PDA

Bekijk Volledige Versie : warme startprobleem opgelost



maup
31/03/2010, 16:56
Ik had:-) een probleem met de warme start terwijl de benzinedruk toch goed bleef na stopzetten. Nu bleek de temp.tijd schakelaar altijd aan te blijven staan,zodat ook bij warme motor de koudestartinjector en de klep onder de spinnekop werden geactiveerd met als resultaat bijna aanslaan en dan gigantisch verzuipen(dus een uur wachten).Niet leuk met twee kleine kinderen op de achterbank.Ik heb dit opgelost d.m.v. een schakelaartje.Ik heb nog wel een vraag over mijn ontsteking die nogal zwak lijkt te vonken,d.w.z. mijn bougies geven een witte vonk,dit moet toch een blauwe zijn? Of is dit normaal bij dit type ontsteking(alles in het hoogspanningsgedeelte is nieuw)en de bedrading naar de ontstekingsunit heb ik doorgemeten.Het lijkt mij dat een ontstekingsunit het wel of niet doet of kan hij het ook een beetje doen?
Groeten,
Maup

jessy1984
31/03/2010, 18:19
die ontsteking zou 'k me geen zorgen over maken een witte vonk of wit-blauw is een zeer sterk vonk
enkel als deze wat naar de oranje rode kantis is je vonk echt te zwak

maup
01/04/2010, 09:09
Okee,dan ga ik er van uit dat dat goed is,bedankt.:thumb:Weet iemand een adres voor een nieuwe temp.tijdschakelaar?Heb laatst via ebay een nieuwe nokkenasriem plus spanrol gekocht voor 30 euro,is me goed bevallen,maar een temp.tijdschakelaar ben ik nog niet tegengekomen.
groeten,
Maup

Cor 944
01/04/2010, 09:33
probeer het eens bij ALPO in Haarlem.
www.alpo.nl (http://www.alpo.nl)


.
.
.
.

joeyw91
01/04/2010, 09:41
ik had eergister, voor de 2e keer ook dat warme start probleem...

maar ik had geen zin om een uur te wachten, dus ik heb busje startpilot gehaald, en daarmee sloeg hij in een keer aan ;)

die is pas de 2e keer dat ik het heb, dus verder nog neit echt een probleem, maar als je zon busje meeneemt, kan geen kwaad :p

joey