PDA

Bekijk Volledige Versie : Vreemd geluid na plaatsen relais



mputtenaar
23/03/2010, 12:14
Hoi allemaal,

Afgelopen weekend weer de eerste meters gemaakt met de cabrio na een lange winterslaap. Ik moest eerst het een en ander doen, om hem rijdend te krijgen. Een paar maanden geleden heeft de anwb een noodoplossing geplaatst op de 924, omdat hij niet meer wilde starten, hij was helemaal dood. Uiteindelijk bleek mijn brandstofpomp geen prik te krijgen, dus waarschijnlijk relais probleem. Hij heeft toen een draad getrokken van de verlichting naar de pomp en daarmee starte hij weer. Afgelopen weekend draad verwijderd, nieuw relais er in en ook maar een nieuwe accu gelijk. En hij loopt en start weer als een zonnetje :-).

Nu mijn probleem, er komt een "zoemend" of "trillend" geluid bij het relais vandaan, wanneer de auto gestart is. Hebben jullie enig idee hoe dit kan en wat dit is?

captainfrasca
23/03/2010, 12:22
Dat trillen, dat zou ik dus als ratelen kunnen beschrijven? Dan denk ik dat er ergens 2 draden met elkaar verbonden zijn die dat niet horen te zijn..
Zover ik me kan herinerren loopt er een groene draad vanaf het relais naar je bobine, dus ik denk dat daar iets mis is.....

mputtenaar
23/03/2010, 12:32
Dat trillen, dat zou ik dus als ratelen kunnen beschrijven? Dan denk ik dat er ergens 2 draden met elkaar verbonden zijn die dat niet horen te zijn..
Zover ik me kan herinerren loopt er een groene draad vanaf het relais naar je bobine, dus ik denk dat daar iets mis is.....

mmm, dit zal ik even moeten bekijken, toch vreemd aangezien ik niks aan de bedrading heb veranderd, ik heb alleen het oude relais er uit gehaald en een nieuwe er in gestopt. met de oude had hij het niet.

LWB
23/03/2010, 14:27
juiste type relais erin,weet dat er 2 types bestaat,weet niet of je ze ook foutief kunt verwisselen.....:whistle:

M.B.H.
23/03/2010, 14:59
slecht kontakt op de relayvoet
Massa ergens niet helemaal goed

mputtenaar
23/03/2010, 15:35
juiste type relais erin,weet dat er 2 types bestaat,weet niet of je ze ook foutief kunt verwisselen.....:whistle:

:Cry: ja wat denkt u, dat heb ik wel goed gedaan. Ik heb bouwjaar 1980 en vanaf 1980 geldt er maar een relais, dus dat zit wel goed. ;-)

mputtenaar
23/03/2010, 16:13
slecht kontakt op de relayvoet
Massa ergens niet helemaal goed

Hoi, kun je dit nader uitleggen? bedoel je dat het relais er niet voldoende in zit? Of aan de achterkant waar de bedrading zit.

M.B.H.
23/03/2010, 16:25
Hoi, kun je dit nader uitleggen? bedoel je dat het relais er niet voldoende in zit? Of aan de achterkant waar de bedrading zit.

een combinatie van die twee dat waneer je het relay er in steekt de draden,
iets uit de voet schuiven
je kunt proberen om de draden, als het relay in de voet zit , aan te drukken

mputtenaar
23/03/2010, 16:29
een combinatie van die twee dat waneer je het relay er in steekt de draden,
iets uit de voet schuiven
je kunt proberen om de draden, als het relay in de voet zit , aan te drukken

Ik zal het testen vanavond, ben benieuwd

harry
23/03/2010, 16:41
Misschien toch een andere geluid, het kan ook het zoemen van de branstofpomp zijn.

mputtenaar
23/03/2010, 17:15
Misschien toch een andere geluid, het kan ook het zoemen van de branstofpomp zijn.

nee dat is het zeker niet, want je hoort het heel duidelijk onder het stuur vandaan komen bij de zekeringkasten

Freddy
23/03/2010, 19:18
Hallo,
Het zou eigenlijk niet mogen bij een nieuw relais, maar het komt voor dat de spoel gewoon bromt.
Dat is dan alleen maar storend.

Het kan natuurlijk geen kwaad om de relaisvoet te reinigen, contacten te controleren...