Lekspanning

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ruudje1987
    924 Wannabe
    • Mar 2010
    • 27

    Lekspanning

    Mensen,

    Sinds anderhalve week ben ik in het bezit van een Porsche 924.

    Echter al na twee dagen startte het ding niet meer. Mijn accu heb ik toen opgeladen waarna de auto meteen startte. Weer twee dagen later: hetzelfde euvel.

    Mijn accu geeft wanneer deze niet is aangesloten, in opgeladen toestand 13.3 volt en houdt dat ook vast. Meer dan genoeg volt lijkt mij. Daarom denk ik dat ik een lekspanning heb. Dat moet ik nog controleren.

    Wat zijn jullie gedachten hierover en waar denken jullie dat er lekspanning kan zitten?

    Grt
    Porsche 924
    Bouwjaar 1985
  • M.B.H.
    924 Freak
    • Feb 2008
    • 6043

    #2
    Re: Lekspanning

    sleutels in het kontaktslot laten zitten ?????
    924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

    Comment

    • klaas 924
      924 Addict
      • Jan 2009
      • 1852

      #3
      Re: Lekspanning

      Originally posted by Ruudje1987 View Post

      startte het ding niet meer.
      het DING??????
      je bedoelt de door ons zo geliefde porsche 924

      maar lekstroom kan wel eens een megaklus worsen
      begin evt eerst bij later ingebouwde zaken zoals je radio of alarm systeem
      think PORSCHitive

      Comment

      • captainfrasca
        Administrator
        • May 2007
        • 3525

        #4
        Re: Lekspanning

        Dat ie op geladen en onbelast zijn voltage vasthoud hoeft niet te betekenen dat de accu goed is..

        Het beste kun je kijken wat zijn voltage is met volledige belasting, die mag niet onder de 9 volt komen, accu ff onder de arm meenemen naar Kwikfit of euromaster en hem even laten testen lijkt mij een mooie eerste stap voordat je alles uit elkaar gaat trekken....
        Porsche isn't just a car, but a way of life!
        1981 Porsche 924 50 Jahre Porsche Konstruktionen special edition!
        Lees hier de regels van 924forum.nl

        Comment

        • jessy1984
          924 Fan
          • Feb 2009
          • 380

          #5
          Re: Lekspanning

          dit kan 2 dingen zijn
          1.je accu je zegt dat deze 13,3 volt geeft dit is te veel dit meet je enkel als de motor net heeft gelopen meet je erna of bv door 30sec je lichten op te zetten is je accu naar zijn juiste spanning gezakt bv 12.5v is dit meer kan het "soms wijzen op een slechte accu ( accu moet dus gestabiliseerd zijn bij het meten en niet direct na opladen )

          gebruik een batterij tester dan ben je zeker

          2. zet een amperemeter tussen je battij en kabel contact af deuren dicht let er op dat de wagen volledig in rust is en je mag maar een hele kleine lekstroom hebben
          dit kan je ook met een testlampje zet er een lampje tussen 5W gaat deze branden heb je een lekstroom
          is dit zo begin met de zekeringen 1per 1 uit te trekken tot je lampje uitgaat (let op je opent je deur dus binnelichtje gaat branden dus het deurcontactje terug in met deur open )
          gaat het lampje uit bij een bepaalde zekering bv. van de radio weet je dat je daar moet zoeken

          Comment

          • -Bassie-
            924 Freak
            • Oct 2008
            • 4367

            #6
            Re: Lekspanning

            gewoon Ampere meter er op.

            je mag ongeveer 0,02A lekstroom hebben.
            geen 924 meer, nog wel onderdelen enzo in de aanbieding

            Comment

            • Fantaman
              924 Freak
              • Oct 2008
              • 2962

              #7
              Re: Lekspanning

              als ik mijn accu niet los koppel is de accu in een week plat, relatief simpele oplossing om er een massa slot op te zetten
              '82 Porsche 924 50 Jahre
              roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
              '98 Subaru Impreza GT Turbo
              prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

              Comment

              • Rob
                924 Fan
                • Feb 2008
                • 202

                #8
                Re: Lekspanning

                Originally posted by jessy1984 View Post
                dit kan 2 dingen zijn
                1.je accu je zegt dat deze 13,3 volt geeft dit is te veel dit meet je enkel als de motor net heeft gelopen meet je erna of bv door 30sec je lichten op te zetten is je accu naar zijn juiste spanning gezakt bv 12.5v is dit meer kan het "soms wijzen op een slechte accu ( accu moet dus gestabiliseerd zijn bij het meten en niet direct na opladen )

                gebruik een batterij tester dan ben je zeker

                2. zet een amperemeter tussen je battij en kabel contact af deuren dicht let er op dat de wagen volledig in rust is en je mag maar een hele kleine lekstroom hebben
                dit kan je ook met een testlampje zet er een lampje tussen 5W gaat deze branden heb je een lekstroom
                is dit zo begin met de zekeringen 1per 1 uit te trekken tot je lampje uitgaat (let op je opent je deur dus binnelichtje gaat branden dus het deurcontactje terug in met deur open )
                gaat het lampje uit bij een bepaalde zekering bv. van de radio weet je dat je daar moet zoeken
                Ik heb hetzelfde probleem. Ik zal jouw tips eens nalopen!

                Comment

                • Evilness
                  924 Wannabe
                  • Oct 2009
                  • 22

                  #9
                  Re: Lekspanning

                  Ik heb hetzelfde probleem gehad. De eerste stap is inderdaad een stroommeter tussen de accu en de accuaansluiting te zetten. Wat is dan de stroom?

                  Vervolgens inderdaad de zekeringen er één voor één uithalen en er weer inzetten. Zodra je een significant verschil in stroom ziet weet je dat het iets met die "groep" te maken heeft. Op het elektrische schema (http://www.pelicanparts.com/944/elec...l_diagrams.htm) is te vinden wat op welke zekering zit.

                  De klok zorgt voor de laatste 0.02A, dat heb ik zelf ook ondervonden.

                  Comment

                  • Ruudje1987
                    924 Wannabe
                    • Mar 2010
                    • 27

                    #10
                    Re: Lekspanning

                    Ik heb inderdaad een lekspanning.

                    Deze bedraagt 1.44 ampère. Daarmee is de accu in ongeveer 40 uur leeg. Dat komt aardig overeen. Vervolgens de zekeringen er uit getrokken en bij de tweede was het al raak. Deze is volgens mij voor de koelfan, maar dat moet ik nog even goed nakijken. Erg frapant aangezien de fanswitch/thermoschakelaar voordat ik de wagen aanschafte net vervangen was. Iemand een idee waar precies te gaan zoeken binnen het circuit naar de koelfan?

                    Ik heb de dealer gebeld. Ook hij gaf aan er een massaschakelaar op te zetten; het vinden van een lekspanning kost erg veel tijd. Ergens in de komende weken ga ik daarmee aan de slag. Tot die tijd trek ik de zekering eruit als hij stil staat.
                    Porsche 924
                    Bouwjaar 1985

                    Comment

                    • Fantaman
                      924 Freak
                      • Oct 2008
                      • 2962

                      #11
                      Re: Lekspanning

                      zekeringen worden getelt van links naar rechts en dan is de 2e zekering van de rechter koplamp, als jij vanaf recht begint met tellen is de 2e nummer 14 en dat is linker stadslicht/parkeerlicht
                      '82 Porsche 924 50 Jahre
                      roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                      '98 Subaru Impreza GT Turbo
                      prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                      Comment

                      • Ruudje1987
                        924 Wannabe
                        • Mar 2010
                        • 27

                        #12
                        Re: Lekspanning

                        Probleem is opgelost. De dealer heeft er een massaschakelaar tussen gezet.

                        Toch bedankt voor de input.
                        Porsche 924
                        Bouwjaar 1985

                        Comment

                        Working...
                        X