PDA

Bekijk Volledige Versie : Startproblemen



Richard
13/05/2010, 16:16
Hallo, ik heb een probleem: 1. De auto starte vanochtend niet en 2. Ik ben niet zo heel technisch. Sinds vorige week in het bezit van een 924 bouwjaar 1981. Afgelopen zaterdag starte de auto nog. Vandaag wou ik hem uit de garage halen en hij starte niet. Als ik de auto op contact zet geeft de voltmeter iets meer dan 12 volt aan. (nieuwe onderhoudsvrije accu) Olie druk geeft 0 tot 1 bar aan. Als ik hem start gaat de barmeter naar 5 a 6 bar. Hij draait de startemotor wel rond, echter hij slaat niet aan motor geeft ook niet de indruk dat ie aan wil slaan. Geprobeerd te starten met startekabels echter nog steeds hetzelfde. Zekeringen nagelopen en vervolgens het brandstofrelais eruit gehaald en teruggeplaatst. Toen de bougies eruit gehaald deze waren nat. Alle vier droog gemaakt en opnieuw geprobeert echter nog steeds niets. Zo te zien krijgt ie wel benzine.
Weet iemand waar ik nog meer naar kan kijken. Alle hulp is welkom. Bij voorbaat dank.

Frenske
13/05/2010, 21:16
heb je wel een vonkje op de bougie? ff proberen, dan zien we verder. Je auto heeft tot de laatste keer gewoon gefunctioneerd? Steenmarters in de buurt gesignaleerd? Ergo bougiekabels in orde?

Richard
13/05/2010, 21:52
Bedankt voor de tip zal morgen gelijk kijken of de bougie vonkt. Hij heeft inderdaad normaal gefunctioneerd tot zaterdag. Bougiekabels zien er goed uit. De vorige eigenaar heeft ze volgens de rekening vorig jaar in maart vernieuwd.

Richard
13/05/2010, 23:13
Toch maar gelijk naar de garage gelopen. Een kennis van mij had het ook over de verdelerkap. Dus eerst de verdelerkap los gehaald en de rotor nagekeken. Beiden waren smerig en vettig. Schoon gemaakt en teruggeplaatst. ( volgende week maar gelijk een nieuwe kopen) Vervolgens de bougie eruit gehaald. Komt een goede vonk af en plotseling wou de motor aanslaan. Bougie weer teruggeplaatst, motor starten en direct lopen. :-) Wat er nu precies aan de hand was weet ik niet, maar ben blij dat ie het weer doet.

Cor 944
14/05/2010, 08:53
wwarschijnlijk waren de rotor en verdelerkap dan de oorzaak.
die horen schoon en droog te zijn.
zijn ze smerig en vet,dan slaan de vonken over in de verdelerkap,
en krijg je start problemen,
dus : vervangen die hap.;-)

Frenske
14/05/2010, 09:55
blijft de vraag staan waar dat smeer en vettigheid vandaan komt ..... :Cry:

is je hele verdeler zo?:shocked:

Richard
14/05/2010, 12:00
Nee, alleen de puntjes en de onderrand. Ik weet ook niet hoelang de verdelerkap en rotor erop hebben gezetten. Heb vandaag nieuwe gekocht en erop gezet. Verder zit er bij mij een metalen omhulsel om de verdelerkap met een kabeltje, die op het onderste deel (metalen deel) waar de verdelerkap opzit vastzit geplugd. Ik weet niet wat de functie is van dit ding laat het er voorlopig omheen zitten.

-Bassie-
14/05/2010, 20:18
ik meen dat het is tegen het ontstoren van je radio.

maup
15/05/2010, 18:10
Nee,is VOOR ontstoren8-)

Richard
15/05/2010, 18:34
:-) leuke woordspeling in ieder geval beiden bedankt.

Richard
01/06/2010, 22:20
Sinds de vervanging van de verdelerkap en rotor geen startproblemen meer gehad. Probleem dus opgelost. Bedankt voor de reacties. Hier kan een slotje op.