PDA

Bekijk Volledige Versie : lang verwacht, stil gezwegen, nooit gedacht, toch gekregen...



pitjepeter
19/03/2010, 21:24
Eventjes de afgelopen dagen kort samenvatten:
- eergisteren officieel goedgekeurd voor de weg
- gisteren verzekering in orde gemaakt en kenteken aangevraagd
- vandaag al kenteken gekregen + allereerste proefritje gereden. Volgens Belgische gewoonte, in de regen.:whistle:

Zo'n eerste ritje met de Porsche doet toch wel iets met een 50-er. Echt jonger zal ik er niet van worden, maar het geeft wel een enorm FANTASTISCH gevoel.:tongue1:

N.B. Aan het industieterrein werd ik door een Duitse vrachtwagenchauffeur op getoet en lichtsein getracteerd.
't Zal een 924 fanaat geweest zijn...

Volgende dagen wordt genieten, maar morgen allereerste werk : tanken!

Grtz.
Peter

LWB
19/03/2010, 21:27
:thumb:gefeliciteerd,geniet ervan

dopre
19/03/2010, 21:38
proficiat en nu volop genieten.
en misschien binnen kort op naar de volgende ???

gr dopre

-Bassie-
19/03/2010, 22:09
fijn dat het gelukt is:thumb:

veel leuke en veilige km-ters.

klaas 924
19/03/2010, 22:27
van harte gefeliciteerd :thumb:
enne veeeeeel fijne kilometers8-)

-cees-
20/03/2010, 00:52
Veel plezier, en heel veel veilige en mooie kilometers. :car:

M.B.H.
20/03/2010, 08:32
Zo Dat Zijn de Berichten :thumb:
Veel Veilige Leuke en Opwindende Kilometers toe gewenst van hier:-)

Frenske
20/03/2010, 09:07
goed gedaan jochie .......

ik wens je veel veilige en genotvolle kilometers toe!! :thumb:

pitjepeter
20/03/2010, 12:58
proficiat en nu volop genieten.
en misschien binnen kort op naar de volgende ???

gr dopre

Ja, zo'n mooie 911 / 964 zou ik ook wel nog willen :faint2:

Grtz.
Peter

pitjepeter
20/03/2010, 13:04
:bedankt
Ik ga zeker proberen genieten van elke meter die ik rij ! ;-)
Bedankt aan iedereen op dit forum, die meegewerkt hebben om de witten op de weg te krijgen :wave:

Grtz.
Peter

BC911
20/03/2010, 13:42
Mooi zo! Hoe meer 924's op de weg hoe beter. Tot op de volgende meet dan maar zeker .... ?

pitjepeter
20/03/2010, 13:48
Mooi zo! Hoe meer 924's op de weg hoe beter. Tot op de volgende meet dan maar zeker .... ?

Zonder tegenslag ben ik idd aanwezig op een volgende meeting!

Grtz.
Peter

Peter
20/03/2010, 20:19
Succes en veel veilige km gewenst zonder pech .

pitjepeter
20/03/2010, 20:38
Succes en veel veilige km gewenst zonder pech .

Oh...!!!:shocked:
Ik wist niet dat je met een 924 pech kan hebben!

(Als je een 924 hebt, heb je toch best wel veel geluk toch.)
:-)
En als er dan al eens een onderdeeltje een eigen leven gaat leiden, dan helpen we hem weer met het nodige sleutelplezier op het rechte pad...

Grtz.
Peter

Peter
21/03/2010, 19:19
Tuurlijk maar als je dan toch pech hebt en je staat daar dan is het toch wel even balen .

pitjepeter
21/03/2010, 21:32
Tuurlijk maar als je dan toch pech hebt en je staat daar dan is het toch wel even balen .

Hout vasthouden, ik reken op mijn bewaar:angel:

Ondertussen al paar Km warmgereden = dikke fun!

Grtz.
Peter

pitjepeter
22/03/2010, 19:56
Ook Tim (mijn zoon) heeft al wat kilometertjes met de witten gereden.
Om het plaatje compleet te maken had hij zelfs een oude pet van onder het stof gehaald. Helemaal 'old-skool' vind hij zelf!
Onderweg had hij blijkbaar ook een wit speelkameraadje gevonden...
De 'gekkebekkentrekker' is de buurjongen (autofreak) en altijd paraat als er aan de Porsche iets kan gedaan worden...

Grtz.

Peter

klaas 924
22/03/2010, 20:41
fijn is dat he
lekker rijden met je EIGEN porsche!!!!

pitjepeter
22/03/2010, 22:52
fijn is dat he
lekker rijden met je EIGEN porsche!!!!

Wat ik (echt waar) zo fantastisch vind is dat zo'n jonge kerels mijn autootje van 30 jaar oud weten te waarderen en er fun aan beleven.
Effe zwaaien met de sleuteltjes van de witten en ze reageren als hondjes die uitgelaten worden :dance:

Grtz.
Peter

Peter
23/03/2010, 07:52
Wat ik (echt waar) zo fantastisch vind is dat zo'n jonge kerels mijn autootje van 30 jaar oud weten te waarderen en er fun aan beleven.
Effe zwaaien met de sleuteltjes van de witten en ze reageren als hondjes die uitgelaten worden :dance:

Grtz.
Peter
Je zou voor minder , het is inderdaad een prettig gevoel met zo'n oude bakjes te mogen rijden , alleen ondervind ik wel zelf dat het volgens de jeugd op z'n minst coupe's moeten zijn maar m'n Beemer vinden ze maar niets .

pitjepeter
23/03/2010, 09:33
Je zou voor minder , het is inderdaad een prettig gevoel met zo'n oude bakjes te mogen rijden , alleen ondervind ik wel zelf dat het volgens de jeugd op z'n minst coupe's moeten zijn maar m'n Beemer vinden ze maar niets .

Tim (21) heeft zich enkele weken geleden een jonge 2e hands BMW 320D touring E46 met M-pakket gekocht. Fantastische wagen vind hij (hij werkt bij BMW), maar de charme van de 924 bekoord hem evenzeer!

Grtz.
Peter

Fantaman
23/03/2010, 20:36
bmw vind ik ook mooie auto's M.U.V. de nieuwere types die vind ik niet mooi :P
bmw kennende zal het zeker wel goed rijden. ik werk bij volvo dus rijd de hele dag in die dingen, soms ook naar een klant. is leuk helemaal die 5 cilinders ben daar daar helemaal verliefd op geworden maar toch ben ik blij als ik weer in dat ouwe ''krot'' van mij zit.

mensen vergeten toch dat de auto in de jaren 70 is ontworpen en vergelijken het met iets van nu, niet te vergelijken maar doet nog goed mee

ja telkens als ik het het raam kijk zie ik hem staan en verschijnt er een glimlach op mijn gezicht.
kost bakken met geld, gaat er weer wat stuk, ik sta te lachen bij de pomp ookal doet het zeer als ik al mijn geld erin de tank gooi, sta te juichen als ik een verbruik haal van 1:8, hij ziet er niet uit maar als achter het stuur zit het gaspedaal intrap en dan zijn alle zorgen weg en stap ik met een lach weer uit

Freude am fahren:heh:

pitjepeter
23/03/2010, 20:52
...ja telkens als ik het het raam kijk zie ik hem staan en verschijnt er een glimlach op mijn gezicht.
kost bakken met geld, gaat er weer wat stuk, ik sta te lachen bij de pomp ookal doet het zeer als ik al mijn geld erin de tank gooi, sta te juichen als ik een verbruik haal van 1:8, hij ziet er niet uit maar als achter het stuur zit het gaspedaal intrap en dan zijn alle zorgen weg en stap ik met een lach weer uit...

Vandaag mijn eerste 120 Km. in één ruk met de Porsche gereden en wat 'Fantaman' hierboven zo poëtisch verwoord is gewoon 100 % het gevoel dat ik had toen ik met tegenzin de thuisoprit opdraaide. :D

Grtz.
Peter

-cees-
23/03/2010, 20:59
En dat is dan de charme van de 924. Niet zo comfortabel of praktisch als menig jonge auto, maar een gevoel erbij krijgen dat onbeschrijfbaar is. :-)

Ik merk het zelf ook. Als ik even naar mijn ouders ga (500m verderop) dan valt 't me op dat ik altijd min. een half uur onderweg ben. :eyebrows:

Fantaman
23/03/2010, 21:00
de duren benzine prijs houd mij uit de auto als de brandstof 10ct per liter zou zijn zal ik altijd de lange weg naar huis nemen.

zoals vandaag op de brommer via uitrecht naar huis gereden, het is maar goed dat ik op de brommer rijden ook leuk vind wand goh ik zit sochtens toch veel liever in die 924 maar nu bespaar ik op de brandstof dus dan ik voor de 924 meer onderdelen kopen;-)

Peter
24/03/2010, 21:41
Tim (21) heeft zich enkele weken geleden een jonge 2e hands BMW 320D touring E46 met M-pakket gekocht. Fantastische wagen vind hij (hij werkt bij BMW), maar de charme van de 924 bekoord hem evenzeer!

Grtz.
Peter
Ja klopt daarom zeg ik het ook zolang het coupe's zijn valt het met de jeugd nog mee dat zien ze nog wel zitten maar een 528I van 1980 of mijn dagelijkse Volvo 940 GLE Turbo vinden ze maar niets .

Fantaman
25/03/2010, 19:23
tsja een 940 kan ik ook wel inkomen dat ze dat niks vinden maar een 850 T5 R is wel heel dik :heh:
de meeste willen toch iets waar vel tuppaware voor is en makkelijk in onderhoud:whistle:

pitjepeter
26/03/2010, 00:42
@ Peter,
Ik zocht tevergeefs naar de foto's van je Volvo 940 GLE in je 'garage - fotoalbums'. :frown:
En je hebt gelijk hoor, coupés en cabrio's al wat de klok slaat, ook hier in de buurt bij de jongere generatie!
Tot ... ze ondervinden dat een baby nogal anexxen heeft, de boodschappen in verschillende ritten moet opgesplist en de schoonmoeder weer eens uit de auto moet gelepeld worden.:yikes
Tja, voor elke leeftijd/levensfaze zal er wel een type wagen zijn zeker?
Veelal kunnen we om diverse redenen niet de auto kopen waarvan we dromen. Sommigen (zoals ik) kopen de wagen waarvan ze droomden 30 jaar na datum. Misschien kan ik er nu zelfs nog meer van genieten dan toen ik 20 was. (Geef toe, om in te vrijen is een 924 echt wel krap, alhoewel mijne MINI toen ook geen dubbelbed was... :oops:)

Grtz.
Peter

Peter
26/03/2010, 08:00
@ Peter,
Ik zocht tevergeefs naar de foto's van je Volvo 940 GLE in je 'garage - fotoalbums'. :frown:
En je hebt gelijk hoor, coupés en cabrio's al wat de klok slaat, ook hier in de buurt bij de jongere generatie!
Tot ... ze ondervinden dat een baby nogal anexxen heeft, de boodschappen in verschillende ritten moet opgesplist en de schoonmoeder weer eens uit de auto moet gelepeld worden.:yikes
Tja, voor elke leeftijd/levensfaze zal er wel een type wagen zijn zeker?
Veelal kunnen we om diverse redenen niet de auto kopen waarvan we dromen. Sommigen (zoals ik) kopen de wagen waarvan ze droomden 30 jaar na datum. Misschien kan ik er nu zelfs nog meer van genieten dan toen ik 20 was. (Geef toe, om in te vrijen is een 924 echt wel krap, alhoewel mijne MINI toen ook geen dubbelbed was... :oops:)

Grtz.
Peter
De 940 wordt volgende week gekeurd voor verkoop , momenteel heb ik als dagelijkse een Opel Senator A2 2.2 bwj 1985 binnen 2 maanden wordt hij oldtimer .
Ik vind oude auto's charme hebben en dat model 940 is een echte bompa auto maar als we klaar zijn wel ene met rond de 250 Pk .
Dat vind ik de max underdog te zijn ze verwachten geen om en bij de 200 Pk in zo'n vierkant doosje .

Fantaman
26/03/2010, 16:52
nou met 250 pk wil ik nog wel 740 rijden:whistle:
940 vind ik niet onaardig maar dan moet er wel wat aan die vering gedaan worden:doh:
ik dacht aan flinkt omlaag en een stuk stugger want het is net of je op een waterbed zit:redface:

Peter
27/03/2010, 06:25
nou met 250 pk wil ik nog wel 740 rijden:whistle:
940 vind ik niet onaardig maar dan moet er wel wat aan die vering gedaan worden:doh:
ik dacht aan flinkt omlaag en een stuk stugger want het is net of je op een waterbed zit:redface:
De enige goedgekeurde verlagingsset is -4cm .
En dat is nu net wat er in België onder moet een GOEDGEKEURDE .
We beginnen op 155Pk en gaan dat bijtunen tot we ongeveer 250 Pk hebben maar dat is echt een uiterste want het is er ene met een elektrische overdrive de M46 versnellingsbak en die kan maar 250 Pk aan dus zal het ongeveer een 220 Pk zijn wat we er gaan uithalen dan hebben we 30 reserve wat meer dan genoeg zou moeten zijn

Fantaman
27/03/2010, 09:36
ja 4 cm heb je wel nodig, maar het kan natuurlijk ook te laag. hier in nl maakt het dan niet uit voor de apk maar als ie zolaag is dat je niet in de remmenbank kan heb je toch een probleempje:loco: er zijn wel andere opties all rollen, zoals platenbank of een vertragingsmeter in de auto:whistle:

ik heb in een S60 gereden met gechipte D5, zou ongeveer 200pk moeten zijn, man dat trekt hard. zelfs in z'n 6 ging ie er nog vandoor:shocked:

pitjepeter
09/04/2010, 20:53
:attention:
Morgen (zaterdag 10 april) doe ik een trip doorheen Nederland.
Zele - Steenwijk - Zele. Ongeveer 600 km. in totaal.

't Is maar dat jullie gewaarschuwd zijn!
:yo:

Ik hoop dat mijn ouwe bakje me niet in de steek zal laten...

Grtz.
Peter

Frenske
10/04/2010, 08:27
have faith brother and praise the Lord!!

pitjepeter
10/04/2010, 19:34
have faith brother and praise the Lord!!

Inderdaad :)
Mijne witte heeft zich prachtig gedragen, een genot om lange afstanden te rijden!
Zeer leuke rit in Nederland gehad, géén problemen dus.
Kom ik terug in België = 2,5 u. in de file gestaan :doh:
Grtz.
Peter

BC911
10/04/2010, 20:50
Ja vandaag kon je beter wegblijven van de belgische autowegen. Dan is het eens een dagje goed weer en dan beginnen ze plots overal met wegwerkzaamheden (bermpjes proper maken ???). Ben maar helemaal binnendoor gereden, wat nu ook weer geen straf is met de 911 ;-).

Fantaman
10/04/2010, 23:13
leuk he filet ben een keer naar eindhoven gegaan met de 924 maar toen kon de thermestaat niet helemaal open, dus filet begon ie te roken uit de uitlaat, dus maar motor uit tijdens stil staan. terug weg filet op de snelweg dus gelijk eraf en binnen door gereden kwam ik opeens bij de A27 uit, mooi daar stond geen filet. was een leuk ritje:loco:

maar 600km en 2,5 uur vielen dat is minimaal 1,5 tank a hoeveel euro? laatste keer dat ik ging tanken was 80 euro kwijt:shocked:

M.B.H.
11/04/2010, 00:56
Ja Peter ik was verbaast wat een mooi witte 924 er ,
vanmorgen bij mij op de parkeerplaats stond .
In zo'n goede staat dat ik er bijna jaloers van werd,;-)
Ik moet toch even aangeven dat wat ik tot nu toe gezien heb uit Belgie :whistle:
Duidelijk boven een 8 Schoord om er maar een cijfer aan te hangen.
Supper dat doet mijn 924 hart goed :bounce:

pitjepeter
11/04/2010, 13:31
@ M.B.H.
Bedankt voor je goedkeuring hoor Martin, (nog wat kleine werkjes aan de buitenkant in orde brengen) en dan ga ik voor een 8,5 in de score.

@ Fantaman
Mijne witte rijdt 13 km/1 L. ofte 7,7 L/100 km. (volgens mijn berekeningen van gisteren)
Wat ik dus zeer behoorlijk vind voor een 30-jarige!
En voor je hobby moet je inderdaad wel wat centjes bijeen sparen :mmph:

Grtz.
Peter

Fantaman
11/04/2010, 20:37
1:13 das super zuinig:shocked:

laatste keer dat ik ging rekenen kwam ik op 1:8 das nog altijd beter dan de 1:7 van mijn eerste 2 keer tanken:doh:

volgende week even rekenen als de de hele tank op de snelweg leeg rijden:whistle:

Jayke
11/04/2010, 20:43
mijn tweede keer tanken leverde meteen een verbruik van 1:10 op. Vind ik al een hele aardige score, gezien het aantal show-off rondjes met vrienden, waarbij ik soms tot 5000 toeren door haalde...:eyebrows: