PDA

Bekijk Volledige Versie : pop-up lichten electronisch ?



Tyas
09/05/2010, 23:08
hallo hierbij zou ik graag eens vragen of jullie mij kunnen helpen.
ik heb een porsche 924 gekocht van het jaar 78.
nu de lichten naar omhoog en omlaag doen ik denk niet dat dit het orginele systeem is bij deze wagen.
het is met een schakelaar en als ik die aanzet gaan men lichten omhoog en omlaag en blijven ze zo gaan tot ik ze af zet.
nu wil ik weten welke de orginele schakelaar is voor de lampen omhoog en naar omlaag te krijgen en als iemand zou weten of ik daar ergens een electrisch schema van kan vinden hoe de lichten juist in elkaar steken.

Mvg,
Tyas

Duncan
10/05/2010, 06:53
Dit kah het gevolg zijn van een slecht contact in de aansluiting van de motor. Op de motor van de lampen zit een 4-polige connector (onder een rubber beschermkapje). Probeer de contacten van de connector schoon te maken en kijk of het probleem blijft.

Tyas
10/05/2010, 16:55
contacten zijn allemaal proper gemaakt en hij doet het nog steeds.
maar er zijn ook 2 klemmetjes aanwezig en daar zijn 5 plaatsten om die klemmetjes aan te sluiten en ik heb maar 2 klemmetjes aangesloten? is dit normaal ?

chek men profiel garage under the hood daar staat een foto

Mvg,
Tyas

Fantaman
10/05/2010, 17:32
de lampen horen omhoog te komen bij dimlicht aan, en gaan naar beneden als ook het stadlicht uit is.
5 kontacten? je hebt een 4 dradige stekker en daar naast hoort een relais te zitten met 5 pootjes, als je 87 en 30 door verbind gaat de motor draaien:doh:

Tyas
10/05/2010, 20:39
dus daar waar die 2 draden steken hoort een relais te zitten ?
kan je me ook vertellen wat voor relais ik daarvoor nodig heb ?

sjones
11/05/2010, 12:13
5 polig relais , kun je bij alle auto onderdeel bedrijven kopen

Tyas
11/05/2010, 16:35
oke bedankt allemaal voor de info

mvg,
Tyas

Fantaman
11/05/2010, 17:53
voor alle duidelijkheid hier een schema van het relais. dit staat meestal ook op de buitenkant weet je gelijk of het de goede is:thumb: