PDA

Bekijk Volledige Versie : Elektrische kontakten schoonmaken



Evilness
29/03/2010, 13:39
Hoi allemaal,

Mijn 924 heeft te kampen met allerlei elektrische problemen. Eén van de oorzaken is dat de auto van binnen nogal vochtig is, een andere is denk ik "gewoon" ouderdom en de corrosie die daarmee samenhangt.

Het resultaat is dat de stekkers achterin het zekeringenkastje soms slecht elektrisch kontakt maken. Dit heeft tot nu toe geresulteerd in slecht/niet werkende knipperlichten, benzinemeter, temperatuurmeter en meer van dit soort elektrische problemen.

Het kastje is onlangs vernieuwd dus één kant van de verbinding (de mannetjeskant van de stekker) is waarschijnlijk wel goed. Het is helaas een stuk minder makkelijk om die stekkers te vervangen, dus zoek ik een manier om ze schoon te maken. Schuren is niet echt te doen omdat de stekkertjes bestaan uit een buisje met een binnendiameter van 1-2mm. Kent iemand een goed chemisch schoonmaakmiddel om dit op te lossen? Werkt dit, of zijn er nog andere oplossingen waar ik nog niet aan heb gedacht?

Met vriendelijke groet,
Folkert

edit: Ik heb de massapunten die achter het zekeringenkastje zitten trouwens al een keer schoongeschuurd, dus daar zal het niet (meer) aan liggen.

jessy1984
29/03/2010, 16:47
je hebt natuurlijk contactspray maar is op langere termijn niet altijd even goed
wat ik meestal doe is gewoon met WD40 inspuiten half uurtje laten inwerken
dan blaas ik ze wat droog met de compressor (heb je geen compressor maakt niet veel uit de wd40moet er niet perse allemaal af)
vervolgens doe je wat Contactvet in de stekker en plug ze weer in

let ook op dat alle stekers goed genoeg klemmen die ronde stekkertjes kunnen soms slecht contact geven word voor een deel al wel opgelost met het contactvet

met een klein schroevendraaiertje kan je wel 's in de stekker gaan en wat dicht duwen tot het wat beter klemt

veel succes

klaas 924
29/03/2010, 17:32
Hoi allemaal,

Mijn 924 heeft te kampen met allerlei elektrische problemen. Eén van de oorzaken is dat de auto van binnen nogal vochtig is, een andere is denk ik "gewoon" ouderdom en de corrosie die daarmee samenhangt.



eerst het vocht probleem oplossen zou ik zeggen
anders blijft het slechte contact telkens weer terug komen!
ik zou beginnen bij de accubak en scheuren in het schutbord (daar waar de koppelings kabel naar binnen gaat)
raam rubbers en kofferbak rubber
succes!

Evilness
31/03/2010, 09:42
Ik zal de WD40/contactvet methode eens proberen. Bedankt voor de tip.