PDA

Bekijk Volledige Versie : Lek in de uitlaat



Jayke
05/04/2010, 14:01
Hey,

Vrijdag is gebleken dat ik een lek heb in mijn uitlaat, aan de 'voorkant' van de einddemper, dus niet de kant die onder de auto uitsteekt, maar de kant van de motor zeg maar, bij de aansluiting van de demper daar.

Nu heb ik eigenlijk 3 keuzes, met elk hun voor en nadelen:
- Met speciale pasta dichtsmeren, te koop bij bijvoorbeeld Halfords. Kost heel erg weinig, maar is maar tijdelijk en een beetje een 'prutsersóplossing'
- Dicht laten lassen, lijkt een goede oplossing, maar dan moet ik wel iemand vinden met én een brug, én voldoende kennis wat lassen betreft. Als ik het door een garage laat doen wordt het al gauw duur vrees ik.
- Een nieuwe uitlaat eronder, is op zich de mooiste oplossing, maar met 200 euro minimaal niet de goedkoopste, en misschien lastig zelf uit te voeren ivm lage auto en het niet hebben van een brug.

Wat zouden jullie aanraden? Op het moment denk ik zelf toch de nieuwe uitlaat, had er wel een beetje rekening mee gehouden dat dit soort reparaties misschien nodig zijn.

-cees-
05/04/2010, 14:18
Persoonlijk zou ik ook gaa nvoor de nieuwe uitlaat, mischien de duurste optie maar dan kun je er ook weer een hele tijd tegenaan zonder problemen.

Zelf zou ik de eerste optie gelijk al van de baan vegen. :whistle:

Cor 944
05/04/2010, 15:28
nieuwe uitlaat zit er zo onder,
als je het laat doen,hooguit een half uurtje werk op een brug bij een garage.

LWB
05/04/2010, 16:16
nieuwe lijkt mij ook de oplossing. Van Dansk zijn einddelen te krijgen rond de €180.-. Ik persoonlijk heb geen ervaring met de kwaliteit maar is dit kon wel eens de voordeligste zijn...

Peter
05/04/2010, 22:39
nieuwe lijkt mij ook de oplossing. Van Dansk zijn einddelen te krijgen rond de €180.-. Ik persoonlijk heb geen ervaring met de kwaliteit maar is dit kon wel eens de voordeligste zijn...
Ik heb die steken en ben heel tevreden met die Dansk .

Fantaman
06/04/2010, 19:58
lassen zal ik niet aan beginnen mijn uitlaat begon een zootje herrie te maken, bleek de hele wand van de demper flinter dun te zijn en gewoon is gescheurt, aan de voorzijde (kant van de motor).
dicht smeren kan je doen en gaat soms lang mee maar is uiteindelijk uitstel van executie.

dus beter spar je even voor een nieuwe uitlaat, deze gaat dan weer jaren mee.
trouwens meeste imitatie uitlaten z'n na 3 jaar aan vervanging toe:doh:

Jayke
13/04/2010, 21:32
Ik heb nu op e-bay deze (http://cgi.ebay.nl/Auspuff-IMASAF-Endschalldaempfer-Porsche-924-2-0_W0QQitemZ120544728252QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item1c110694bc) uitlaat gevonden, wat ik heb kunnen vinden/lezen is het een goede kwaliteit voor de prijs. Heeft iemand toevallig ervaring met dit merk Imasaf? Of heeft iemand andere suggesties over redelijk goedkope merken voor uitlaten? Ik heb al gehoord van Dansk, maar zijn er meer?

Peter
13/04/2010, 22:34
Ik heb nu op e-bay deze (http://cgi.ebay.nl/Auspuff-IMASAF-Endschalldaempfer-Porsche-924-2-0_W0QQitemZ120544728252QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item1c110694bc) uitlaat gevonden, wat ik heb kunnen vinden/lezen is het een goede kwaliteit voor de prijs. Heeft iemand toevallig ervaring met dit merk Imasaf? Of heeft iemand andere suggesties over redelijk goedkope merken voor uitlaten? Ik heb al gehoord van Dansk, maar zijn er meer?
Dansk is uit RVS dus roest niet meer en de prijs is niet zo heel veel duurder dan diegene die jij zegt .

Jayke
14/04/2010, 09:22
Weet je ook waar Dansk te koop is? Op ebay zijn ze niet te vinden... Ik had ze daar wel gezien ooit dacht ik

Duncan
14/04/2010, 10:00
Je kunt die Dansk pijp gewoon via ALPO kopen. ALPO is dealer van Dansk. Ik heb een rvs voorpijp van Dansk gekocht via ALPO. Daarvoor had ik Dansk gebeld en ze gaven me drie adressen van Nederlandse dealers: van Zweeden, Van Kessel en ALPO.

Die voorpijp is alleen met 10mm gaten ipv 8mm gaten, dus dat is een tikje problematisch.

Space
15/04/2010, 11:32
Mijn originele ligt er al 22 jaar onder en ziet er over de hele lengte nog steeds perfect uit. Dat en in combinatie met de perfect pasvorm (scheelt weer uurloon) zou voor mij een reden zijn om er gewoon weer origineel onder te knallen.

Duncan
16/04/2010, 17:30
Ja, maar dat is een 924S/944 uitlaat. Iets andere kwaliteit dan de 924 uitlaat.

Jayke
06/06/2010, 16:17
Zo, de Imasaf uitlaat ligt er (eindelijk) onder. Tot nu toe heb ik niks aan te merken op de uitlaat. Goedkoop (incl. verzendkosten en bevestigingsmaterialen 200 euro), past perfect en het geluid is prachtig.

Er ontbreekt alleen bij mij oude uitlaat al een deel van de ophanging, het deel waar de middendemper (dus het eerste deel van het stuk wat ik vervangen heb) aan de auto vast zit. Hier zit een dik stuk rubber (dat hing er nog wel), maar verder hing (en nu dus hangt) de uitlaat aan zo'n metalen strap. Nou kunnen we er niet echt achterkomen hoe het zou moeten hangen, en met de Haynes erbij snappen we het ook niet echt. Zou iemand (die z'n auto toch toevallig op de brug heeft staan oid) misschien even een foto kunnen maken van hoe het bevestigd zou moeten zijn? Dan wordt het voor mij wat makkelijker om te kijken welke onderdelen ik precies mis etc.

Bij voorbaat dank ;)

Steady Eddy
06/06/2010, 17:07
PET-lijst kan hier ook bij helpen

Jayke
06/06/2010, 19:26
Het onderdeel wat ik mis, is volgens de PET onderdeel nr. 477 253 245. Het verbindt de pijp met het ophangrubber. (Nr 11 op de tekening in PET 6)

Iemand die toevallig dat onderdeel heeft liggen? Of anders weet waar dit te koop is?

Cor 944
06/06/2010, 20:43
www.alpo.nl (http://www.alpo.nl)

ff bellen en je weet het.

M.B.H.
06/06/2010, 23:17
zie de beugel net naast de remleidingen in het midden van de foto
dat is een haak zit op +/-37 cm van af de voorkant gemeten opde ronde buis geklemd met een M8 strop
aan de achterzijde zit er ook een net voor de achteras

Jayke
07/06/2010, 17:58
Ik ben vandaag even naar Porsche centrum Amsterdam geweest, ze hebben het onderdeel voor me besteld. Ik denk dat er nog nooit iemand in dat gebouw zo weinig geld heeft uitgegeven, het kostte me namelijk €3,81 :P Voor dat geld koop ik hem wel gewoon origineel :P

Fantaman
07/06/2010, 18:00
bij mij zit het zo

ja speciaal net op de brug gezet om foto's te maken;-)


bovenste is de voorste met beugel op de downpijp
onderste zit op de pijp van de achter demper