PDA

Bekijk Volledige Versie : [Voorstellen] Fernando



Fernando
22/04/2010, 22:37
-Stel je voor
Hallo allemaal,

na me aangemeld te hebben voor deze club zal ik mij ook maar eens netjes voorstellen:

Ik ben Fernando en ben een trotse bezitter van een Porsche 924 uit 1977.

Ik heb deze auto in 2007 van een bevriende garagehouder kunnen overnemen.
Deze auto is in 1988 van Duitsland naar Nederland gekomen en heeft al die tijd bij deze garage in de showroom gestaan.

Na de auto gekocht te hebben ben ik er direct mee aan het sleutelen geslagen, en dan kom je er pas achter wat 20 jaar stilstand met een auto doet.
Na het vervangen van benzine, brandstofpomp, ontstekingsspul etc. etc de auto eindelijk aan het lopen gekregen maar niet goed, veel olieverbruik, onregelmatig lopen, niet goed dus.

Uiteindelijk bleek dat de motor gewoon op was en dus maar besloten om er een donor auto bij te kopen en de motor om te wisselen.

Ik heb er toen een 924 uit 1983 bij gekocht waar plotseling een boom in terecht was gekomen, gelukkig was het blokje + bak nog goed dus meenemen dat ding.
Beide auto's heb ik toen geheel gestript en ben het spul maar gaan restaureren. Blokje + kop + bak uit elkaar en voorzien van allle nieuwe pakkingen en keringen, alle onderdelen stralen, gronden en spuiten, motorruimte opnieuw uitgespoten, remrevisie rondom etc etc.

Ik heb een paar foto's toegevoegd zodat je kunt zien hoe het was en hoe het nu is.

Project is nog niet helemaal klaar maar de rest komt nog wel, je moet toch immers altijd wat te wensen hebben.

Ik hoop via dit forum gebruik te mogen maken van jullie kennis en ervaringen en dat ik mijn kennis en ervaringen met jullie kan delen.

Groeten,

Fernando

ShroudedVeil
22/04/2010, 22:49
Welkom!

Je bent een leuk project aangegaan zie ik :-)

veel succes verder!

Frenske
23/04/2010, 06:51
Welkom bij de 924 malloten!! :thumb:

Zo te zien heb je al een compleet project achter de rug, met een mooi resultaat. Ben benieuwd naar meer fotokes!!

Peter
23/04/2010, 07:04
Welkom en ga op het ingeslagen pad verder .

LWB
23/04/2010, 07:11
welkom hier,ziet er goed uit,en gelijk van vier naar vijfbak;-)

M.B.H.
23/04/2010, 07:20
welkom Fernando :-)
dat ziet er weer top:thumb:uit man
hier word ik vrolijk van :thumb:

Piet
23/04/2010, 07:39
Welkom fernando je hebt het gelijk grondig aangepakt, mooie auto geniet ervan.
Gr. Piet en Caroline.

pitjepeter
23/04/2010, 08:28
Hartelijk welkom Fernando!

Met 2 rechter handen en een boel liefde voor je wagen, heb je een fameus resultaat geboekt!
Ik zie er naar uit van jouw ervaring te leren...

(BTW. Ook jij bent rechterspiegelloos, heb jij daar nu last van in het hedendaagse verkeer?)

Grtz.
Peter

Jayke
23/04/2010, 09:01
Welkom! Klinkt als een nu al geslaagd project!

klaas 924
23/04/2010, 15:32
welkom 8-)
ja zo mag een auto wel GRIJS zijn!:thumb:

mooie auto ,daar kun je trots op zijn!

dopre
23/04/2010, 20:09
welkom en doe zo voort !!

gr dopre

Fernando
23/04/2010, 20:51
Hallo dan,

allemaal hartelijk dank voor de positieve reacties en het warme welkom.
Zulke reacties motiveert me des te meer om er een nog mooier project van te maken :thumb:

In principe heb ik inderdaad al een groot deel van het project achter de rug, de gehele techniek is gereed.

Een aantal zaken wil ik nog verbeterd hebben zoals velgjes spuiten / coaten, een stukje stereo installatie inbouwen en nog wat van zulke dingen meer.
Ook moet ik nog met de motor (injectie) aan het werk, heb nog een beetje problemen met het Co afstellen en de startproblemen die er dan bij komen :Cry:. Morgen gaat die weer achter de kast dus dat zal wel goed komen, zo niet dan meld ik mij hier wel.

Ik heb nog even een paar foto's toegevoegd van de restauratie / opbouw.

Groeten en een goed weekend!!

Fernando

@ pitjepeter: het is zeker wel lastig om rechterspiegelloos te zijn maar ik ga er nog nieuwe spiegels op bouwen, heb er nog 2 elec. verstelbaren liggen dus tot dan is het nog maar even behelpen.

pitjepeter
23/04/2010, 23:15
Prachtig werk,
daar mag je best ZEEEEEER TROTS op zijn!
Alweer een 924 die gepamperd wordt :bathbaby:

Ik blijf bij het originele: géén rechterspiegel voor mij!

Grtz.
Peter

dopre
24/04/2010, 23:23
Nogmaals proficiat. Zowel uiterlijk als innerlijk is deze 924 super gesoigneerd !!!!


gr Dopre

Peter
27/04/2010, 13:29
Prachtig werk,
daar mag je best ZEEEEEER TROTS op zijn!
Alweer een 924 die gepamperd wordt :bathbaby:

Ik blijf bij het originele: géén rechterspiegel voor mij!

Grtz.
Peter
Kan ik volledig beamen , Peter , inderdaad is het lastig om zonder rechterspiegel te rijden zeker omdat we anders gewoon zijn .
Vroeger stond er maar één spiegel op een wagen , momenteel zijn we verwende nesten ,maar ik zweer ook origineel en rijd dus ook maar met alleen een linkerspiegel .

Frenske
27/04/2010, 13:30
wat een gemier over spiegels, je moet vooruit kijken!!!! :whistle:

klaas 924
27/04/2010, 16:01
ik ben het wel met de stelling eens dat er maar 1 spiegel op hoort ,
maar de veiligheid vraagt soms offers!
want je kunt lang of breed praten :je hebt beter zicht met 2 spiegels!!!!!!
en het staat evenwichtiger(maar dat is een persoonlijke mening)

-Bassie-
27/04/2010, 18:45
persoonlijk vind ik m`n 3de spiegel niet veel meer waarde en zich hebben.

als je je binnen spiegel er op afstelt is er niks aan de hand.

Fernando
27/04/2010, 20:47
Ik kijk nog wel even of ik de rechterspiegel erbij opzet. Hij komt er toch niet eerder op dan op het moment dat ik de gehele auto ga overspuiten maar dat gaat nog wel een tijdje duren, ik ben nog druk met andere restauratie projecten en die moeten eerst af. Tot die tijd laat ik hem nog origineel :thumb:
Maar dank voor uw reacties en ervaringen!!

ShroudedVeil
28/04/2010, 14:22
Koop dan gelijk mooie 944 deuren met spiegels :-)

Zijn wat steviger en hebben vaak elec. spiegels :-)