele lijst van dingen die er aan moeten gebeuren of die ik wil regelen. Niets extreem dringend, maar een aantal wel handig om snel te regelen. Volgende week alleen tentamens, dus het moet even tot daarna wachten.

In ieder geval, de lijst:
- De achterruitenwisser moet worden aangesloten. Dit is denk ik de meest dringende, want als ik in de regen even bij het stoplicht heb stil gestaan zie ik niks meer door de achterruit
- De ruitenwisser voor moet worden opgevoerd, zoals in de how-to staat.
- De motor start koud nog op 3 cilinders, en als ik dan even het gas aanraak gaat de 4e mee doen en blijft dan meedoen. Volgens mij opa, ooit auto monteur, een kwestie van bougies controleren en opening goed afstellen?
- Een klein lek bij de achterruit
- Een modernere radio erin
- Die lelijke NL sticker van de achterkant af
- De klok in de middenconsole loopt te langzaam, dus of even helemaal schoon maken, of een nieuwe/andere kopen
- Een aantal lampjes in het dashboard zijn stuk, dus de meters zijn wat donker
- De deurgrepen hebben een hoop verf verloren, dus die wil ik weer even mooi zwart gaan verven
- Het dashboard is gescheurd (zoals bij zoveel). Misschien een overzetstuk kopen
- De stoelbekleding is gescheurd (wederom, zoals bij zoveel). Mijn moeder is gelukkig wel handig met naald en draad en die dacht er misschien wel wat mee te kunnen... Ben benieuwd
- Ik denk dat er ergens een massa probleem in de verlichting zit, aangezien de voltmeter 1,5 volt varieerd op het ritme van mn knipperlichten, als die aan staan

Dat was het voorlopig wel... er zullen de komende tijd ongetwijfeld meer dingetjes bij komen, maar hopelijk ook heel wat dingetjes van de lijst verdwijnen:) Oja, en ik moet de auto nodig even poetsen, maar ook daarvoor geldt dat het waarschijnlijk tot na de tentamens zal moeten wachten...

PS. voor foto's, kijk in mijn voorstel-topic, [ame="http://www.924forum.nl/forum/showthread.php?t=8820"]hier[/video].

LWB
16/03/2010, 20:23
kijk,het eerste lijstje is nooit het kortst;-)
succes met de werkzaamheden.

M.B.H.
16/03/2010, 20:27
zonder wat tedoen te hebben aan de auto is toch ook niet Leuk ;-)

klaas 924
16/03/2010, 20:35
ja het blijft een hobby auto

maar wat voor opzet stuk wil je op je dashboard monteren??

Jayke
16/03/2010, 21:15
er zijn op internet overzet stukken te koop, die je over het bestaande dashboard kunt plakken/zetten. Ik kan even geen voorbeeldje vinden... Als ik hem vind zal ik het hier even plaatsen

Jayke
16/03/2010, 21:16
http://www.dashtops.com/dashboard/buydash.cfm/5550 Dit idee dus...

-cees-
16/03/2010, 21:25
Prijs valt mee, alleen hoe ziet het eruit als 'ie erop zit? Hoe dik is 't materiaal, weet je dat toevallig?

Jayke
16/03/2010, 21:27
Ik heb geen idee. Had ook origineel niet deze gezien, is nu alleen even ter illustratie. Die ik had gezien kwamen uit Duitsland, waren volgens mij ook nog goedkoper...

LWB
16/03/2010, 21:33
911teile op Ebay verkoopt deze ook voor €125.- misschien goedkoper incl. verzenden dan helemaal vanuit de US ?

klaas 924
17/03/2010, 17:26
ja naar deze covers heb ik ook al gekeken
maar ik twijfel of dit wel mooi word
daarom zoek ook ik iemand die al eens zo een cover heeft gemonteerd en kan dan de verhalen horen en het resultaat zien
maar hoogstwaarscheinlijk is het vast en zeker mooier dan al die scheuren!

BC911
17/03/2010, 19:48
Die scheuren horen nu toch eenmaal bij een 924 :heh: , niet .... ???

-cees-
17/03/2010, 20:54
daarom zoek ook ik iemand die al eens zo een cover heeft gemonteerd en kan dan de verhalen horen en het resultaat zien


Zoiets heb ik dus ook, ik ben er bang voor dat een cover vooral bij de speaker in het dashboard nooit mooi aan gaat sluiten.

dopre
17/03/2010, 21:49
Zoiets heb ik dus ook, ik ben er bang voor dat een cover vooral bij de speaker in het dashboard nooit mooi aan gaat sluiten.

ook de band in het midden vind ik maar niks.

Ik heb nog een bruine liggen met enkele scheurtjes.
Ga mij eens informeren of deze niet kan overtrokken worden.

gr dopre

Jayke
17/03/2010, 21:49
Dit (http://cgi.ebay.nl/Armaturenbrett-Cover-fuer-Porsche-924-944-I-II-turbo-S2_W0QQitemZ250594886979QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item3a589e8543) is weer een andere, iets minder mooi aangezien er bij de speaker niks is uitgesneden. Maar bij deze staat wel een foto hoe het eruit gaat zien, en ik moet zeggen, dat valt me niet tegen. Maar inderdaad wat Cees zegt, rondom de speaker zal het lastigste plekje zijn... Het lijkt me dat als het maar mooi rond is afgewerkt, het niet zo lelijk zou moeten zijn... desnoods zelf even met wat schuurpapier aan de gang.

Ik twijfel nog wel over of ik de scheurtjes wel echt zo storend vind. Ondanks dat zo'n ding eroverheen dan wel mooi weggewerkt is, zie je het wel zitten. Voorlopig in ieder geval geen prioriteit;)

Jayke
29/03/2010, 14:30
Even een vraagje: Ik kan van mijn rechterspiegel (elektrisch verstelbaar) alleen links-rechts verstellen. Links kan ik wel de hoogte verstellen. Klopt dit, of is er iets fout aan de rechterkant?

-cees-
29/03/2010, 14:32
Even een vraagje: Ik kan van mijn rechterspiegel (elektrisch verstelbaar) alleen links-rechts verstellen. Links kan ik wel de hoogte verstellen. Klopt dit, of is er iets fout aan de rechterkant?

Normaal gesproken moet 'ie rechts ook alle kanten opgaan, Tenminste bij de mijne wel. ;-)

Jayke
29/03/2010, 14:35
Oke, dankje wel, heb ik weer wat om op mijn to do-list bij te schrijven :P

Fantaman
29/03/2010, 16:46
kunnen 2 dingen zijn, bedrading of motor :whistle:

Jayke
29/03/2010, 17:12
Ik denk de aansluitingen bij de motor, aangezien ze ook naar links of rechts gaan als ik de 'joystick' naar boven op beneden doe. Of ergens kortsluiting in de draden, maar dat zou wel minder mooi nieuws zijn...

ShroudedVeil
30/03/2010, 15:23
haal de spiegel er even af en doe de stekkertjes op andere standjes :-)

replica
06/04/2010, 11:16
Of anders is het plastic tandwieltje stuk, ik heb dat ook gehad en gemaakt :p Onder de spiegel zit een gaatje, hiermee kan je de spiegel losklippen, dus draaien, niet trekken anders doe je de plastic en spiegel stuk....Daarna zie je het hele mechanisme, vrij simpel, 2 motortjes zoals in van die klaien autootjes op afstandsbediening.

Jayke
12/04/2010, 18:06
Zo, vandaag met mijn vader de achterruitenwisser aangesloten :D Wat een werk zeg, het mooi wegwerken van de kabels, maar ik ben erg tevreden met het resultaat!

Jayke
21/04/2010, 19:44
De afgelopen dagen weer een hoop gedaan aan de auto, maandag de thermostaat vervangen. Op zich een werkje van niks, maar als het eerste boutje besluit af te breken wordt het een lange middag. Bij de Brezan meteen ook een rotor en verdeelkap gekocht, alleen de verdeelkap hadden ze niet liggen, dus die kon ik dinsdag halen. Thuis bleek dat de rotor de verkeerde was, eentje voor een mercedes? Maar ik moest dinsdag dus toch langs, dus meteen de goede geregeld. Die er vandaag ingezet, en de auto loopt meteen stukken beter!

Ondertussen heb ik ook een nieuwe uitlaat binnen gekregen, ik heb toch gekozen voor de Imasaf, aangezien de Dansk bij Alpo alsnog 250 euro ex btw en zonder montage materialen, en de Imasaf inclusief montage materialen, btw en verzendkosten 200 euro kost. Voor dat verschil wil ik de gok wel nemen. Volgende week hopelijk tijd om hem eronder te maken

Jayke
05/09/2010, 19:11
Zo, net terug van een weekendje Stuttgart. Mercedes museum en Porsche museum bezocht (uiteraard). Overigens staan er 3 924's in het museum, de concept en de race versie waar David al foto's van heeft laten zien, maar ook nog een raceversie van een Carrera GT (met verzonken koplampen en de motorkap met van die raceclips). Ik zal snel ook wat foto's online zetten.

Maar dan natuurlijk waar het eigenlijk om gaat, de auto. In 1 woord, geweldig. Topsnelheid die we gehaald hebben is 205 km/h, en dat was de top ivm verkeersdrukte, niet omdat de auto daar ophield. Niet slecht voor een 28 jaar oude auto die (voor zover ik weet) nooit een motorrevisie oid gehad heeft. Gemiddelde brandstofverbruik tijdens de trip: meer dan 1 op 12,5, ook niet slecht denk ik zo, met een gemiddelde snelheid dik boven de 100 km/h.

Al met al heeft de auto me zeer tevreden gesteld. Op de terugweg nog 'even' via Limburg gereden en een set velgen met winterbanden opgehaald, zodat als de winter eraan komt, ik volop van de 924 kan blijven genieten :D

Jayke
05/09/2010, 19:45
Overigens was die topsnelheid op de GPS, de teller gaf toen 220 km/h aan

Jayke
21/08/2011, 20:39
Zo, na lange tijd maar weer eens hier iets posten. De afgelopen week ben ik bezig geweest met het dashboard vervangen (ja Martin, het is eindelijk gebeurd!). Ik heb namelijk al lang geleden een beter dashboard van Martin gekregen (waarvoor dank natuurlijk!)

Was nogal een verrassing om te zien dat er een alarm in de auto zit... Had wel de radarsensoren zien zitten en de toeter voor het alarm, maar nooit verwacht dat de rest van het alarm er nog was. Gelukkig is dat nooit fout gegaan, want het zat wel als startonderbreking ingebouwd. Als dat alarm dus plotseling was gaan werken had ik een probleem gehad. Het alarm heb ik eruit gehaald, omdat ik de afstandsbediening er toch niet meer bij heb.

Foto zonder dashboard, voordat het alarm eruit ging:
7227

Foto nadat het alarm eruit ging:
7228

De hoeveelheid kabels die van het alarm af kwam:
7229

Terwijl ik toch het dashboard eraf had, meteen een "koplampverklikker", dus een dingetje wat een alarm geeft als het licht nog aan staat maar het contact niet, ingebouwd. Ik vergat het licht namelijk nog wel eens uit te doen:@

Maar goed, zo is het eindresultaat. Nog steeds wel een beetje gescheurd dashboard, maar absoluut niet meer zo erg als het was:
7230

Bijkomend voordeel van het weghalen van het alarm (en het schoonmaken van het massapunt achter de zekeringenkast) is dat ik nu veel meer stroom overhoudt in de auto, voltmetertje geeft nu netjes aan wat ik zou verwachten, en schommelt niet meer, terwijl hij vroeger alle kanten op uitsloeg.

-Bassie-
21/08/2011, 22:05
ziet er allemaal strak uit :)

nu nog is een keertje een goede km teller kunnen vind he :9

Jayke
21/08/2011, 22:07
ziet er allemaal strak uit :)

nu nog is een keertje een goede km teller kunnen vind he :9

Ja inderdaad...

M.B.H.
21/08/2011, 22:22
goed gedaan Jongen B-) een hele verbetering dus !!!!!!!!!!!!!!!!!

-Bassie-
11/09/2011, 15:51
jayke een week geleden aan het werk :)
het vervangen van z`n AAV

7351

Jayke
11/09/2011, 16:06
En hij loopt toch goed nu zeg, zowel warm als koud... Wunderbar!

Jayke
09/10/2011, 21:26
En toen had deze 924 een stabilisator achter... Met dank aan Bas!

-Bassie-
09/10/2011, 21:29
ik zou zeggen foto`s :P

Jayke
19/03/2012, 08:53
Zo, sinds gister heb ik turbolook velgen onder de auto:
8074
De oplettende kijker zal misschien de velgen herkennen, dit zijn namelijk Bas' zijn oude velgen

M.B.H.
19/03/2012, 11:39
Staat hem goed hoor.

jimfrey944
19/03/2012, 15:42
Ja die turbo velgen zien er zeker goed uit

LWB
19/03/2012, 18:32
deftig !

Jayke
13/05/2012, 20:28
Laurens had het al beloofd, hier een foto van zijn oude stoelen, die sinds vandaag in mijn auto staan :D (overigens, pookhoes is met Martin in Bosnië, voordat ik daar opmerkingen over krijg :P)
8413

Ook nog een vergelijking tussen nieuw en oud:
8414

Het achterbankje kan ik nog niet overzetten, omdat die van Laurens het nieuwere model met drukknoppen is, en de mijne nog gewoon met een leren riempje. Weet iemand of de delen hiervoor die op de raamstijl/zijbekleding zitten gewoon uitwisselbaar zijn? (en zo ja, heeft iemand die delen van het nieuwere model liggen?)

LWB
13/05/2012, 20:35
fraai man! het verschil mag er zijn:s).. hopen dat de achterbank ook nog lukt..

captainfrasca
14/05/2012, 03:27
Als het goed is kun je de van de 944 type 1 de palletjes (weet ff niet hoe je het anders noemt) gebruiken waar die in moet vallen...

jimfrey944
14/05/2012, 09:05
Ik heb als het goed is nog sluitingen (pennetjes) liggen die je kan omwisselen met de cupjes van het oude systeem ik ga even voor je zoeken

Jayke
01/08/2012, 22:06
De afgelopen 2 weken een mooi tripje gemaakt. Mijn ouders zijn op vakantie in Italië en omdat mijn vader jarig was heb ik ze opgezocht met de 924. Rit erheen was 1250 kilometer en terwijl ik daar was ook nog de nodige kilometers gemaakt, waaronder de Stelviopas (volgens Top Gear de mooiste weg ter wereld, tot een hoogte van 2762 meter). In totaal in 2 weken ruim 3000 kilometer gereden, waaronder dus een aantal heftige bergpassen en ongeveer 1500 kilometer Duitse Autobahn, met natuurlijk de bijbehorende hogere gemiddelde snelheden.

De auto heeft geen enkele klacht laten horen! Had een uitgebreide gereedschapsset mee en had ook half verwacht wel misschien wat problemen te moeten oplossen, maar dat was nergens voor nodig. Niet slecht voor een 30 jaar oude auto al zeg ik het zelf!

harry
01/08/2012, 22:34
De afgelopen 2 weken een mooi tripje gemaakt. Mijn ouders zijn op vakantie in Italië en omdat mijn vader jarig was heb ik ze opgezocht met de 924. Rit erheen was 1250 kilometer en terwijl ik daar was ook nog de nodige kilometers gemaakt, waaronder de Stelviopas (volgens Top Gear de mooiste weg ter wereld, tot een hoogte van 2762 meter). In totaal in 2 weken ruim 3000 kilometer gereden, waaronder dus een aantal heftige bergpassen en ongeveer 1500 kilometer Duitse Autobahn, met natuurlijk de bijbehorende hogere gemiddelde snelheden.

De auto heeft geen enkele klacht laten horen! Had een uitgebreide gereedschapsset mee en had ook half verwacht wel misschien wat problemen te moeten oplossen, maar dat was nergens voor nodig. Niet slecht voor een 30 jaar oude auto al zeg ik het zelf!

Perfect, en dat je dat aan durfde zo'n verre rit. CHAPEAU

Jayke
01/08/2012, 22:39
Nog een fotootje boven op de Stelvio:
8803

En de navi stats (had 2 ritjes zonder gedaan, dus kwam net boven de 3000 km uit). Brandstofkosten klopt niet helemaal, had 1 op 10 staan op snelweg maar haalde zelfs met lekker snelheidje op de Autobahn zonder problemen 1 op 12+:
8804

jimfrey944
02/08/2012, 09:32
Verbaast mij niets de 924 is een sterke auto als je hem goed onderhoud blijft hij altijd lopen
Ik maak ieder jaar een grote rit maar heb nooit gereedschap mee *)

captainfrasca
02/08/2012, 10:55
Ik heb dit een paar jaar geleden ook gedaan samen met mijn broers, geen problemen mee gehad. http://community.924forum.nl/f12/roadtrip-3009/ Nu is de 924 van mijn broer wel zwart haha...