PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1984 | handrem kabel spannen



Zilverado
23/07/2013, 17:25
voor de apk heeft mijn porsche te weinig remkracht op de handrem, dus ik vrolijk de bestuurders stoel dr uit om even de handrem kabel wat op te spannen omdat ie wel wat strakker kan, tot mijn grote schrik is de kabel helemaal opgespannen, ik zal hem vanavond eens op de krik zetten en verder bekijken. betekend dit nu dat ik de remtrommels er af moet hebben om daar achter de kabel op te spannen of kan dit nog op een andere plek?

M.B.H.
23/07/2013, 18:05
Bel mij maar even dan leg ik het je uit .
ik geef je mijn 06 per PM

o.stijn.o
23/07/2013, 18:27
Dit wordt opgespannen aan de remtrommels..

M.B.H.
23/07/2013, 19:31
Dit wordt opgespannen aan de remtrommels..

nee------ of ja ----- eerst de achterremmen gewoon met losse- ontspannen kabel stellen.

Zilverado
25/07/2013, 10:18
nou het is voorelkaar hoor, mbh bedankt voor de telefonische uitleg ik heb weer een jaar apk!

M.B.H.
25/07/2013, 11:16
nou het is voorelkaar hoor, mbh bedankt voor de telefonische uitleg ik heb weer een jaar apk!

Daar zijn we voor,
Mooi man weer rij plezier.

ptol
25/07/2013, 12:10
MBH to the rescue! :)

Miura
04/11/2015, 17:36
Goed te horen dat dit is opgelost, maar ik heb nu hetzelfde, handrem moet gespannen worden voor de APK.
Kan iemand hier vertellen hoe dit moet.
Bij de handrem zelf, onder de auto of bij de achterremmen.

Alvast bedankt

M.B.H.
04/11/2015, 18:57
Eerst kijken of je binnen bij de hendel kan stellen, zo ja daar stellen.
Zo nee kabel ontspannen en je achterremmen afstellen , daarna je handrem opstellen.
Succes.

Miura
04/11/2015, 23:55
Dank,

Ga dit weekend kijken of ik eruit kom, maar in ieder geval zit er binnen bij de hendel dus ook een afstel mechanisme, moet te vinden zijn denk ik zo.
Kan me herinneren toen ik achter remmen verving dat de kroonmoer om de trommels los te halen onwijs vast moest (en dus ook weer moeilijk los) dus hoop het van binnenuit te kunnen doen. We gaan het zien, hou jullie op de hoogte of, en hoe het gelukt is.

Miura
16/11/2015, 23:07
Experts,

Frustratie ten top hier...
Handrem binnen opgesteld tot drie tikken, gevolg, een blokkerend rechter achterwiel bij remmen.
Vervolgens de handrem binnen weer helemaal los gesteld, nog steeds een blokkerend rechter achterwiel.

In deze situatie eindeloos bezig geweest de achter remmen L en R aan te stellen, echter zonder resultaat.
Bleef blokkeren.

Op advies van een kameraad buiten de stalling de auto even een end heen en weer rijden en goed remmen, en bij maar de minste aanraking van het rempedaal een vaag metaalachtig geluid van achter, en echt meteen blokkeren.
Uiteindelijk na een keer of 10 vooruit en achteruit ff flink stampen op de remmen, was het geluid weg, en het blokkeren ook.
Hij remde met een diep pedaal, maar da's stellen dacht ik.

Auto binnen gezet, kom ik vanavond om zoals gedacht te stellen, maar rij voor de zekerheid nog even heen en weer.
Gewoon weer PRE-fuc***-CIES hetzelfde, weer blokkeren rechts achter.
Auto moet deze week gekeurd worden voordat hij met keuring weer drie achterlijke maanden binnen moet staan om in aanmerking te komen voor, ach, laat ik hier maar niet te veel over gaan schelden, de fijne overgangsregeling.

Iemand ENIG idee

Bij voorbaat dank voor alle suggesties, hoop hier vanavond verder mee te komen

Miura

jimfrey944
18/11/2015, 06:26
Waar heb je precies aan gedraaid

Sent from my iPhone using Forum Runner

-Bassie-
18/11/2015, 17:04
ik snap dat je het goed bedoelt maar het is behoorlijke sluikreclame, lijkt mij niet helemaal de bedoeling ;)

zeker niet fair ten opzichte van de loods die onze sponsor is.

jimfrey944
18/11/2015, 18:34
Ik heb hem verwijderd hij mag altijd web sponsor worden !!

MrCarmaniac
18/11/2015, 21:50
Oh sorry wist ik niet, zal niet nog een keer gebeuren

Miura
19/11/2015, 14:06
Aan de stelschroef in de auto naast de stoel, achter de handrem hevel, en de stelschroeven onder op de remankerplaat achter