PDA

Bekijk Volledige Versie : [Voorstellen] Hy70



HY70
09/04/2010, 20:31
Even voorstellen:
Ik begin maar met een korte historie.
Sinds 1986 eigenaar van een 924. (zilverkleurig, sportbak, blitstein, en verder geen poespas)
Bouwjaar is 1978, model '82. (dus met tankklepje)
In de jaren 80 en begin '90 met plezier meegereden.
Was mijn eerste auto en wilde hem niet weg doen.
Staat dus sinds '95 op stal en vandaag herinnerde ik me weer de glorie tijd.
Dus na al die jaren, maar even gekeken of hij er nog stond. En ja hoor, terug gevonden onder het stof. Ik ga nu eens kijken of er nog wat van te maken is, of dat hij al te ver heen is.

Misschien vind ik hier nog wat tips, waar je aan moet denken voordat ik na al die jaren de contactsleutel weer omdraai.....
Verder complimenten voor de webdesigner, ziet er prof uit!

groet, E-Vincent.

LWB
09/04/2010, 20:54
Hey,welkom hier en succes met het in ere herstellen!

in iedergeval olies vervangen,distributie en lang stil staan is niet gunstig voor de brandstof.....maar dat moge duidelijk zijn;-)
kan gerust zo zijn dat de brandstofpomp na 15 jaar stilstand vast zit. Draait die wel dan is te verwachten dat die snel de geest geeft....
Verder kan het zijn dat de plunjer van de brandstofverdeler vast zit. Ook deze kunnen niet goed tegen lange stilstand.
Heeft de auto een beetje verwarmd gestaan? als dit niet het geval is dan zit er een grote kans in dat je elektrische aansluitingen/massa's door de hele auto nagelopen moeten worden.

-cees-
09/04/2010, 21:07
:welcome:

Mooi dat zo'n auto na 15 jaar weer een 2e kans gaat krijgen, al zal er wel veel moeten gebeuren voor hij weer opnieuw tot leven zal komen.

Heel veel succes en plezier er (weer) mee. ;-)

HY70
09/04/2010, 21:19
De garage is niet verwarmd, dus electrische contacten loop ik sowieso na.
Is het verstandig om eerste de bougies eruit te halen en wat olie boven in de cylinders te laten lopen. Verder eerst nieuwe olies, vloeistof en natuurlijk benzine en dan starten?
Of eerste alles uit elkaar halen en dan starten? Motor heeft nieuwe cylinders en kop is gevlakt en heeft nog 2000 km gelopen voordat ik hem heb weggezet.
Is de benzinetank gevoelig voor roest?

en eh dank voor je tips!

-Bassie-
09/04/2010, 21:48
welkom op het forum.

even alles verversen en dan de bougies er uit beetje olie er in laten lopen en even rond draaien met een sleutel op de krukas.

dan starten zonder bougies.

dan nieuwe bougies en nieuwe benzine er in en starten.

pitjepeter
09/04/2010, 21:52
Welkom,
veel succes & sleutelplezier toegewenst!
Met de tips van de ervaringsdeskundigen op dit forum zal het je zeker lukken.
Tof dat je je eerste auto niet hebt weggedaan. Mooie herinneringen aan jeugdjaren ophalen blijft altijd leuk, nog leuker is het als je 924 er een rol in speelde...

Grtz.
Peter

HY70
09/04/2010, 22:13
Allen dank voor dit "warm welcome" en de tips.
Zit nu nog in de voorbereidings fase, met het verzamelen van de informatie.
maar zal bij de start zeker een topic openen onder projecten.

Ben zojuiste begonnen met het downloaden van de manuals...:thumb:
Ernst-Vincent

Frenske
10/04/2010, 07:32
Welkom bij de 924 malloten. :thumb:

naar ik zo lees was je de eerste onder ons met het P924 virus ...:whistle:

succes met de reanimatie!! Ennuhh, de manuals zijn USA, afstelgegevens van de onsteking komen niet overeen met de RWD modellen.

klaas 924
10/04/2010, 07:42
kijk dat zijn nu de echte liefhebers
zo een auto niet weg willen doen!
succes met het opnieuw tot leven wekken van je 924

M.B.H.
10/04/2010, 23:24
Welkom hier en weer veel 924 plezier gewenst van hier :-)
buiten de al gekregen tips , zou ik even het kleppen deksel er afhalen en voor dat je hem laat lopen of draaien olie over de nokkenas verdelen en langs je stoters laten lopen
Succes

Fantaman
11/04/2010, 11:01
:welcome: Vincent

meschien leuk idee, voor en na foto's:whistle:

Peter
11/04/2010, 12:58
Welkom en hopelijk is hij niet te ver heen voor een reanimatie .

dopre
11/04/2010, 16:57
Welkom en veel sleutelplezier. Vergeet niet je ervaringen en vragen te melden, zo heeft iedereen er hier wat aan. Ook foto's zijn interessant.

Gr Dopre

HY70
12/04/2010, 23:29
Foto's en ervaringen ga ik zeker melden.
Vragen van mijn kant zullen vast ook komen.

Deze week is het eerst plaats maken om te sleutelen.
Boot moet eerst uit de sleutelruimte, dan de 924 met de brancard uit de stalling op halen.
De 924 zal van zijn plek getrokken moeten worden. Met duwen en trekken is er geen beweging in te krijgen. Remmen zitten muur vast, banden zat zowaar nog lucht in...

Reisverslag + foto's van de stal naar de reanimatie kamer volgt..hopelijk voor eind april.