PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1983 | Geluid uit koppeling



Thijsch
27/05/2013, 09:32
Als ik de koppeling intrap, komt er een schurend geluid uit de koppeling.

De auto schakelt verder prima, zowel vooruit/achteruit geen problemen. Nu wil ik in ieder geval de druklager vervangen, maar ik vraag me af wat wijsheid is in deze situatie. Als de bak toch opengaat, kan ik er beter voor zorgen dat 'ie nog heel wat kilometers mee kan. Ik overweeg om de drukgroep ook gelijk te vervangen.

Zie ik nog dingen over het hoofd, of kan ik nog iets kleins meepakken? En mocht iemand toevallig nog wat hebben liggen..... ;)

-Bassie-
27/05/2013, 11:18
misschien is het handiger om de koppeling te demonteren en dan gelijk te kijken wat er vervangen moet worden.
gezien de vingers van de drukgroep in gesleten kunnen zijn en je koppeling kan ook versleten zijn.

Thijsch
27/05/2013, 17:38
Dat ben ik met je eens. Zou er graag veel tijd voor uit willen trekken, maar ik heb er slechts een zaterdag voor. Moet op voorhand de onderdelen eigenlijk al hebben...

924turbo2
27/05/2013, 19:43
vergeet je gaffel niet te controleren op speling/ slijtage.

Ook de geleidehuls zou ik vervangen is maar een paar euro.

Thijsch
28/05/2013, 21:31
Ik kan 'm alleen hier vinden:
Volkswagen Kever Druklager geleiderhuls - 016141181 (http://www.hotrod.nl/shop/contents/nl/p2591.html)

Wordt het dubbele met verzendkosten. :{

Verder neem ik van bassie a.s. vrijdag een koppeling + drukgroep over. Heb zojuist een toplager en druklager besteld, hoop dat het probleem hiermee voor nu kan worden opgelost.

924turbo2
29/05/2013, 20:52
waarschijnlijk kan je het gewoon bij de VW dealer om de hoek bestellen.

edit



ik zie net dat hij bij VW erg duur is, dus voor die 12 euro zou ik hem lekker daar bestellen.