PDA

Bekijk Volledige Versie : witte vonkjes



maup
22/03/2010, 18:20
Ik heb weer warme start problemen:frown:Nu viel mij op dat mijn bougies nogal zielige kleine witte vonkjes geven,dit moet toch een krachtige blauwe vonk zijn? Mijn benzinedruk blijft tot 25 min na dat de motor is uitgezet redelijk op peil (1,5 bar) dus ik verdenk de ontsteking. De volgende onderdelen zijn vervangen;bougiekabels, rotor,verdelerkap,bobine(met voorschakelweerstand).Tijdens starten krijgt de bobine accuspanning dus dat is ook goed.Als de motor het doet gaat ie als een speer(voor een 924)dus de ontstekingsunit lijkt me goed.Wie heeft een goede tip want ik kan er niet van slapen:shocked:

M.B.H.
23/03/2010, 07:01
dat doet hij allen als hij warm is ?????

maup
23/03/2010, 14:58
Die slappe vonkjes heeft hij altijd (warm en koud) maar bij koude start geeft dat geen problemen en tijdens rijden ook niet.Bij warme start start hij net niet en dan is hij verzopen en moet ik een uur wachten.Ik denk dat ik bij een goede vonk geen problemen heb.Dus dat wil ik eerst oplossen.Ik heb net nieuwe bougies gekocht omdat die erg wit waren vanwege een te arm mengsel,en misschien kapot zijn gegaan door de hitte(de motor staat nu iets rijker,bougies hebben weer eenlichtbruine aanslag).Dus eerst dit proberen.Hebben jullie misschien een ander idee?

Frenske
23/03/2010, 16:58
neem de zoekfunctie eens, er is zeer veel gediscussieerd over de warme start problemen van ons zo geliefde karretje. Ik zou eerst drukken meten van de K-jetronic voordat je iets demonteert of vervangt. De oplossingen zijn legio, echter geen is geheel afdoende.
Nogmaals, duik eens in de zoekfunctie en zoek warme startproblemen.

succes

maup
23/03/2010, 20:16
Ik heb ook de drukterugloop na uitzetten van de motor opgemeten,die was na 25 minuten nog 1,5 bar,dus redelijk goed volgens mij.Net nieuwe bougies gemonteerd zonder resultaat.Maar nu blijkt dat ik tijdens starten toch geen accuspanning op mijn bobine heb(bij contact aan 5,5 volt ,dat is goed volgens haynes,tijdens starten ongeveer 7,5 volt,moet accuspanning zijn volgens haynes).Morgen kijken of ik een kabelbreuk tussen de starter en de bobine kan ontdekken of anders een snoertje met drukknop tussen de accu en de bobine maken.Bedankt voor het meedenken:thumb: