PDA

Bekijk Volledige Versie : [Voorstellen] 2slow4me



2SLOW4ME
15/04/2010, 22:00
-Stel je voor
Hallo, ik zal mezelf even voorstellen.

Ik ben Luziano, kom uit Avenhorn (noord-holland).

Ik ben hier terecht gekomen dankzij -bassie- via een ander forum waarbij ik flink wat vragen voor hem had betreft de aankoop van een 924.

Dus ben ik hier naartoe verwezen, waar ik eigenlijk (bijna) alle antwoorden heb kunnen vinden.

Mijn hobby's zijn voornamelijk sleutelen, zowel aan brommers, auto's als motoren. En zo nu en dan verdien ik op die manier ook eens wat bij (af en toe een cilindertje bewerken, laatst een golf gti blok gereviceerd).

Mijn keuze is op de 924 gevallen toen ik er een op marktplaats zag staan, prachtig rood, mooi setje velgen er onder, belasting vrij. Werd er spontaan verliefd op!!

http://community.924forum.nl/images/imported/2010/04/89.jpg

Iemand van hier misschien?

Ook waren de vele postitieve reacties van 924 rijders om me heen en op internet iets dat me overhaalde.

Ik zal me de komende tijd vooral stil houden tijdens het inlezen, en als het mee zit zullen al mijn vragen al wel beantwoord zijn in eerdere topics.
Flink wat leesvoer dus!

Luziano.

LWB
15/04/2010, 22:37
hey Luziano,welkom hier en lees ze dan maar zullen we maar zeggen:ranger:

M.B.H.
15/04/2010, 23:12
Luziano welkom op dit uiterst gezellige in leerzame Forum :-)
en een mooie rooie is niet lelijk :thumb:

Cor 944
15/04/2010, 23:30
welkom ,en Avenhorn is ook weer in de buurt.
wat wordt het toch mooi met al die Porsches in Noord Holland.:thumb:

2SLOW4ME
15/04/2010, 23:33
Danku, danku.

Bakkie koffie dr bij idd en dan red ik het wel weer even.

En rood vind ik inderdaad dé kleur voor zo'n auto. En gezien ik van poetsen hou is dat niet zo'n groot probleem lijkt me (: .

Alhoewel, als ik een mechanisch goede 24 tegen kom voor een mooie prijs dan ga ik niet klagen al is hij wit of bruin, als het maar glanst:D.

Desnoods gaat er een ander kleurtje op (heb een adresje waar het spuiten gratis is voor mij, alleen de verf betalen, alsof dat niks kost...)

Edit, @Cor, inderdaad, hhw is op een paar dijkjes na om de hoek! Ik woon op de walingsdijk, misschien zegt het je wat.
Prachtige plaats om te wonen in de zomer, al die tour auto's en motoren die al brullend langs komen.
Mooi in de zon op je terrasje liggen en genieten!

klaas 924
16/04/2010, 16:02
welkom op dit forum
en als je uitgelezen bent ,dan horen we het wel
maar die naam van jouw
""to slow for me""slaat toch niet op je 924??????

Cor 944
16/04/2010, 16:55
maar die naam van jouw
""to slow for me""slaat toch niet op je 924??????

nou ,ik kan ook niet echt zeggen dat ze snel zijn.;-)
want dat zijn ze ook niet.:redface:

M.B.H.
16/04/2010, 17:11
nou ,ik kan ook niet echt zeggen dat ze snel zijn.;-)
want dat zijn ze ook niet.:redface:
HmHm een turbo zet er een maar 245 km voor GPS
en gt ....
en gtr....
en gts .. Cor allemaal 924 :eyebrows::loco::-)

Cor 944
16/04/2010, 17:25
HmHm een turbo zet er een maar 245 km voor GPS
en gt ....
en gtr....
en gts .. Cor allemaal 924 :eyebrows::loco::-)

zit ook maar een beetje te dollen.;-)
en van die 924ers die jij opnoemd ,zijn er helaas niet al te veel .:frown:
de meeste rijden of sleutelen hier aan een gewone 924.;-)

Piet
16/04/2010, 18:01
Welkom Luziano dat is een mooie rooie veel plezier ermee .
Gr. Piet & Caroline.

Frenske
16/04/2010, 18:29
Welkom bij de 924 malloten!:thumb:

ziet er op het eerste gezicht strak uit, ben benieuwd naar meer.... :whistle:

2SLOW4ME
16/04/2010, 19:10
welkom op dit forum
en als je uitgelezen bent ,dan horen we het wel
maar die naam van jouw
""to slow for me""slaat toch niet op je 924??????

Nee, nee!! is gewoon een "forum naam" die ik overal gebruik. komt nog uit het brommer tijdperk.. Zo kun je me bijv. ook onder deze naam tegen komen op motor-forum, brommerforum, apriliaforum, en nog zat fora...

Voor de duidelijkheid nog, die porsche op de bovenste foto is niet in mijn bezit!! dit is de foto die mij heeft doen beslissen dat het een 924 moet gaan worden.

Verder, wat een prachtforum! Alle info licht voor handen en met de search functie is zowat alles te vinden:duim

Frenske
16/04/2010, 19:15
aha!! je wil ons op het verkeerde been zetten!! Gelukt dus :doh:

Lees op de homepage de aankooptips en ga naar meerdere auto's kijken voor je koopt. Impulsieve aankopen zijn meestal miskopen. ;-)

2SLOW4ME
16/04/2010, 19:23
aha!! je wil ons op het verkeerde been zetten!! Gelukt dus :doh:

Lees op de homepage de aankooptips en ga naar meerdere auto's kijken voor je koopt. Impulsieve aankopen zijn meestal miskopen. ;-)

Ja, dat impulsieve aankopen vaak miskopen zijn heb ik met de brommertjes mee gemaakt :doh:. al dat geld dat daar in gegaan is had ik ondertussen wel een hele mooie 928 van kunnen kopen!!!

Ik heb inderdaad de homepage al eens compleet doorgespit, he valt me op dat de 924 eigelijk niet erg veel kwaaltjes heeft zeg maar. de verzinkte versies na 1982 (toch?) roesten niet, dus dat probleem kunnen we skippen, de rest, scheurende dash, bekleding, kan ik mee leven. de mechanische problemen zijn volgensmij niet erg ingewikkeld. Prachtig autotje dus!

Weer eens iets aparts straks tussen al mijn vrienden die een golf, mazda 323, ibiza of andere kleine ragbak gekocht hebben:D

Fantaman
16/04/2010, 19:33
:welcome:

je zal je verbazen hoeveel jongere er in een golf rijden -_- dus met een 924 ben je erg exclusiefs:heh:

2SLOW4ME
16/04/2010, 20:11
Tsja, ik heb niets met golfjes.. laatst nog wel zo'n blokje gereviceerd met een vriend van me, zit prachtig in elkaar allemaal. dood simpel, maar het uiterlijk vind ik toch net niks..

Bcreative
16/04/2010, 21:52
Welkom, Luziano!
Ze werden vanaf eind 1980 geheel verzinkt, dus je hebt nog wat ruimere keuze. Maar heb je nu wel of geen 924. En zo ja, doe effe foto's van jouw auto, man!:-)
Nee, deze meeste problemen die je met 'n 924 zult tegenkomen hebben te maken met versleten delen en (soms zwaar) achterstallig onderhoud. Maar da's natuurlijk niet de schuld van de auto. Wat wel een groot en relatief veel voorkomend probleem is: warme start. En dat is dus niet zo een, twee, drie op te lossen. Er kunnen behoorlijk wat oorzaken zijn en bij sommige auto's lijkt het gewoon niet op te lossen. Voor de rest, natuurlijk heerlijk rijden en superleuke auto! Veel plezier, zou ik zeggen!

2SLOW4ME
16/04/2010, 23:44
Welkom, Luziano!
Ze werden vanaf eind 1980 geheel verzinkt, dus je hebt nog wat ruimere keuze. Maar heb je nu wel of geen 924. En zo ja, doe effe foto's van jouw auto, man!:-)
Nee, deze meeste problemen die je met 'n 924 zult tegenkomen hebben te maken met versleten delen en (soms zwaar) achterstallig onderhoud. Maar da's natuurlijk niet de schuld van de auto. Wat wel een groot en relatief veel voorkomend probleem is: warme start. En dat is dus niet zo een, twee, drie op te lossen. Er kunnen behoorlijk wat oorzaken zijn en bij sommige auto's lijkt het gewoon niet op te lossen. Voor de rest, natuurlijk heerlijk rijden en superleuke auto! Veel plezier, zou ik zeggen!

Nóg niet! Maar ik verwacht dat dat binnen een maand of 3 wel is opgelost (als ik een goede vind binnen mijn budget).

1980! Ik dacht al, want er stond zoiets over op wikipedia..
Tsja, de warme start. dat zijn dingen die horen bij het rijtje dat je moet checken tijdens de testrit lijkt mij.. Dus daardoor kan er vervolgens altijd mooi met de prijs gespeeld worden dacht ik zo :-P.
Verder ben ik zo iemand die liever iedere dag onder zijn auto ligt dan dat hij hem 1 keer in het half jaar naar de garage brengt. Nu hoeft dat gelukkig over het algemeen niet, vaak blijven de voertuigen waar ik aan heb gezeten wel rijden zullen we maar zeggen :whistle:

En volgensmij had ik al iets gelezen in de workshop manual dinges... met daaronder een lijst van eventuele oorzaken maar daar kan ik me ook in vergist hebben..(al flink wat gelezen ondertussen!)

Mijn budget ligt zo rond de 1800-2200 voor een leuke 924, met daarna nog een (erg) kleine buffer voor eventuele verrassingen... Denken jullie dat ik hier iets mee zou kunnen doen? of zal ik toch nog even door moeten sparen..
Om te kijken of het echt iets is zal ik zelf wel langs moeten gaan uiteraard, maar wat schatten jullie een rendabel bedrag dat je neer zal moeten leggne voor een 924 met mijn eisen? (nog goed in de verf, motorisch in goede staat en apk waardig)


Op marktplaats hebben genoeg 924tjes gestaan die er qua uiterlijk pérfect uitzien namelijk, en bij onze duitse buren staat ook genoeg alleen zie ik erg op tegen het feit dat ik én de taal niet spreek of lees, en ik daardoor dus niets weet of te weten kan komen over de historie van de auto (onderhouds boekjes, praten met de vorige eigenaar).
Verder is het importeren zelf best makkelijk voor mij gezien mijn moeder bij de rdw heeft gewerkt en dat soort dingen dagelijks heeft moeten regelen (papierwerk), dus dat is weer een kleine meevaller.

M.B.H.
17/04/2010, 00:23
Als je naar lang zoeken nog niets gevonden hebt wat je aanstaat
kom je maar eens langs.
ik heb er een ,die ik al 10 jaar bezit ( maar alleen aan een liefhebber wil verkopen ) maar zoek eerst maar en Proefrij in zoveel mogelijk verschillende auto's die te koop worden aangeboden
als je in een auto rijd moet die gewoon goed aanvoelen
en dat met in het achterhoofd dat de auto +/-30 jaar oud is
als je binnen je budjet wilt blijven is dat mogelijk,Maar wat wil je zelf doen aan de auto om hem in goed rijdende conditie te Houden !!!!!Of verbeteren nieuw word hij nooit :frown:
Autos van die leeftijd hebben hun sporen van slijtage ;-)

succes met je ontdekkingstocht in de mooie wereld van de 924:whistle:

2SLOW4ME
18/04/2010, 02:44
Als je naar lang zoeken nog niets gevonden hebt wat je aanstaat
kom je maar eens langs.
ik heb er een ,die ik al 10 jaar bezit ( maar alleen aan een liefhebber wil verkopen ) maar zoek eerst maar en Proefrij in zoveel mogelijk verschillende auto's die te koop worden aangeboden
als je in een auto rijd moet die gewoon goed aanvoelen
en dat met in het achterhoofd dat de auto +/-30 jaar oud is
als je binnen je budjet wilt blijven is dat mogelijk,Maar wat wil je zelf doen aan de auto om hem in goed rijdende conditie te Houden !!!!!Of verbeteren nieuw word hij nooit :frown:
Autos van die leeftijd hebben hun sporen van slijtage ;-)

succes met je ontdekkingstocht in de mooie wereld van de 924:whistle:

Waar mag ik helemaal heen als ik langs wil komen?
Zo te zien aan je foto's zal hij waarschijnlijk wel ietse boven het budget liggen. Maargoed..

Het is inderdaad voor mij gewoon belangrijk voor mij hem in rijdende conditie te houden. technisch gewoon 100%. Alles wat daar omheen hangt dat zit me wel goed. een verwarming die het niet doet, scheurtje in mijn bekleding. Care...

-Bassie-
18/04/2010, 14:21
welkom op het forum het gozer.

leuk dat je mijn tips gebruikt hebt ;)

2SLOW4ME
18/04/2010, 20:34
thanks! Ik zie jou nog wel een keer op een "crib meeting" in vinkeveen denkz?:thumb:

M.B.H.
19/04/2010, 12:10
Dat budget zit wel goed het gaat over die roze en ik zit in Steenwijk
kijk maar eens ;-)

Fantaman
19/04/2010, 20:26
Dat budget zit wel goed het gaat over die roze en ik zit in Steenwijk
kijk maar eens ;-)

wie wil er nou een roze:shocked:


(trouwens ik vond die roze cuore bij stekelenburg wel leuk:heh:)

2SLOW4ME
19/04/2010, 23:29
Dat budget zit wel goed het gaat over die roze en ik zit in Steenwijk
kijk maar eens ;-)

Eens kijken of ik na de examens wat tijd heb.
Dat roze, tsja,, :shocked:.
Ik heb wel de beschikking over een spuitcabine, maar het is weer zoveel werk:whistle:..
Maargoed, we zien wel :-)

Peter
20/04/2010, 08:16
Welkom , en succes met uw zoektocht .

2SLOW4ME
22/04/2010, 12:40
Welkom , en succes met uw zoektocht .

Thanks! Gaat goed komen:-)