PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 | Koplamp mechanisme afstellen?



captainfrasca
16/07/2013, 17:28
Jáááááren geleden heb ik een keer een aanrijding gehad aan de voorzijde, destijds heb ik dat gerepareerd met slecht plaatmatieriaal en gespoten met een spuitbus.

Nu heb ik dus een nieuwe neusplaat gemonteerd welke netjes gespoten is. (foto's volgen in het project topic)

Maar nu het probleem:

Sinds de aanrijding heb ik dus dat mijn linker koplamp te diep ligt als het ware. Nu weet ik dat je het deels kunt afstellen met die 3-hoekige plaatjes. Zover ik het kan oordelen is alles gewoon recht, maar ik krijg het niet voor elkaar om de linker koplamp netjes te krijgen.

Hoe zou je dat het beste kunnen aanpakken of mij een keer willen helpen om het strak te krijgen (Martin?)?

M.B.H.
16/07/2013, 20:49
Je hebt alle kanten op mogelijkheden om te stellen of met speciale vulpla'tjes

captainfrasca
18/07/2013, 20:48
Hierbij dan de foto's.

Dit is ook te doen met die vulplaatjes? De lamp ligt namelijk te ver naar achteren, of de neus en het linker zijscherm zitten te ver naar voren.

Ik weet het niet.....103771037810379

M.B.H.
18/07/2013, 23:12
Als ik het zo zie:
1 kantelt je lamp te ver naar beneden.
2 De as steuntjes moeten meer naar voren versteld worden
3 Moet je aan de scherm kant vul plaatjes gebruiken 2 stuks of zo iets

jimfrey944
18/07/2013, 23:43
stellen aan koplampen gaat niet zomaar van af fabriek is er maar een minimum stel mogelijkheid
meestal is de neus scheef door een ongeluk en krijg je het niet meer goed met de standaard mogelijkheid
de vul plaatjes zijn eigenlijk geen vul plaatjes maar zitten er gewoon voor stevigheid
omdat wij (Martin en ik) er veel hebben liggen zijn ze voor ons stel plaatjes gaan heten om dat ze daar goed voor te gebruiken zijn
met een beetje fantasie moet het wel lukken ze iets beter te krijgen door bijvoorbeeld de armen (die de lamp op tillen) iets op te vullen met rubber slang er om heen
of (als hij naar links of rechts moet) om stukjes van je ophanging af te slijpen en extra (versteveging) vul plaatjes te gebruiken

eigenlijk is je scherm en neus omhoog gekomen doordat de (koker)balk die naar je bumper loopt iets verbogen is waarschijnlijk na je motor steun
komt vaak voor
ook komt het vaak voor dat de wang waar het scherm aan zit naar buiten is gekomen

gewoon je fantasie gebruiken dan komt het wel goed
er is niet echt een oplossing voor fabriek af