PDA

Bekijk Volledige Versie : stuur loopt af en toe zwaarder...



joeyw91
04/05/2010, 22:52
heej,

ik heb afentoe tijdens het rijden dat het stuur zwaar gaat...

als ik bv een bocht maak, en het stuur los laat, blijft ie zo staan, hij blokkeert ietsjes zegmaar..

maar zodra ik met mn hand iets draai, is et weer weg, en als ik dan een beetje van links naar rechts ga draaie is het weer weg...
het is net alsof hij soms ergens iets aanloopt ofzo,

wat kan het allemaal zijn, of wat kan ik iig even controleren morgen, of is het gwoon dat kniestuk waar hij die knik maakt? dat dat rot is ofzo??

mvg joey

Frenske
05/05/2010, 07:29
kort antwoord: stuurhuis!

M.B.H.
05/05/2010, 08:57
Kruiskoppelingen op de stuuras van stuurkolom naar stuurhuis

Cor 944
05/05/2010, 09:11
Kruiskoppelingen op de stuuras van stuurkolom naar stuurhuis

klopt ,die willen door de jaren heen ,nog wel eens een zwaar punt krijgen.
en anders even kijken of je stuurkogels op je fusé niet te ruim zijn.
als die aan 1 kant ruim is wil dat ook nog wel eens voor een zwaar punt in je stuur veroorzaken.

joeyw91
05/05/2010, 13:00
okee, ik had al gekeken naar de fusees, daar zit geen speling op...

maar ik heb die kruiskoppeling schoongemaakt, en ingevet.. en nou is het in principe weg, maar heb pas 10 km gereden... maar zowizo gaat het veel soepeler nu.

dus hopelijk is dat het gwoon, anders haal ik van mn sloop porsche wat af, maar wat moet ik dan vervangen, dat waar die in 2e splitst?

joey

joeyw91
05/05/2010, 20:59
hè crack, hij gaat nu nog zwaarder als eerst ;s

dus nu?

M.B.H.
05/05/2010, 21:10
dat stangtje met die 2 kruiskoppellingen vervangen.
2X boutje M8 met tegenmoer losmaken.
stuurhuis 4 x boutje M8 lossen. event 2 aan de rechterzijde en 1 aan de linkerzijde er helemaal uit halen.
Met een kunstof hamer onder de koppeling tikken daar de as vertand is schuift er af ,als het goed is.
Wil dit niet dan een groote platte schroevendraair in de sleuf tikken zodat de koppeling iets splijt.
geld voor alle twee de zijden
vergeet niet je stuurhuis weer vast te zetten OOOOO en je stuur in de goede stand !!!!
Succes

joeyw91
06/05/2010, 13:38
okee dankjewel, ik kom er denk ik wel uit zo!

joey