PDA

View Full Version : [Voorstellen] braadslee



braadslee
09-09-13, 12:54
Stel je voor
Ik ben Braadslee, 22 jaar en ben sinds April bezig met rijlessen :)
Ben al sinds m`n 4e een flinke autogek en zit dan ook dagelijks te speuren op Marktplaats/autoscout24/Gaspedaal naar leuke/unieke auto`s voor áls ik ooit m`n rijbewijs haal.

Ik heb met m`n moeder een autotje gedeelt, namelijk een... Fiat... Cinquecento... Heb er niet in gereden zelf (ja, een paar 100 meter op een verlaten weggetje) En ik vond het wel een grappig autotje om mee te beginnen, althans.. iets kleins..

Toch is het opeens omgeslagen, Porsches zijn de auto`s geworden voor mij. Ze zijn niet duur, volgens mij zowel in Onderhoud als de rest.

Hoop dat ik hier terecht kan met vragen over mijn toekomstige Porsche 924.

Met vriendelijke groet Braadslee

ptol
09-09-13, 13:08
Welkom. Mijn ervaring is ook dat ze niet duur in aanschaf zijn en ook dat onderhoud meevalt, mits je een fris exemplaar weet te bemachtigen. Houd er ook rekening mee dat je vanaf volgend jaar misschien weer wegenbelasting moet betalen ervoor. En verzekeren op je 22ste als eerste auto lijkt me ook wat moeilijker?

js-vintage
09-09-13, 14:49
Welkom op dit forum en succes met de aanschaf van een goede 924!

M.B.H.
09-09-13, 23:37
Welkom hier en veel 924 plezier toe gewenst
bekijk en rij er meerdere voor dat je er 1 koopt.
Als je geluk heb kom je een fijne tegen, voor het bedrag wat je in het hoofd hebt.
Maar dan heb je geluk
Succes

KringBlievie
10-09-13, 00:41
Welkom op het forum.

Ik ken jou gevoel. Ik heb mijn Porsche sinds mijn 14e (ben inmiddels 18)
Een ding heb ik op de harde manier geleerd Aanschaf prijs is niet alles echt niet.
Ik heb hem verzekerd bij OVHV daar betaal je 90 euro per jaar mits je een andere auto hebt (studenten ov mag ook)
Wegenbelasting is nog niks maar word misschien 120 euro per jaar. Nog steeds niks vergeleken met andere autos :)

Maar het onderhoud kost meer dan je wilt (als je het netjes wilt doen ten minste) het is vergeleken met andere autos nog steeds erg goed koop als je het zelf kan doen. als je het bij een garage moet laten doen word het snel prijzig.
Maar een 924 vind ik inmiddels de geweldigste auto die er is :) hij gaat niet heel hard (er is genoeg te koop wat harder wil) maar het rijd geweldig en toch wel een beetje snel. Sneller dan meer en deel wat je op de weg tegen gaat komen.

Een advies koop niet de eerste de beste en koop een goede. Als je in aanschaf iets meer betaald kan dat in onderhoud veeel schelen.
Verbruik valt mee 1 op 10 maar dat is natuurlijk veel meer dan een Cinquecento drinkt :P

Succes met de aankoop!

harry
31-03-14, 16:07
Welkom Braadslee (wat een naam) je gaat toch niet barbecue in je auto?