PDA

Bekijk Volledige Versie : 924S Le Mans



Space
05/02/2008, 21:23
Hoi allemaal,

Ik had dit forum nog niet eerder ontdekt :oops:. Er zijn er behoorlijk wat op Porsche gebied.

Anyway, ik heb bij Timmerman een zwarte 924S Le Mans gekocht uit '87. In eerste instantie een onooglijke auto vol met deukjes en dergelijke. Na een weekje nagedacht te hebben, toch besloten een aankoopkeuring te doen. Immers, het interieur was netjes, leuke opties (opendak, elektrische ramen+spiegels, sportonderstel en sportinterieur), rubberwerk was goed, lage km stand etc. Et voila, het blijkt inderdaad een goede basis te zijn. Wel wat puntjes, maar Timmerman gaat z'n best doen om het grootste deel op te lossen (o.a. een lekke koppelingscylinder, 1 remklauw zit wat vast, trilling in het stuur, lek ruitesproeier reservoir,...). Bij dit schrijven moet ik nog 1.5 week wachten. Ondanks dat verschillende mensen me gewaarschuwd hadden, had ik niet verwacht dat het wachten zo zwaar zou zijn :|.

Ik ga de auto gebruiken voor woon/werk verkeer. Zo'n 30.000km per jaar moet hij wel gaan rijden. Gaandeweg knap ik de auto verder op, maar daarvoor zal ik nog wel een project-topic gaan openen. Ik heb in het verleden een kever gerestaureerd en zie veel overeenkomsten in de techniek, dus ik kijk daar wel naar uit.

Verder lijkt het me gezellig om ns wat meetings mee te maken. Helaas net eentje misgelopen, maar de auto was toch nog niet klaar.

Oke, tijd om wat rond te gaan neuzen hier op het forum...

Groeten,
Han

captainfrasca
05/02/2008, 21:27
Weest welkom Han,

Alvast veel plezier met de 924S....

Groet,

David...

q01z
05/02/2008, 21:28
Hallo Han!

een zwarte Le Mans.. en nog een S ook :d
(ben ik gelijk niet meer de enige S op het forum :roll:)
ben erg benieuwd hoe die eruit ziet...

de meeting is idd net geweest, maar er komen er heus nog wel meer!

Tom
05/02/2008, 21:29
Welkom! Gave aankoop, een Le Mans. We wachten vol ongeduld op de foto's... :grin:

captainfrasca
05/02/2008, 21:29
Je was niet de enige hoor Marc,

Er is nog een (donker) rode.....

q01z
05/02/2008, 21:42
Je was niet de enige hoor Marc,

Er is nog een (donker) rode.....

dat is waar ook.. :P

Ik-rij-belastingvrij
05/02/2008, 21:44
Welkom :D
Foto's zouden inderdaad mooi zijn :wink:

Space
05/02/2008, 21:55
Tis nog ff 1.5 week wachten op de foto's. Op de auto ook trouwens, maar das maar een detail :wink:.

VonG
06/02/2008, 09:05
welkom en toffe auto zo te horen!

LWB
06/02/2008, 11:16
Hallo Han,

welkom gewenst hier en natuurlijk veel plezier op't forum...

fraaie auto gekocht hoor!
Had em al eens voorbij zien komen op het internet. :shock:
Een vrij aparte uitvoering en iets wat meer vermogen dan een standaard 924S. :D
Veel plezier er mee!

Stefan
06/02/2008, 18:12
Hoi Han
Welkom op het forum en gefeliciteerd met je aankoop.
Ik ben benieuwd hoe de auto het gaat doen bij 30000 km per jaar.
Zorg in iedergeval zeker voor de juiste onderhouds interval.
Met mijn renault diesel die ik als dagelijksvervoer gebruik kan ik eens per jaar volstaan met een beurt ik rij hier ook 30000 per jaar mee.
Bij de 924s zal dit een ander verhaal worden.
Neem het zekere voor het onzekere en begin met een grote beurt, vervang alle vloeistoffen en riemen alsmede de bougies, rotor en veredeler.
Bij regelmatig onderhoud moet het goed gaan, oja heb je wel aan de brandstof kosten gedacht.
De 924s is best een dorstig baasje en drinkt het liefste 98octaan.
Succes met je nieuwe auto, post eens wat foto's als je de auto in je bezit hebt.
Groeten Stefan.

q01z
06/02/2008, 19:30
nah ik draai 1:11 met een lekkende injector ;)

ben wel benieuwd een Le Mans is wel heel gaaf.. weer es wat bijzonders!

overigens:
ik schrok niet van de kosten van motoronderhoud.. maar 120,- voor een setje remblokjes en bijna 200,- voor een setje schijven vind ik lichtelijk overtrokken!

Arjan en Inge
07/02/2008, 17:49
Hoi Han, veel plezier met je aankoop, ik heb de auto ook wel eens zien staan bij Timmerman in Alteveer.

De 924S LeMans is een speciale uitvoering van de S die aan het eind van de productie periode 980x is gemaakt. Het model onderscheidt zich door de bredere achtervelgen (7J), voor en achter-bumper spoiler, en de bies met "Lemans" aan de zijkant. Ook de bekleding was anders en had het model diverse electrische extra's die de standaard 924S in die jaren niet had.

Voor diegene die de uitvoering niet kennen, hier alvast een foto van een S-LeMans

Veel geluk met de wagen!

Space
12/02/2008, 11:02
Bah bah, heb net ff gebeld of ie zaterdag inderdaad wel klaar is, maar het wordt een week later.

En het wordt zulk mooi (poets)weer dit weekeind :shock:
Dat zijn geen leuke dingen om te horen als je er naar toe leeft.
:cry:

Ik-rij-belastingvrij
12/02/2008, 11:39
Dat geloof ik, sterkte met je teleurstelling :shock:

Tom
12/02/2008, 12:10
Minder, nog even geduld! Die S Le Mans staat ook in het Originele 924-boek, een bijzonder gave uitvoering...

Space
24/02/2008, 22:57
Nou mensen, EINDELIJK issie thuis! :D

De hele terugweg met een enorme smile naar huis gereden. :grin: Jullie herkennen dat gevoel vast ook wel. Het is echt fantastisch autorijden. Het is wel echt werken, want alles gaat zwaar en vooral zonder de stuurbekrachtiging is het lastig van de oprijlaan afkomen :lol:.

Jammer, ik zie op dit forum geen mogelijkheid om pics te uploaden :shock:.

Groeten,
Han

Ik-rij-belastingvrij
24/02/2008, 23:04
Mooi :-D
Foto's uploaden stelt niks voor, kwestie van foto's op bv http://www.mijnalbum.nl te plaatsen en de link tussen te zetten.
De link kan je krijgen door op de foto bij mijnalbum te gaan staan, op de rechter muisknop te klikken, daarna op eigenschappen te klikken, en de link te knippen (en dus te plakken tussen [img )
Succes met uploaden, ik ben benieuwd :wink:

(Dit , [img[/img] is niet compleet omdat ik het anders niet kon plaatsen, er is gewoon een ''icoontje'' waar je op kunt klikken bovenaan je berichtpagina)

Space
24/02/2008, 23:07
http://community.924forum.nl/images/imported/2008/02/108.jpg
http://community.924forum.nl/images/imported/2008/02/109.jpg

Ik-rij-belastingvrij
24/02/2008, 23:10
Zo te zien is het gelukt om foto's te plaatsen :mrgreen:
WAUW!!!, wat een mooie 924 :D
Je kan er nu natuurlijk niet onderuit om op de meeting te verschijnen met deze prachtauto :wink:

Space
24/02/2008, 23:12
Thanks, zal zeker proberen langs te komen. Gelukkig verhult zo'n foto tenminste niet alle deuken die er in zitten en de plaatsen waar ze schuurpapier hebben gebruikt om de vogelpoep van de lak af te 'poetsen'. Maar ach, het drukt het rijplezier zeker niet :mrgreen:.

Tom
24/02/2008, 23:17
Schitterende en bijzondere auto! Vooral dat interieur, wow!

hammer_rites
24/02/2008, 23:20
Ziet er zeer mooi uit...

Waarom dat 944forum.com in de foto's?

Ik-rij-belastingvrij
24/02/2008, 23:36
Mooi dat je probeert langs te komen op de meeting :D
Foto's verhullen inderdaad veel, toch zal hij er zeker niet slecht uitzien voor een oude(re) auto als ik de foto's zo zie 8)

q01z
25/02/2008, 18:06
ziet er erg netjes uit :D mooie 924 zo op de foto's :)
dat wordt tijd voor een meeting!