PDA

Bekijk Volledige Versie : Fabrikage brandstofleidingen



ArvidW
09/05/2010, 15:45
Ik heb zojuist met veel pijn en moeite de complete achterwielophanging onder mijn 924 2.0 vandaan gehaald. Helaas ben ik hierbij tegen een brandstofleiding aangestoten die 1cm verplaatst is.

Normaalgesproken lijkt me dit geen enkel probleem maar wel met mijn leidingen:frown: Deze bestaan meer uit roest dan uit staal:Cry:

Ik wil dus nieuwe brandstofleidingen vanaf mijn accumulator tot benzinefilter en vanaf spinnenkop retour naar de tank hebben. Hoe kom ik hieraan?

Moet ik ze compleet in de juiste vorm meenemen naar een bedrijfje en daar laten kopieren, kan ik ergens een tang kopen waar ik de eindstukjes eraan kan krimpen en zelf de leidingen buigen?


Ik moet denk ik ook de versnellingsbak loshalen om goed bij de verroeste koppelingen te komen, kan ik deze beter met transaxle eraanvast demonteren (dus bij koppeling loshalen) of kan ik beter de transaxle laten hangen en de bij de bak zelf de bouten losdraaien? Auto staat momenteel op 4 axle stands en ik heb een goedkope krik.

Alvast bedankt voor de hulp

LWB
09/05/2010, 17:55
leidingen zijn ook nog te koop bij porsche als ik het goed heb...
zelf maken kan uiteraard ook maar persoonlijk zou ik voor originelen gaan.(mits de kosten natuurlijk in enige verhouding blijven)
versnellingsbak zou ik los van de transaxle halen.

M.B.H.
09/05/2010, 21:40
ik zou ze van koperbuis maken 8mm retour en 10mm aanvoer
je kunt met een Flairtang het juste sluitprofiel er weer optrekken en je bent er voor altijd klaar mee
ik heb nog een heel mooi set liggen voor de Bieber,
anders had ik er zelf een setje op die manier voor gemaakt:loco:

ArvidW
10/05/2010, 11:22
Bedankt voor de tips, ik heb nog geen nieuwe 924 leidingen kunnen vinden dus ga waarschijnlijk voor zelfbouw.

Martin, die Flairtang waar jij over spreekt heb ik kunnen vinden op Ebay. Ik mis alleen de daadwerkenlijke koppelstukjes, weet jij zo uit je hoofd welke maat deze zijn voor een 924? Weet je toevallig ook de maat voor de remleidingen, als ik dan toch zo'n tang koop kan ik netzogoed die ook gelijk doen....

Heeft een 924 fittingen uit de "AN" serie? 4 AN, 6 AN enz enz?

M.B.H.
10/05/2010, 12:22
Bedankt voor de tips, ik heb nog geen nieuwe 924 leidingen kunnen vinden dus ga waarschijnlijk voor zelfbouw.

Martin, die Flairtang waar jij over spreekt heb ik kunnen vinden op Ebay. Ik mis alleen de daadwerkenlijke koppelstukjes, weet jij zo uit je hoofd welke maat deze zijn voor een 924? Weet je toevallig ook de maat voor de remleidingen, als ik dan toch zo'n tang koop kan ik netzogoed die ook gelijk doen....

Heeft een 924 fittingen uit de "AN" serie? 4 AN, 6 AN enz enz?

remleiding is afhankelijk van wat je gebruikt ik gebruik 5mm
en die maten van de klemmoeren weet ik zo niet:frown:

Woutje
10/05/2010, 21:15
Ik heb zelf juist gekozen voor een combinatie van slangen en koperen leidingen.
Was het geetter beu met al die slecht te verplaatsen (stalen?) leidingen dus heb de bochten vervangen voor rubberen brandstofleidingen. Geeft iets meer mee als je onder je auto bezig bent.
HJeb je ook geen gezeur met passen en meten voor het goed buigen. Had ik meer dan genoeg van na het vervangen van mijn remleidingen ; ).
Moet ook eerlijk zeggen dat ik de originele niet kon vinden en dus ook geen idee heb van de prijs. Maar als die enigszins in verhouding staat metde prijs van de originele remleidingen, is zelfbouw echt een veel interessantere optie! En hij komt er net zo goed mee door de APK. Alleen zal het de puristen onder ons niet kunnen bekoren.

succes!

Frenske
11/05/2010, 11:55
Woutje, je oplossing vindt ik wat houtjes touwtjes, sorry dat ik het zeg...


ArvidW, je kunt natuurlijk ook voor de moderne kunstofleidingen gaan, roesten niet en koperpoetsen hoef je ook niet onder de auto ;-)

Cor 944
12/05/2010, 07:54
bij de 944 is de brandstofleiding 1 stuk ,van voor naar achter.
modifikatie leidingen zijn gedeeld ,met een koppelstuk onder het midden van de auto.
doe jezelf een plezier ,als je een nieuwe leiding zelf gaat maken,
en maak hem dan ook meteen in 2 delen.
dat scheeld je een hoop geklooi en ergenis.
anders krijg je hem er in een stuk niet onder,
tenzij je de hele achterwielophanging eraf haald.;-)

Cor 944
12/05/2010, 17:22
gewoon al die ouwe doodgesleutelde meuk eruit ,:whistle:
en 1 goeie terug kopen.8-)

jimfrey944
12/05/2010, 19:29
jaaa een goeie 944 type 1 dat is nog best zoeken

Cor 944
12/05/2010, 19:38
jaaa een goeie 944 type 1 dat is nog best zoeken

je kan ook gaan voor een goede type II,
of een mooie S2,
of je gaat voor de voortreffelijke 968.:thumb:

ArvidW
12/05/2010, 21:14
Bedankt voor de hulp, ik ga binnenkort eens langs bij een bedrijfje waar ze al eerder een rubberen brandstofleiding voor me hebben gemaakt. Eens kijken wat het kost om 2 (kunststof / koper) leidingen met bepaalde lengte te laten maken.(of 4 zoals Cor zegt)

Koppelingen knip ik gewoon van mijn huidige leidingen af zodat ik de juiste mee krijg :smile:

-Bassie-
12/05/2010, 22:08
hier heb ik ook wel intresse in.

ben benieuwd wat het gaat kosten.

Fantaman
12/05/2010, 22:14
onders ik wel, zit nu met een stuk rubber leiding bij de achteras. was blijkbaar door gerot en hebben ze er rubber tussen gezet maar dit lag los op de draagarm. gelukkig kwam ik daar optijd achter, dus nieuwe stukje rubber en een ijzere staaf gebogen om de slang aan vast te leggen.
niet de meest ideale oplossing:doh:

ArvidW
13/05/2010, 10:05
Ik zal binnenkort navragen wat het gaat kosten, mocht dit meevallen dan kan ik wel meerdere setjes kopen en die naar geinterreseerde opsturen.

Eerst maar eens kijken wat het gaat kosten...

captainfrasca
14/05/2010, 08:02
Ik heb destijds de retour leiding nieuw besteld bij Pon, ik was ruim 300 euro kwijt.
Er zit in het midden idd een koppelstuk om het eea wat makkelijker te maken, maar dan nog lijkt het mij een rotklus, ik moet de mijne er ook nog onder zetten, maar nog geen tijd/zin/geld voor gehad...