PDA

Bekijk Volledige Versie : De 50 jahre edition van Captainfrasca!!



Pagina's : [1] 2 3

captainfrasca
02/09/2007, 13:19
Ik mijn 924 zo'n 10 jaar geleden gekocht voor toen Fl 2650,-

Doe auto zat toen nog strak in de lak en het interieur was nog redelijk netjes, er zat alleen een klein gaatje in de stof van de bestuurders stoel.

Door de jaren heem zijn er al heel wat dingen gedaan en vervangen, ik denk dat ik inmiddels van die investeringen een mooie middenklasser nieuw had kunnen kopen.

Onderhoud van de afgelopen 10 jaar

* waterpomp, reeds 2x vervangen á 130 gulden
* cilinderkoprevisie á 1800 gulden
* motorrevisie, compleet á 4500 gulden
* uilaat 2x vervangen, 1e keer van voor naar achter
* wiellagers rondom vervangen
* nieuwe startmotor
* nieuwe dynamo
* nieuwe riemen
* nieuwe lagers rondom
* rechtervoorscherm + onderspoiler voor gespoten
* en uiteraard alle reguliere onderhoud
* Veerpoten voor
* Ombouw naar een 924 turbo onderstel

Nog te doen!!

Schades

Ik heb de afgelopen jaren helaas 2 ongevallen gehad met mijn Porsche, de eerste keer door mijn eigen schuld en één keer door een beschonken vrouw.

De eerste keer was in Kaatsheuvel na een bezoekje aan de winter efteling, ik had de 924 net een maand of 6, waar ik in de avond door het centrum reed en de weg niet kende en ik was nog een vrij onervaren bestuurder, plotseling schreeuwde één van de passagiers: STOP!!!! je moet hier naar rechts!! Uit een schrik reactie trapte ik vol de rem in en stuurde volledig naar rechts, helaas het waren natte klinkertjes dus mijn auto schoof rechtdoor tegen een boom aan, resultaat deuk aan de voorkant, deuk in mijn ego en de boom lag plat!!

Mijn auto heeft dus twee lelijke schades opgelopen.
De voorkant heb ik zelf destijds redelijk gerepareerd maar moet nog steeds fatsoenlijk gespoten worden.

De achterkant heeft dus een dikke (splinternieuwe) audi ingehangen met als resultaat: bumper stuk, uitlaat stuk, deuk in de rechterzijkant maar dit keer geen deuk in mijn ego gelukkig.

Het plaatwerk is gelukkig al gerepareerd en de auto is ook al weer gericht .
Ook hier is alleen het nodige spuitwerk nodig om de auto weer netjes te maken.



Interieur

Helaas is het gaatje in de bestuurders stoel groter geworden en is niet meer te repareren, helaas gaat het hier om een speciaal interieur en zijn deze stoelen 2e hands (bijna) niet te vinden en laat staan dat de stof nog te krijgen is, de vriendelijke heren bij Porsche centrum Leusden (pon) hebben zelfs nog geprobeerd via Stuttgart aan deze stof te komen, zonder resultaat, enige optie is dus deze stof na te laten maken.

Inmiddels een mooie 2e handse gemonteerd

De deurpanelen (dezelfde stof van de stoelen) zijn door vocht in de deuren verkleurd en hebben watervlekken, deze moeten gereinigd worden.

Motor

De motor loopt soms, en voornamelijk, bij stationair niet netjes, ik ben er nog niet helemaal uit wat dit kan zijn, maar ik vermoed iets in de onsteking of anders iets met de vacuumslangen.

Soms na een lange tijd rijden gooit de motor een behoorlijk plasje koelvloeistof op de grond, dit komt uit het overloop slangetje, ik heb meermalen het systeem ontlucht en gereinigd, waarschijnlijk een thermostaat probleem of iets dergelijks, de Fan draait wel gewoon.
Vreemde is dat het metertje op het dashboard een erg lage temperatuur aanwijst continu en eigenlijk nooit boven het witte vlakje uitkomt.

Koppeling

De koppeling begint aan het einde van zijn latijn te raken, gelukkig heb ik al een setje voor een redelijke prijs op de kop weten te tikken, dus dat wordt een weekendje sleutelen bij de DHZ garage (alle hulp is natuurlijk welkom :wink: )

Versnellingsbak
Tja, hij kraakt af en toe in zijn achteruit, maar ja, dat mag best na bijna 26 jaar, maar aan de andere kant, als de versnellingsbak er met het vervangen van de koppeling er toch uit licht??

Verder is mijn bedoeling om de auto zo orgineel mogelijk te houden, vandaar heb ik destijds gekozen voor een motor revisie en niet een ruilmotor (motornummer komt nog steeds overeen met het chassisnummer)

Als in ieder geval al het mechanische gedaan is wil ik het liefst de auto helemaal laten spuiten, maar ja, de centjes!!

hammer_rites
02/09/2007, 13:34
alle hulp is natuurlijk welkom :wink:

Versnellingsbak
Tja, hij kraakt af en toe in zijn achteruit, maar ja, dat mag best na bijna 26 jaar, maar aan de andere kant, als de versnellingsbak er met het vervangen van de koppeling er toch uit licht??

Als je hulp nodig hebt, laat het me weten!

Qua versnellingsbak, ik heb een audi 5-speed liggen, deed het prima voordat ik hem uitbouwde. (heb nu de getrag 16z)

Edit: kapitein frasca, het plaatje in je handtekening is echt te groot. Ik heb af en toe meer plaatje dan tekst op mijn scherm...

captainfrasca
30/09/2007, 17:49
Vandaag 2 prachtige stoelen gevonden voor in mijn 924, dezelfde...... :-D

Bedankt Hammer_rites!!! :D

Tom
30/09/2007, 19:51
Da's mazzel hebben!

captainfrasca
01/10/2007, 16:20
Zekers, ik ben ook reuze blij!!! Ik moet er alleen nog even op wachten, maar dat vind ik geen probleem!!! Geduld is een schone zaak :grin:

hammer_rites
01/10/2007, 19:56
Ha! Het wordt ook hoog tijd dat ik die watjes-fauteuils eruit gooi voor echte stoelen:
https://community.924forum.nl/images/imported/2007/10/1.jpg

Maarruh, wat zou het kosten om de stoelen opnieuw te laten bekleden? Vast meer dan mijn stoelen je kosten, maar dan heb je ook echt nieuw spul.

captainfrasca
01/10/2007, 20:06
Ik heb echt geen flauw idee.... Vast een heel stuk duurder....
Dat ligt denk ik de komende jaren nog wel even buiten het budget.

Daarbij komt dat de stof echt nergens meer te krijgen is. :cry:

Tom
02/10/2007, 12:35
Als je iets zou vinden wat er in de buurt komt en daarbij ook de achterbank mee moet laten bekleden zou ik het gokken op 500-700 euro.

Ik heb een heel interieur opnieuw moeten laten bekleden in stof, stof zelf aangeleverd en zwaar gematst met de arbeid, was 700 euro kwijt.

captainfrasca
02/10/2007, 14:04
Te duur dus voor mij, dus is dit een mooie oplossing :grin:

captainfrasca
15/11/2007, 18:24
vandaag 4 nieuwe Bridgestones besteld voor mijn Porka, mooie Bridgestones, volgende week voor de (slik) APK zet ik ze eronder en weg met die Pirelli's.

q01z
15/11/2007, 20:47
welke van bridgestone ga je eronder leggen? potenza's? die grippen echt HARD namelijk.. das gewoon eng.. zeker als je nu P3000 heb van pirelli.. wat natuurlijk gewoon echt te slecht voor woordne is (sorry voor degene die ze heeft.. :roll:)

captainfrasca
15/11/2007, 21:04
Bridgestone Turanza ER 300 205/60 R15 91H XZ ipv van de p6000 die ik nu heb, deze maken mijn auto een beetje onderstuurd, vind ik niet zo leuk.......

Hiervoor heb ik Michelin mxv2 gehad, die plakte ook goed aan de weg.

Nu dus de Bridgestones eens proberen, daar heb ik redelijk wat goede verhalen over gehoord.

q01z
15/11/2007, 21:20
bridgestone heb ik zelf ook alleen maar positief over gehoord/zelf ervaren..

ik heb 2x een setje P3000's van pirelli gereden.. 1setje opgereden onder mn eigen auto en een setje onder de Cinquecento van me moeder.. in beide gevallen;
-droog weer, weinig grip, veel gejank en al snel onderstuurt
-nat weer, GEEN grip, remweg van hier tot Australie en sturen kan ej vergeten.. ook veel aquaplanning..
-wel weinig slijtage, maar wat wil je met zo'n kneiterharde compount :roll:

captainfrasca
19/11/2007, 18:40
Zo, de bridgestones nog ff na werktijd gemonteerd. WAT een verschil, veel stiller, nog wel een beetje onderstuur, maar dat kwam omdat ik gewoon ff idioot heb gedaan op een mooie lege parkeetplaats. Veel strakker in de bochten en de rechtelijn is ook veel beter.

Gewoon weg TOP!!!! :D

q01z
19/11/2007, 18:43
euhm David, wat te doen komend weekend? ;)
lol

nah die p6000's waren idd niet echt geniaal.. vond ze ook veel herrie maken en dan reden we nog wel op een weg waar alels herrie maakt.. (vooral de motor)

ik weet trwns nog wel wat dingen die je moet doen :D
-opruimen
-wassen

overigens is die van jou een geniale kleur om s'avonds bij een mooi herfstzonnetje een photoshoot mee te doen..

captainfrasca
25/11/2007, 10:07
Ik heb weer even wat te doen...


Ik heb afgelopen vrijdag mijn porkaatje laten keuren door onze APK-keurmeester en daar is het volgende uitgekomen:

Remverschil achter.
lichtbeeld linksvoor niet goed.
uitlaat niet gasdicht (heb ik voorlopig gerepareerd)
stoelbevestiging gescheurd. (dat wordt lassen)
accu moet vast gezet worden.
remslang rv canvas zichtbaar
en een benzineleiding onder de auto lekt iets.
ruitensproeierreservoir is lek, dus de ruitensproeier werkt niet.
Dus ik ben gisteren even op stap geweest voor wat onderdelen.

(bijna niets te krijgen)

Ik heb in ieder geval:
ruitensproeier reservoir
electrische raammotor
verstraler rechts
4x remschoen
Nieuwe uitlaat komt over een week binnen
Morgen komen 2 remcilinders binnen

Vandaag ga ik ff lassen.
Raammotor links vervangen
ruitensproeier reservoir vervangen
eventueel de remmen achter. (of ik laat een van mijn monteurs even lekker knutselen)

en dan woensdag weer lekker keuren.

Tom
25/11/2007, 10:17
Jij gaat je voorlopig niet vervelen zo te zien...

q01z
25/11/2007, 17:28
poeh das een aardig lijstje David! :(

dat was er vorige week niet echt aan af te voelen..

achja, jij kan tenminste binnen sleutelen op de brug :D

captainfrasca
25/11/2007, 17:30
Het lijkt meer dan dat het is hoor.... Ik bestempel 80% als kleinigheidjes.
En qua onderdelen, ach, sommige dingen komen van de sloop en anders is de personeelskorting bijzonder interressant en die is behoorlijk.......

captainfrasca
06/02/2008, 20:22
Hmm, ik heb het hier niet echt bijgehouden zie ik..... :oops:

De auto is inmiddels APK goedgekeurd.

Echter heeft de keurmeester een versleten lager over het hoofd gezien, deze (Het lager en dus niet de keurmeester) heeft vanmorgen de geest gegeven met een hoop bijgeluiden en andere nare gevolgen zoals een min of meer los bungelend wiel...

Deze ga ik aanstand weekend vervangen en zal proberen er een howto van te maken....

q01z
06/02/2008, 20:23
we wachten in spanning af David..

sterkte met het, wederom, verplicht sleutelen..

captainfrasca
06/02/2008, 20:26
Tja, het houdt het aan de ene kant leuk.....( hoewel mijn portomonaie het minder leuk vind, maar darentegen heb ik wel weer fikse korting op onderdelen)

Space
06/02/2008, 22:09
Welk lager; voor of achter?

captainfrasca
07/02/2008, 17:35
Rechtsvoor, ik heb inmiddels al een nieuw lager binnen gekregen.. Lang leve de personeelskorting, Maar 16 euro!! Doe ik de linker kant ook gelijk maar denk ik.....

Meneer aard
07/02/2008, 18:06
Wel aan te raden. Ik ga mijn schijven en blokken doen dan ga ik gelijk de wiellagers mee vervangen. Je moet de boel toch los gooien dus dat maakt dan niet uit.

Is het allemaal gelukt met de reparatie?

captainfrasca
10/02/2008, 19:27
Ja het is gelukt!! Makkie (min of meer als je het juiste gereedschap hebt tenminste)..

Tom
10/02/2008, 20:12
Mooi!

q01z
10/02/2008, 20:13
ik ben erg benieuwd David :)

maar mooi dat het gelukt is!

captainfrasca
06/03/2008, 21:11
Ff een beetje offtopic:

Ik heb ook nog een VW 1302, waar ik van;t weekend weer aan ga knutselen, voor de geinterreseerden zal ik de vorderingen ook plaatsen.

Hier ff alvast een fototje:

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/03/43.jpg

Ik-rij-belastingvrij
06/03/2008, 21:15
Mooi kevertje!
Wij hebben hier ook nog twee kevers staan, waarvan één een groot project is :mrgreen:
Vorderingen ben ik dus wel benieuwd naar!

q01z
06/03/2008, 21:15
sjiek hoor.. ziet er erg mooi uit :D

veel te klussen? of valt het mee?

captainfrasca
06/03/2008, 21:22
Het nodige las werk aan de dorpels en de binnenzijde van de wielkasten en de remmenrij, gelukkig passen de zelfde remschoenen van de 924 rondom, daar heb ik nog een setje van liggen en moet er dus nog een setje bijhalen, kost mij maar 15 euro of zo....

q01z
06/03/2008, 21:23
nothing you can't fix with two sticks of dynamite, and a match..

captainfrasca
06/03/2008, 21:26
lol, het mooiste is nogwel dat dat gebakje gewoon trommels rondom heeft, maar ik moet zeggen het beestje start altijd, hij heeft tot voor kort zowat een jaar stil gestaan, maar starten lopen, die motoren zijn bijna niet stuk te krijgen,,,

Ik-rij-belastingvrij
06/03/2008, 21:42
Starten lopen mag ook wel met zo'n verbruik :roll:

captainfrasca
06/03/2008, 21:46
Ik heb er een keer 1 op 13 mee gehaald, maar dat zal wel een rekenfoutje geweest zijn, ik gok dat het verbruik tussen de 1 op 8 en de 1 op 10 ligt, maar ja ik ben er mee op en neer naar engeland geweest op anderhalve tank.... Leuke ervaring hoor, al die mensen op leeftijd die naar je toekomen en zeggen zo''n ding heb ik ook gehad vroeger met de bijbehoorende verhalen, veel mensen die zwaaien of een leuk glimlachje geven alle kever rijders die standaard zwaaien naar elkaar, das echt geweldig.

Maar hij moet de weg weer op, en dat wordt dus ff klussen,,,,,

Ik-rij-belastingvrij
06/03/2008, 21:47
Dat is waar, je krijgt veel mooie reactie's terug voor het verbruik :D
Die van m'n moeder zuipt gemiddeld 1 op 7 á 8 volgensmij :roll:

Tom
06/03/2008, 22:00
Ik ken een Engelsman die die apparaten 'Hitler's revenge' noemt. :lol:

Ik-rij-belastingvrij
06/03/2008, 22:22
Geloof ik best, Hitler was ook de opdrachtgever voor het bouwen van een goedkope auto voor ''het volk'' van maximaal 2000 Mark.
Dat is uiteindelijk de kever geworden, maar dat wist je al denk ik :wink:

captainfrasca
12/03/2008, 09:18
Nog ff 2 foto's opgeduikeld:

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/03/72.jpg

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/03/73.jpg

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/03/74.jpg

Tom
12/03/2008, 10:08
Fraaie Kever!

Space
12/03/2008, 12:15
En alweer een keef hier :-D.

Ik-rij-belastingvrij
12/03/2008, 12:29
Zeer mooi :D

captainfrasca
19/04/2008, 20:28
Zojuist aangeschaft via ebay:

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/04/129.jpg

Leuk om al je stickers weer up to date te brengen 8)


Voor de geinterreseerden:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Porsche- ... dZViewItem (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Porsche-924-924-turbo-engine-stickers-decals_W0QQitemZ320241854879QQcmdZViewItem)" target="_blank

captainfrasca
08/05/2008, 21:12
Ik heb lekker een nieuw voorruit. :-D Foto's volgen!! (met een soort how to idee)

q01z
08/05/2008, 21:13
gaaf :D

ben wel benieuwd David ;)
we zullen za. es komen kijken

captainfrasca
08/05/2008, 21:20
Moet je wel naar kwikfit komen

q01z
08/05/2008, 21:21
Moet je wel naar kwikfit komen

lol
s'avonds ben je er vast wel?

het blijft tot een uur of half10 licht ;)

captainfrasca
08/05/2008, 21:24
Das waar, ach ja zetten we de S wel een ander keertje op de brug, scheelt weer, dan hoef ik de pirelli's nog niet acherin te gooien :wink:

q01z
08/05/2008, 21:24
Das waar, ach ja zetten we de S wel een ander keertje op de brug, scheelt weer, dan hoef ik de pirelli's nog niet acherin te gooien :wink:

lol :D

captainfrasca
08/05/2008, 21:27
hier alvast de foto's die ik zelf heb gemaakt, de rest krijg ik nog van de gene die het raam heeft geplaatst.

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/05/41.jpg

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/05/42.jpg

http://community.924forum.nl/images/imported/2008/05/43.jpg

q01z
08/05/2008, 21:28
das wel kwikke shit zeg! :D

captainfrasca
08/05/2008, 21:32
Je kan over kwikfit zeggen wat je wil, maar dit is echt keurig geregeld moet ik zeggen, het was voor die jongen ook de eerste keer dat ie zo'n raam plaatste, maar ik ben dik tevreden over het resultaat en ik heb een zonneband op de voorruit, dus ik ben weer helemaal in mijn nopjes!! :-D :D

Tom
08/05/2008, 22:32
Chique!

Als ik eens in een rijke bui ben, wil ik dat ook wel... heerlijk, om niet meer langs de krassen, de barstjes en de steenslag heen te hoeven kijken.

Zitten de raamlijsten wel weer goed vast?

M.B.H.
19/06/2008, 09:32
zeg Face ik kon het niet laten om even :grin:
in mijn schuurtje aan de slag te gaan, :lol:
en heb de beugels even gestraalden en gespoten :!:
En de rubbers geconditieoneerd :!:
Ik kan ze toch niet smeerig in een doosje stoppen nietwaar :mrgreen:

ze zijn onderweg B.A.

captainfrasca
19/06/2008, 18:30
Cool,

Bedankt B.A.!! :D

captainfrasca
23/07/2008, 19:27
De brandstofleidingen die boven de achteras lopen zijn bij mij lek, dit betekend volgens mij dat ik de leiding vanaf de pomp tot aan de brandstofilter moet gaan vervangen.
De 2e leiding die er loopt (volgens mij een retour leiding) is ook lek, volgens mij best een rotklus om die te vervangen, maar goed het moet er binnenkort toch eens van komen want het kost me gewoon teveel benzine.

Iemand enig idee waar deze leidingen te krijgen zijn en is het inderdaad zo een rotklus als ik verwacht (iemand ervaring ermee??)

q01z
23/07/2008, 20:44
die leiding is opzich per meter te bestellen.. moet je romy ff vragen, die had dat pas ook gedaan :P
lijkt me wel een verschrikkelijke pokke klus David!

LWB
23/07/2008, 20:47
lijkt me geen leuk klusje....

volgens database nog wel te leveren tegen ongeveer €105,- /st,maar is dit niet gewoon een standaard buisdiameter buigen en voorzien van koppelstukken?

LWB
23/07/2008, 20:48
lijkt me geen leuk klusje....

volgens database nog wel te leveren tegen ongeveer €105,- /st,maar is dit niet gewoon een standaard buisdiameter buigen en voorzien van koppelstukken?

anyway succes....

M.B.H.
23/07/2008, 21:11
Als je gewoon koper buis op rol koopt (uitgegloeid dus zachtte kwalietijd)met de zelfde binnen diam.
dan ben je voor altijd van dat probleem af. :wink:
op de brug is dat klusje goed te klaren in de buurt van de achteras is het een gepier ,
want daar moet je tussen het een en ander door.
ik raad je dan ook aan om van achter naar voren te werken met de twee leidingen te gelijk.

Succes. M

captainfrasca
23/07/2008, 21:14
Ik ben het wel van plan om dat op de brug te doen, maar daar trek ik dan denk ik wel ff een dagje voor uit, ik wil het namelijk gelijk goed doen..

Die koperen leiding is die gewoon bij de locale loodgieterboer te krijgen?

captainfrasca
23/07/2008, 21:16
Oh jah, Zondag kan ik ook een nieuw neusje halen in Friesland, dat wordt dus 2 daagjes uittrekken..

LWB
23/07/2008, 21:18
Oh jah, Zondag kan ik ook een nieuw neusje halen in Friesland, dat wordt dus 2 daagjes uittrekken..

:?: nieuw neusje :?:

captainfrasca
23/07/2008, 21:21
Het stukje tussen de koplampen waar het merkteken oplicht.

Dat van mij is zo krom als een sikkel, ik heb dat deel ooit eens moeten vervangen omdat ik de auto, toen ik haar net een maand of 2 had met een gangetje van 30 of zo boven op een boompje geparkeerd had (was glad enzo)

LWB
23/07/2008, 21:26
Het stukje tussen de koplampen waar het merkteken oplicht.

Dat van mij is zo krom als een sikkel, ik heb dat deel ooit eens moeten vervangen omdat ik de auto, toen ik haar net een maand of 2 had met een gangetje van 30 of zo boven op een boompje geparkeerd had (was glad enzo)

ok,snap em :wink:

M.B.H.
23/07/2008, 21:33
Ik ben het wel van plan om dat op de brug te doen, maar daar trek ik dan denk ik wel ff een dagje voor uit, ik wil het namelijk gelijk goed doen..

Die koperen leiding is die gewoon bij de locale loodgieterboer te krijgen?

ik heb volgens mij nog ergens iets liggen
maar bij een loodgieter die ook olie kachels installeerd (verwarmingsboer)
kun je denk ik wel slagen m.

Meneer aard
09/08/2008, 13:25
Ik ben er totaal 6 uur mee bezig geweest inclusief aansluiten vast maken..Tis idd een k*t klus, maar met enig gezond verstand en lekker muziekje erbij..is het te doen.

captainfrasca
11/01/2009, 14:17
De APK komt er weer aan!! AARGGHH

Ik weet in ieder geval dat ie afgekeurd gaat worden op:

De benzineleiding die boven de achter-as ligt, daar moet ik nu dus echt wat aan gaan doen, natuurlijk kan ik alle hulp hierbij gebruiken :roll: (had jij daar nog wat van liggen Martin?).
Verder zit er wat roest in de rechter-dorpel, dus dat wordt weer lassen.

Verder verwacht ik geen problemen eigenlijk.

Meneer aard
11/01/2009, 14:38
David, 2e hands prut is even slecht. Daarbij de standaard gebogen fabrieks uitgevoerde leidingen zijn vooraf gemonteerd, dan pas het onderstel. Gewoon knip knip en koperen leidingen nemen (met nikkel) en gaan buigen..Gaat ideaal.

captainfrasca
11/01/2009, 14:42
Kan je zoiets ook nog doen met koppel stukken zodat je niet het hele eind hoeft te doen? want de rest is eigenlijk gewoon nog in prima staat.
Want ik ga er geen rubberslangen tussen zetten, op een of andere manier heb ik daar geen goed gevoel bij.

Meneer aard
11/01/2009, 14:50
Uhh moet wel mogelijk zijn alleen moet je de rest ook verwijderen om -net zoals bij remleidingen- zo`n stukje aan te zetten (is persen meer) + zo`n wartel. Maar kans op lekkage is er dan wel..

captainfrasca
11/01/2009, 14:53
Ik zit er soms weleens aan te denken, bij de morderne auto's heb je kunstof brandstofleidingen, lijkt mij makkelijker monteren en roest tenminste niet, de vraag is alleen of dat dan ook allemaal gaat passen op dit systeem, als het past lijkt mij dat ook een goedkopere oplossing.

Meneer aard
11/01/2009, 15:05
Alles is passend te maken. Aan beide kanten is het laatste ook rubber slang dus waarom niet..alleen is iets meer pielen eronder te krijgen.

Gewoon koper met nikkel verwerkt leiding eronder schroeven met mooi leiding klemmen + laag tectyl erover gaat nog langer mee dan die hele auto..Neem gewoon de tijd ik had gewoon stukje hout her en der gebruikt om te buigen en schroefdraaier voor echt serieuze bochten omdat anders de kans bestond dat ie ging knikken.

captainfrasca
18/01/2009, 17:10
Is het gewoon 8mm diameter leiding? ik heb een website die vraagt 9 euro per meter voor koper en 10 euro voor rvs omvlochten per meter.

Meneer aard
18/01/2009, 18:02
8 mm retour leiding (buiten diameter) en 10 mm aanvoer.

captainfrasca
18/01/2009, 18:10
Morgen maar eens informeren of Brezan iets dergelijks op de rol verkoopt inclusief montage materiaal en gereedschap

pocketmech
18/01/2009, 19:43
Hoef je d'r geen busjes in te zetten of trompetjes aan te draaien ???(ik stam uit de middeleeuwen 8) , ik weet 't)

captainfrasca
18/01/2009, 19:57
Ik heb werkelijk geen idee, ik heb nog nooit een benzineleiding vervangen.

Meneer aard
18/01/2009, 20:10
Morgen maar eens informeren of Brezan iets dergelijks op de rol verkoopt inclusief montage materiaal en gereedschap

Dat gereedschap zal wel duur zijn. Kun je beter kijken in je eigen filiaal van kwikfit. Is gewoon dezelfde manier waarmee ze remleidingen maken alleen is het wat groter.
Bevestigings materiaal kan je doen door popnagels/parkers te gebruiken + klemmen. Je kunt ze met rubber kopen zodat het mooi onder de auto ligt.

Probeer mooie knikken te makne, met behulp van schroevendraaiers (voor mooi rondje oid) of stukje hout voor een sprongetje. Er is wel buig gereedschap voor maar dit gaat perfect!.

Tom
18/01/2009, 20:12
Die klemmen met rubber erin heb ik nog een flinke stapel liggen. Ik ben alleen niet zo van het gaten boren in je bodem en er popnagels doorheen jassen.

pocketmech
18/01/2009, 20:12
Omdat de nikkel/koperen leiding zo zacht is, moet ie bij een aansluiting worden ondersteund door een hardstalen inzetstukje/pijpje, zodat een klemwartel ook voldoende kracht kan ontwikkelen om af te dichten zonder dat de leiding in elkaar gedrukt kan worden. Ook een trompetje aan het eind maken (met de trompetteeruitrusting) is een optie, zodat ie op een hardstalen koppeling kanworden geschoven en een wartel de leiding weer goed af kan dichten..... Ik weet dus niet welk systeem voor de P924 wordt gebruikt (meneer Aard moet dit weten!!)

Meneer aard
19/01/2009, 07:41
Het laatste wordt gewoon gebruikt..Een trompetje wat in een rubberen slang wordt gebracht + koppeling. Je kunt ook andere klemmen kopen die je dmv schroefverbinding erop draait maar das meer voor naar flexibele slangen. Slangklemmen volstaan ook.

captainfrasca
19/01/2009, 18:36
Iemand enig idee waar je in de omgeving van utrecht benzineleiding kan krijgen of RVS omvlochten benzineslang, ik heb nu alle grote automaterialenzaken in de omgeving geprobeerd zonder resultaat helaas....

Meneer aard
19/01/2009, 18:39
Bij Improve tuning kun je het krijgen p/meter. En biesheuvel autosport.

Dude-lange
19/01/2009, 18:45
Ik heb in woerden vlakbij autoindus een paar jaar geleden een flex benzine slang laten maken. Dit was wel van de spinnekop naar de injector, maar misschien kan je daar informeren, ze hebben die voor mij op maat gemaakt.

Dit was op de jaap Bijzenweg.

dacht dat deze het is:

Volledig scherm
Oudshoorn Hydraulics‎Adres:

De plaatsbepaling op de kaart is bij benadering.
Jaap Bijzerweg 18
3446 CR Woerden


0348 422000

Tom
19/01/2009, 18:56
Bedacht ik net: Pirtek is gespecialiseerd in hydrauliekleidingen, ze zitten in elke behoorlijke plaats. Dit zal ook wel lukken...

captainfrasca
19/01/2009, 20:24
Ik moet trouwens voor de APK ook een stukje in mijn dorpel lassen, iemand toevallig nog een lasapparaat staan?

Meneer aard
19/01/2009, 21:10
Kheb wel las appraat tot mn beschikking op de vliegclub..kweet niet wat er aan je dorpel gelast moet worden?

captainfrasca
20/01/2009, 07:43
Een plaatje van ca. 10cm hoog en 20 a 25 cm breed,

Meneer aard
20/01/2009, 09:41
Stuur me maar ff pm`tje wanneer ensow :) Regelen we wel wat.

Tom
22/01/2009, 19:13
Vandaag wel wat kleine dingen aan de auto kunnen doen, ik zal even foto's verkleinen zodat je ze kunt plaatsen David... was een gezellige dag.

captainfrasca
22/01/2009, 19:53
Was zeker geslaagd en super gezellig, moeten we zeker vaker doen.

Inderdaad Marc, sleutelen verbroederd!!

q01z
22/01/2009, 20:01
:D

binnenkort maar met meer mensjes dan ;)

captainfrasca
22/01/2009, 20:02
Ik las in de eerste instantie met meer meisjes!!! Ook niets mis mee hoor!! :wink:

Tom
22/01/2009, 20:07
Nee, dan pakken we een stoel en een biertje en geven af en toe advies... :grin:

captainfrasca
22/01/2009, 20:36
Brandstofleiding komt bij de importeur van voor naar achter 2x leiding dus 160,- kwijt, dat ga ik dan maar doen denk ik.

Tom
22/01/2009, 20:40
Da's niet eens imbeciel duur.

captainfrasca
22/01/2009, 20:43
https://techinfo.porsche.com/techinfo/V ... inFrameSet (https://techinfo.porsche.com/techinfo/VFModuleManager?Type=MainFrameSet)

Die link in combi met de PET is echt ideaal!!

q01z
22/01/2009, 20:45
Nee, dan pakken we een stoel en een biertje en geven af en toe advies... :grin:

dan laten we ze wel aan hun eigen auto's sleutelen hoor :D
ik wil nog wel thuis komen ;)

captainfrasca
23/01/2009, 20:50
Zo, een kleine foto samenvatting.

[attachment=0:1y0xnnei]IMG_1786b.jpg[/attachment:1y0xnnei]

[attachment=1:1y0xnnei]IMG_1785b.jpg[/attachment:1y0xnnei]

[attachment=2:1y0xnnei]IMG_1784b.jpg[/attachment:1y0xnnei]

[attachment=3:1y0xnnei]IMG_1783b.jpg[/attachment:1y0xnnei]

[attachment=4:1y0xnnei]IMG_1780b.jpg[/attachment:1y0xnnei]

[attachment=5:1y0xnnei]IMG_1779b.jpg[/attachment:1y0xnnei]

[attachment=6:1y0xnnei]IMG_1777b.jpg[/attachment:1y0xnnei]

[attachment=7:1y0xnnei]IMG_1775b.jpg[/attachment:1y0xnnei]

[attachment=8:1y0xnnei]IMG_1774b.jpg[/attachment:1y0xnnei]

[attachment=9:1y0xnnei]IMG_1768b.jpg[/attachment:1y0xnnei]

Nieuwe brandstofleiding heb ik vanmorgen besteld bij PON, komt dinsdag binnen!

Binnenkort ook even de ankerplaten aan de achterzijde vervangen, die zijn behoorlijk gaar, volgens mij passen ze van de kever 1302 ook, dat scheelt zo'n 40 p/st bij Porsche.

ArvidW
23/01/2009, 21:02
Ziet er netjes uit die remmetjes :) , voel je het ook goed ?

captainfrasca
23/01/2009, 21:10
Ja dat remt echt een heel stuk beter moet ik eerlijk zeggen, ik heb in ieder geval veel meer remdruk!
De remschoenen vervangen is in principe een eitje! Als je de volgorde maar onthoudt :roll: Verder is die investering van €10,- voor dat montage setje ook geen overbodige luxe!

Tom
23/01/2009, 22:07
Was erg leuk, volgende keer inderdaad even kijken wat we loshalen dan hoeven we niet na te denken bij het monteren. Die claxon hoor je prima nu, je hoeft niet bang te zijn dat ze je niet horen aankomen.

Lekker geklust, nu de gaspomp van de Alfa nog!

pocketmech
24/01/2009, 11:29
Ik zeg: het wordt tijd voor een forumgarage (met koffiehoek)

LWB
24/01/2009, 11:54
leuke reportage,ik zag dat je er goeie hulp bij had David :D

Meneer aard
24/01/2009, 12:17
Ziet er goed uit, jammer van dat roestgat! wel extreem eigk..

Wat betreft je keuze met lucht vs elec. gereedschap..Misschien heeft dat ding meer power..Maar zie jij maar eens zo`n ding hele dag omhoog te houden..Dan kies je wel voor luchtgereedschap. Hoewel luchtratels ook in diverse vormen voorkomen (max aanhaalmomenten).

-Bassie-
24/01/2009, 14:09
is het normaal dat je remvoeringen geleverd worden zonder handrem hevel er op?

en hoe kan je die over zetten dan??

Bcreative
24/01/2009, 14:41
https://techinfo.porsche.com/techinfo/V ... inFrameSet

Die link in combi met de PET is echt ideaal!!


Kijk, da's weer 'n handige link!

Goed bezig weer, David! :D Gelukkig is bij mij het remgebeuren pas aan de beurt geweest. Merk idd wel duidelijk verschil, maar ben nog steeds niet onder de indruk van de remkracht van 'n 924.... Tja, blijft toch oude techniek, he?

Succes met de lasklus! :grin:

-Bassie-
24/01/2009, 14:54
https://techinfo.porsche.com/techinfo/V ... inFrameSet

Die link in combi met de PET is echt ideaal!!


Kijk, da's weer 'n handige link!

Goed bezig weer, David! :D Gelukkig is bij mij het remgebeuren pas aan de beurt geweest. Merk idd wel duidelijk verschil, maar ben nog steeds niet onder de indruk van de remkracht van 'n 924.... Tja, blijft toch oude techniek, he?

Succes met de lasklus! :grin:

geen dank he voor de link :mrgreen:

viewtopic.php?f=19&t=832 (http://www.924forum.nl/Forum/viewtopic.php?f=19&t=832)

924turbo2
24/01/2009, 17:30
netjes, eindelijk iemand die niet bezuinigt op het montagesetje ! Persoonlijk had ik uit voorzorg ook de twee remcylinder vervangen, echt duur zijn ze niet....

-Bassie-
24/01/2009, 18:12
netjes, eindelijk iemand die niet bezuinigt op het montagesetje ! Persoonlijk had ik uit voorzorg ook de twee remcylinder vervangen, echt duur zijn ze niet....

wat houd dat montage setje in dan??

captainfrasca
24/01/2009, 18:30
netjes, eindelijk iemand die niet bezuinigt op het montagesetje ! Persoonlijk had ik uit voorzorg ook de twee remcylinder vervangen, echt duur zijn ze niet....

De remcilinders zijn net een paar maandjes oud, dus die zijn nieuw. De remschoenen waren ook maar een paar maandjes, maar totaal verlgaasd om wat voor reden dan ook.

En ach. Ik had nog een setje liggen dus heb ik die gelijk geplaatst.

Het montagesetje bestaat uit nieuwe veren en klemmetjes.

-Bassie-
24/01/2009, 22:56
netjes, eindelijk iemand die niet bezuinigt op het montagesetje ! Persoonlijk had ik uit voorzorg ook de twee remcylinder vervangen, echt duur zijn ze niet....

De remcilinders zijn net een paar maandjes oud, dus die zijn nieuw. De remschoenen waren ook maar een paar maandjes, maar totaal verlgaasd om wat voor reden dan ook.

En ach. Ik had nog een setje liggen dus heb ik die gelijk geplaatst.

Het montagesetje bestaat uit nieuwe veren en klemmetjes.

setje gewoon te koop bij brezan??

Tom
25/01/2009, 01:06
is het normaal dat je remvoeringen geleverd worden zonder handrem hevel er op?

en hoe kan je die over zetten dan??
Ik heb ze nog nooit gezien met handremhevel...

Dat ding zit vast met een klemmetje. Die eraf wippen, hevel los, weer vastzetten op de nieuwe segmenten. Eitje.

-Bassie-
25/01/2009, 09:43
is het normaal dat je remvoeringen geleverd worden zonder handrem hevel er op?

en hoe kan je die over zetten dan??
Ik heb ze nog nooit gezien met handremhevel...

Dat ding zit vast met een klemmetje. Die eraf wippen, hevel los, weer vastzetten op de nieuwe segmenten. Eitje.

dat begreep ik jah het het er gisteren met m`n oom over die bij Audi werkt ;)

captainfrasca
25/01/2009, 10:45
setje gewoon te koop bij brezan??

Dat denk ik wel, als ze hem niet op een Porsche 924 kunnen vinden, dan moeten ze zoeken naar een kever 1302, is namelijk exact hetzelfde!!
Maarre je kan ze ook bij mij bestellen, zijn 10 euro per setje!

captainfrasca
25/01/2009, 11:24
leuke reportage,ik zag dat je er goeie hulp bij had David :D

Jaja, de rechterkant heeft Charlotte gedaan (met hulp van Tom en mij dan :wink: )

M.B.H.
25/01/2009, 21:24
Jaja, de rechterkant heeft Charlotte gedaan (met hulp van Tom en mij dan )

Girls Power :wink: M.

q01z
25/01/2009, 22:10
goed bezig geweest David! :D

remt zeker wel weer een stuk prettiger nu? :)

captainfrasca
28/01/2009, 19:14
Gisteren mijn splinter nieuwe op maat gemaakte brandstof leiding opgehaald bij Pon in Leusden, gelijk een mooie nieuwe sleutel gehaald met lamp en porsche embleem

Binnenkort dan maar kijken of ik die leiding gemonteerd krijg, ik zit eraan te denken om de achter-as te laten zakken, gelijk maar de versnellingsbak vervangen en de koppeling, als het hele sooitje toch eraf ligt!

Edit: gelijk ff mijn topic titel aangepast naar een wat gangbaardere naam!

Tom
28/01/2009, 22:23
Heftige klus...

JIMMY1
31/01/2009, 12:26
Eventjes over de binnenbekleding,in mij torboke zat die geruite pascha bekleding, ik weet niet of de naam juist is heb deze laten reinigen en het resultaat was gewoon verpulverd van de ouderdom.ik heb dan alles laten overtrekken in leder voor en achter en tevens ook het dak langs de binnenzijde laten herdoen ,en de kostprijs was 1500 euro het is wel mooi in kunstleder is het iets goekoper maar het werk blijft idem zo hzb je ongeveer de prijs he gr jimmy

captainfrasca
27/02/2009, 18:52
Vandaag de auto even laten keuren door de keurmeester zodat ik wist wat ik moest fixen voor de APK, daar komt het lijstje....

* Wiellager RA
* Dorpel rechts roestschade meer dan 2E oftewel veel.
* Brandstofleiding boven de torsie-as lek
* Handremwerking nét iets te weinig (kwestie van afstellen)
* CO is 7.5 % beetje hoog dus, mag voor een 924 max 2.0 % zijn (nee niet 1,5 zoals de meeste keurmeesters denken!)

Dus het aantal afkeur punten valt mee, maar het is wel een hoop werk. vooral de brandstofleiding. Die heb ik inmiddels fabrieksnieuw van voor naar achter, dat wordt een dagje knutselen.

De Dorpel wordt voor €150,- een compleet nieuwe ingelast zodra de benzinelekkage is opgelost.
De rest is peanuts!

LWB
27/02/2009, 19:03
valt op zich mee,maar het moet wel gebeuren.....
is de leiding op een brug er tussen te manouvreren of moet de achteras er onderuit?

captainfrasca
27/02/2009, 19:29
Ik denk dat ie er op zich tussendoor te wurmen is, maar dat weet ik nog niet zeker....

Bcreative
27/02/2009, 19:46
Vandaag de auto even laten keuren door de keurmeester zodat ik wist wat ik moest fixen voor de APK, daar komt het lijstje....

* Wiellager RA
* Dorpel rechts roestschade meer dan 2E oftewel veel.
* Brandstofleiding boven de torsie-as lek
* Handremwerking nét iets te weinig (kwestie van afstellen)
* CO is 7.5 % beetje hoog dus, mag voor een 924 max 2.0 % zijn (nee niet 1,5 zoals de meeste keurmeesters denken!)

Dus het aantal afkeur punten valt mee, maar het is wel een hoop werk. vooral de brandstofleiding. Die heb ik inmiddels fabrieksnieuw van voor naar achter, dat wordt een dagje knutselen.

De Dorpel wordt voor €150,- een compleet nieuwe ingelast zodra de benzinelekkage is opgelost.
De rest is peanuts!
Lijkt idd mee te vallen, als je iemand kent die dat laswerk kan doen.... 's wel handig! :D

Meneer aard
27/02/2009, 19:58
Uhh Als ik het diagram mag geloven over het max uitstoot bedraagt deze bij een katloze auto max 4,5%.

captainfrasca
27/02/2009, 20:17
Gelukkig heb ik iemand gevonden die voor zijn werk auto's last en het eea voor een vriendenprijsje wil lassen.

Volgens het c.o. uistootboek van de keurmeester is de maximale uitstoot voor de 924 2.0%, die 4,5 heb ik ook ooit eens ergens gelezen. Maar goed na de APK kan je hem weer zo instellen zoals je zelf wilt..

captainfrasca
05/03/2009, 19:48
Vandaag gelukkig een hoop kunnen doen, het enige wat nu nog overblijft voor de APK is de dorpel.

Het stuk brandstofleiding wat ik had gekocht was helaas niet de goede. Maar goed het kan geen kwaad om die ook te vervangen in de nabije toekomst.

Het lekke deel heb ik opgelost door (helaas) een stuk rubberbrandstofleiding, niet helemaal favoriet maar voor de APK is het goed mits het maar goed bevestigd is.

Enige waar ik achter kwam op de weg naar huis dat er een tik in de motor zit, Dat is dan sinds vandaag want ik heb het nooit eerder gehoord, ik heb het nog niet echt onderzocht maar het lijkt een klep te zijn met iets te veel speling.

Nu heb ik nog nooit kleppen gesteld en wil ik daar ook mijn vingers niet aan branden, dus alle hulp is welkom!

M.B.H.
05/03/2009, 19:53
Vandaag gelukkig een hoop kunnen doen, het enige wat nu nog overblijft voor de APK is de dorpel.

Het stuk brandstofleiding wat ik had gekocht was helaas niet de goede. Maar goed het kan geen kwaad om die ook te vervangen in de nabije toekomst.

Het lekke deel heb ik opgelost door (helaas) een stuk rubberbrandstofleiding, niet helemaal favoriet maar voor de APK is het goed mits het maar goed bevestigd is.

Enige waar ik achter kwam op de weg naar huis dat er een tik in de motor zit, Dat is dan sinds vandaag want ik heb het nooit eerder gehoord, ik heb het nog niet echt onderzocht maar het lijkt een klep te zijn met iets te veel speling.

Nu heb ik nog nooit kleppen gesteld en wil ik daar ook mijn vingers niet aan branden, dus alle hulp is welkom!

moet je op zaterdag morgen een bakie komen doen in steenwijk

captainfrasca
05/03/2009, 19:56
Ik moet zaterdag werken :evil:

-Bassie-
05/03/2009, 19:57
Gelukkig heb ik iemand gevonden die voor zijn werk auto's last en het eea voor een vriendenprijsje wil lassen.

Volgens het c.o. uistootboek van de keurmeester is de maximale uitstoot voor de 924 2.0%, die 4,5 heb ik ook ooit eens ergens gelezen. Maar goed na de APK kan je hem weer zo instellen zoals je zelf wilt..

nog even over uitstoot:

[attachment=0:3k7gpjpm]tabel apk.JPG[/attachment:3k7gpjpm]

captainfrasca
11/07/2009, 20:44
Zo! hè hè!! De nieuwe dorpel zit erin!! Ik wil de vader van Bassie hartelijk bedanken voor zijn tijd en inzet!!!

Als ik wat voor júllie kan doen geef maar een brul (wel hard schreeuwen anders hoor ik je niet!;-))

Bassie heeft de foto's gemaakt, dus ik zou zeggen kom maar met de foto's Bas!! Ik ben benieuwd.

Trouwens op de terugweg erachter gekomen dat de ruitenwissersproeier het niet meer deed. Het motortje is volledig vast geslagen, dus die van de witte maar ff geleend, maandag ff pon bellen wat een nieuwe kost.....

Hendrik
11/07/2009, 20:47
En dat was ook al een gereviseerde. :eyebrows:

captainfrasca
11/07/2009, 20:50
Yup, ik ga maandag maar ff wat sloperijen afbellen, ik heb ook een nieuwe schakelaar voor mijn raam nodig, die viel vandaag ook in 3 stukken en is niet meer te redden ben ik bang.....

-Bassie-
11/07/2009, 20:52
hier de foto`s:

-Bassie-
11/07/2009, 20:53
en nog wat :redface:

Hendrik
11/07/2009, 20:54
Nice.

captainfrasca
11/07/2009, 20:56
Ik zal morgen ook ff foto's maken van het eind resultaat, het ziet er goed uit, ik had weinig plamuur nodig gelukkig, Ik heb de binnenkant ook in de bodyschuts gezet, en flink dik ook nog gelukkig, ik heb net zolang gespoten totdat het uit elk gaatje kwam druppelen....

Uiteindelijk met de kwast 3 lagen tectyl eroverheen gedaan, morgen misschien nog een laag, en daarna ga ik bij Piet (ook van het Forum) ff langs om het resultaat te laten zien en uiteraard voor een lekkere bak koffie!

-Bassie-
11/07/2009, 20:58
waar woont die dan??

kom ik misschien ook die kant anders op.

mini meet??

gelijk lekker stukje rijden met goede remmen en super koppeling:thumb:

captainfrasca
11/07/2009, 21:02
Woont in Naarden, moet je ff een pm naar Piet sturen of je mag komen!
Zijn screenname is ook piet!

-Bassie-
11/07/2009, 21:05
ik heb hem gePBt

captainfrasca
11/07/2009, 21:06
Ok! Ff afwachten, ik denk dat ie het wel leuk vind.....

-Bassie-
11/07/2009, 21:08
jongen wel ontopic blijven he:heh:

:focus::peace:

captainfrasca
11/07/2009, 21:09
Tja..............:focus:

Mooi dat je remmen en de koppeling weer goed zijn, hebben we mooi opgelost zo dacht ik!!

Mijn koppeling begint nu te slippen af en toe, moet ik dus ook maar eens gaan doen...

Uiteraard kan ik daar ook hulp bij gebruiken......;-)

LWB
11/07/2009, 21:18
ziet er weer een stuk minder tochtig uit David!
:thumb:

captainfrasca
11/07/2009, 21:22
Het is in ieder geval een stuk stiller, je hoort de lucht niet meer onder de passagiers stoel suizen.....

-Bassie-
11/07/2009, 21:23
je pakte wel de meest koude lucht naar binnen airco heet dat het:thumb:

q01z
11/07/2009, 22:10
ziet er weer netjes uit David :)
dorpel was aardig krokant, ben bang dat die van de GSA bij ons niet beter is

Tom
11/07/2009, 22:43
Dat waren flinke gaten David, als alles is weggeslepen ziet het er toch wat dramatischer uit dan voorheen. Mooi dat het weer strak is, weer een zorg minder!

klaas 924
12/07/2009, 09:09
jammer dat het zo moet maar dat is nu eenmaal zo
gelukkig weer een 924 GERED!!
nu nog even afwerken , en .........
fototje plaatsen

Kevin- Martini
12/07/2009, 11:37
Prik alsjeblieft wel de afwateringsgaten in je dorpel even door, de kans is groot dat ze na het tectyleren verstopt zitten. Het zou lullig zijn als je straks weer opnieuw kunt beginnen.

klaas 924
12/07/2009, 12:18
Prik alsjeblieft wel de afwateringsgaten in je dorpel even door, de kans is groot dat ze na het tectyleren verstopt zitten. Het zou lullig zijn als je straks weer opnieuw kunt beginnen.

dat is een goede tip:thumb:
en meteen ook de reden dat je op een forum zit!

captainfrasca
12/07/2009, 12:19
precies, strax gelijk maar ff in orde maken....

captainfrasca
13/07/2009, 12:43
Ik ben net met de porka voor de apk geweest.

Helaas afgekeurd op:

Co te hoog
Remslang LV gedraai gemonteerd
Wiellager LA defect

Maar nu komt de lastige, achter de dorpel die is gelast zit de bevestiging voor de draagarm, en precies ca. 2 cm is door geroest, ik dacht dat de vader van bas dat gelast had maar is ie kennelijk vergeten, kan gebeuren. Maar eens ff kijken of ik dat zelf kan proberen bij een dhz garage.

Al met al niet veel, maar de bevestiging van de draagarm is veel werk ben ik bang.

ShroudedVeil
13/07/2009, 12:49
Jammer David!

Kan je niet stiekum je draagarm opschuren en spuiten ??

En heb je al weer werk????!!!!

captainfrasca
13/07/2009, 12:56
Werk, nee helaas.

Opschuren en spuiten is niet mogelijk. helaas..

ShroudedVeil
13/07/2009, 13:01
Jammer!

En ook geen uitzicht op werk op het moment ?

Kan je niet ergens taxi rijden?!

Hier zoeken ze best veel mensen voor de taxi .. maar of dat daar ook zo is..

captainfrasca
13/07/2009, 13:11
Voor taxi heb je een taxi pas nodig, die moet je weer gaan halen ,daar heb ik geen zin.

Morgen heb ik een afspraak bij het CWI om te kijken hoe ze mij verder kunnen helpen met bijscholing.

Ik ga zo ff een offerte laten maken bij dit bedrijf: http://www.autofaber.nl/ (dan weet ik wat ik moet sparen) Ze doen ook Porsche 924/944 en zit tegenover mijn tante. is hier ongeveer 15 minuten vandaan ik ben benieuwd.

ShroudedVeil
13/07/2009, 13:17
Owja dat is dat bedrijf die ook die 2 porsches verkocht , die rode en die grijze, in opdracht.

en hun wil je de draagarm laten doen neem ik aan?

captainfrasca
13/07/2009, 14:18
Ja klopt, ik denk ik ga het toch eens proberen bij ze..

Mijn auto staat er nu, het bedrijf maakt toch wel een goede indruk, mooie indrukwekkende werkplaats en mooi schoon...

Ik ben benieuwd, als het me bevalt dan zal ik hem zeker aanraden...

Maar ik wacht nu ff op het telefoontje..

captainfrasca
13/07/2009, 14:50
Net telefoon gehad, 450 euro voor alles, dus dan is ie goedgekeurd, ik moet er ff over nadenken, maar ik denk wel dat ik het laat doen......

LWB
13/07/2009, 14:59
Net telefoon gehad, 450 euro voor alles, dus dan is ie goedgekeurd, ik moet er ff over nadenken, maar ik denk wel dat ik het laat doen......

even hard slikken en weer doorgaan....
valt altijd weer tegen als die jongens aan het werk gezet moeten worden....:frown:

captainfrasca
13/07/2009, 15:34
Tja, het is ff balen, maar ja dan ben ik er wel vanaf!

Ik wilde dan nog maar ff zeggen ik heb nog een witte te koop staan!

924turbo2
13/07/2009, 16:07
Dat is een hoop geld voor wat laswerk, waarom niet gewoon nog een keer naar Bas :-)

captainfrasca
13/07/2009, 16:12
Het is niet alleen het laswerk natuurlijk, wiellager komt er nog bij + wat andere dingen...

Voorlopig heb ik ff geen tijd meer omdat ik 7 dagen in de week ga werken bij mijn tante voor ca. 4 a 5 weken, en ik wil het nu gewoon eens klaar hebben, vanaf 4 januari zonder apk heeft uiteraard al boetes opgeleverd... Daarbij komt ik heb nu helemaal geen goedgekeurde auto meer......

captainfrasca
13/07/2009, 16:19
En het laswerk zit echt op een rotplek, de achterwiel ophanging zal er onder vandaan moeten....

Hendrik
13/07/2009, 16:25
Nu even goed laten doen. Je hebt er dan voorlopig geen omkijken naar en je kan er gewoon mee rijden zonder dat je elke spiegel in de gaten houd.

captainfrasca
13/07/2009, 16:28
Precies, ik kreeg nog een compliment hoe die er verder uitzag van onder en kwa techniek, ze zeiden in ieder geval dat ze konden zien dat er veel liefde in de auto gestoken wordt.......

Als het gebeurd is, dan ben ik niet zo bang meer voor de apk van volgend jaar... Ik bedoel, zowat alles is al vervangen.... (klopt af)

q01z
13/07/2009, 17:17
poeh, ff een klap in het gezicht zo'n bedrag.. maar wel een mooi compliment dat ze maken :)

sterkte met de APK :D

LWB
13/07/2009, 17:49
:car:als je een paar toerritjes gemaakt hebt vergeet je de euro'tjes gauw is mijn ervaring... ;-)
helaas blijft het wel genoeg geld om je even achter de oren te krabben...

captainfrasca
13/07/2009, 17:50
Tja, ik heb jongere auto's op ergere dingen afgekeurd zien worden met reparaties van boven de €1000,-

En als je het uitsmeerd over een jaar valt het allemaal wel mee.....

LWB
13/07/2009, 17:58
Tja, ik heb jongere auto's op ergere dingen afgekeurd zien worden met reparaties van boven de €1000,-

En als je het uitsmeerd over een jaar valt het allemaal wel mee.....

voor het betere resultaat reken alles gewoon per minuut om:o

q01z
13/07/2009, 18:09
dat is in veel gevallen beter als per km :oops:

Porscherob
13/07/2009, 18:29
bij mij tikt het geldklokje ook leuk door inmiddels.....maar wordt steeds leuker...

captainfrasca
30/07/2009, 18:04
Ik heb dus stoffen bekleding op mijn deur panelen zitten, iemand enig idee hoe dat veilig te verwijderen is, aangezien bij mij de binnenzijde van hardboard is en door lekkage volledig is vergaan inmiddels.

De stof is opzich nog redelijk goed maar laat ook los van het board...

LWB
30/07/2009, 18:17
is het board niet meer te reden met polyester?
wat ik me van mijn panelen kon herinneren zat het er volledig op verlijmd maar kan er naast zitten...

captainfrasca
30/07/2009, 18:23
Ik denk dat polyester op vermolmd harboard niet echt gaat werken...

Ik zat er eerst aan te denken om gewoon bij de Gamma een stuk hardboard te halen en deze op maat te snijden, alleen ben ik dan de holte kwijt voor de kaartbakken.

Ook vraag ik me af hoe ik dat stuk hardboard dan weer moet monteren op het plastic gedeelte waar Porsche op staat zegmaar.

Helaas liggen dit type deurpanelen niet voor het oprapen, en ik wil het zo origineel mogelijk houden...

En dat te bedenken dat er een paar maanden geleden op e-bay een compleet interieur werd aangeboden voor €400,- en dat zag er echt fantastisch uit!! Maar goed ik had het geld niet...

LWB
30/07/2009, 18:54
ligt er aan hoe slecht of dat het is.
Ikzelf heb voor de zekerheid de onderzijden van mijn betere deurpanelen in de polyester gezet.Werkt perfect.
Ergens gelezen dat de enige oplossing is om bestaande deurpanelen te fixen,nieuw opbouwen zal een lastig iets worden,mede door de vorm en de aansluiting met bovendeel e.d.

de oude van mij zagen er zo uit,de jouwe ook zo slecht dan?>
2032

captainfrasca
30/07/2009, 19:46
ziet er ook zo uit....

Je bedoelt dat je dat gedaan met van die polyester matjes en dergelijke?

Hoe heb je ervoor gezorgd dat je alles strak maakt?

LWB
30/07/2009, 21:51
de mijne heb ik vervangen door nog niet verweerde.
deze heb ik uit voorzorg volledig aan de achterzijde behandels met polyester.
Ik heb helaas geen ervaring met het repareren van de panelen.

captainfrasca
30/07/2009, 21:54
Hmm gaat nog wat worden......

Ik denk opzich dat als ik een hardboard erachter plak dat het wel weer strak wordt, alleen worden dan de deurpanelen weer te dik waarschijnlijk.

Ik heb er al aan zitten denken om er creme kleurige deurpanelen in te gooien, maar dat is dan weer niet origineel en vind ik dus weer niet mooi...

Ik ga er zowiezo wat mee knutselen... en dan ook eens hopen dat ik eens 2 mooie deurpanelen tegen het lijf loop. (zal wel niet)

M.B.H.
31/07/2009, 10:16
ik Heb nog Links en rechts liggen in kleur bruin !!!
Met Porche opschrift,
En Voor elekt.bed ramen en spiegels:loco:

captainfrasca
31/07/2009, 11:35
toch wel? je krijgt een pm

LWB
31/07/2009, 11:57
anders probeer voor de originelen eens bij Diweis.de.....
misschien dat ze toevallig nog hebben liggen???

zit niet je 'handel' te dwarsbomen hoor Martin:nono:;-)

tyler durden
01/08/2009, 13:40
die panelen kan je gewoon insmeren met hars.. trekt er wel in ... werkt heel mooi hoor... en wat je er teveel op heb kan je er gewoon weer afschuren.. grote kluiten gewoon met een flex met een flapdisc-je erop wegschuren... als je een beetje je best doet ben je met een uurtje klaar en gaan ze nooit meer rotten

captainfrasca
15/08/2009, 13:40
Zo, ik ben vandaag is ff onder mijn kever gedoken sinds een half jaar!
Zoals het er nu naar uitziet hoef ik me verlopig niet te vervelen!!
En mijn Porsche is nog niet eens klaar, moet weer ff sparen maar zit wederom helaas wéér ff zonder inkomsten! Dat heb je met uitzendwerk!

Maar goed genoeg gepraat hier komen de pica's!!

Zoals je op de eerste foto kunt zien heeft een vorige eigenaar eens "slim" geprobeerd de rottigheid van de chassissteun dicht te plamuren, dat was aardig gelukt om dat te doen want pas verleden jaar kwam de keurmeester erachter!

Nu zal dus de body er gedeeltelijk af moeten om de "napoleonshoed" te moeten vervangen en een gedeelte van de chassiskop onderplaat.
Het beste zou zijn een body-off, maar aangezien ik geen ruimte heb om binnen te kunnen sleutelen zal dat nog ff moeten wachten.

De andere foto's zijn genomen vanonder de achterbank. Daar zal wat plaatwerk ingelast moeten worden, het ziet er spannender uit dan het is!

Frenske
15/08/2009, 14:52
lekkere jongen:doh:, die APK keurmeester..... Je hoort toch te weten waar de zwakke plekken zitten:loco: Enfin, je hoeft je niet e vervelen, je kunt ff vooruit!!
ik zie de spanningsregelaar op een van de foto's, schiet me een malheur van een maat van me te binnen. Hij had een totaal gepimpte kever, echt voor die tijd een geweldig karrtje. Spaghetti-uitlaat, woeste spoilers en dito beschildering. Hij had eens de accu bijgevuld en was vergeten de beschermkap erop te leggen. Iemand van niet gering postuur ging die avond op de achterbank zitten en tijdens de rit vond die persoon het wel erg warm worden onder zijn billekes...........

captainfrasca
19/09/2009, 13:06
Vorige week heb ik bij mij de voorste veerpoten vervangen nadat Martin (M.B.H.) mij erop gewezen had dat de toplagers versleten waren.

Gelukkig had ik nog 2 veerpoten liggen met nog 2 goede toplagers.

Even een voor en na fototje....

Zoals je ziet steekt het eea op de bovenste een stuk hoger uit dan de onderste foto.

De onderste foto is de "nieuwe" veerpoot...

ShroudedVeil
20/09/2009, 11:33
Dat scheeld veel!

Is misschien ook de oplossing van je gezwabber?

Jeroen
20/09/2009, 11:35
Het zal nu een stuk fijner rijden lijkt me zo :D

captainfrasca
20/09/2009, 11:54
Nee helaas niet de oplossing van het gezwabber.....

captainfrasca
20/09/2009, 14:25
En voordat ik het vergeet!

Een nieuwe sticker geplaatst die ik al een tijdje had liggen.

Fantaman
20/09/2009, 14:36
ziet er wel goed uit z'n nieuwe sticker:thumb:

klaas 924
20/09/2009, 17:50
mooi hoor
ziet er direct en stuk frisser uit
(volgens mij heb jij de zelfde 924 sticker als ik ,ook iets scheef)

captainfrasca
20/09/2009, 17:51
ja dat zou zo maar kunnen

924turbo2
20/09/2009, 18:48
Zet hem anders op marktplaats in de rubriek 'Porsche onderdelen', dit is gratis. Dan is hij zo verkocht. Op Speurders kijkt bijna niemand.

(als je erbij zet zonder apk en om op te knappen, dan laten de beheerders van marktplaats hem wel staan)

captainfrasca
20/09/2009, 18:59
Maar deze staat niet te koop hoor....
Dat is de witte, deze gaat nooit meer weg.....

924turbo2
20/09/2009, 19:15
excuus, met mijn post doelde ik uiteraard op de witte :doh:

captainfrasca
20/09/2009, 19:18
Dat vermoedde ik idd al!;-)

captainfrasca
08/10/2009, 12:41
Zaterdag heeft Frenske keurig mijn dorpel en ophaning gelast, die is dus weer apk waardig:thumb:

Nu nog ff mijn remslang LV vervangen (eerst maar eens de ontluchtingsnippel los zien te krijgen) en dan maar eens kijken of het APK station nog tijd heeft vanmiddag!

captainfrasca
08/10/2009, 14:18
Remslangetje is vervangen, niet zonder slag of stoot, want op een of andere manier zat de de leiding in de wartel geknikt waardoor die niet meer vrij draaide.

Eerst dus maar ff de remslang los geknipt zodat die er vrij vanaf kon.

Dat dan eenmaal gedaan kon ik fatsoenlijk bij de wartel komen, maar die was op geen mogelijkheid los te krijgen.

Gelukkig had ik nog nieuwe remleidingen van de Kever liggen, die warteltjes zijn identiek dus op maat buigen en gaan met die banaan.

In mijn eentje ontlucht met een tennisracket en een slangetje :eyebrows:

klaas 924
08/10/2009, 17:48
In mijn eentje ontlucht met een tennisracket en een slangetje :eyebrows:

dat had ik wel eens willen zien ;-)

maar hoe doe je dat dan ??

captainfrasca
08/10/2009, 17:51
Ach het tennisracket ervoor zorgen dat het rempedaal ingedrukt blijft (zodat er geen lucht in het verdere systeem komt.

Het slangetje over de ontluchtingsnippel en trappen maar. (het was de bestuurderskant dus ik kon mooi zien of er geen lucht meer in zat)

Zodra het slangetje luchtvrij is het tennisracket weer tussen pedaal en stoel gepropt en Hopla ontlucht en het pedaal knijterhard.

klaas 924
08/10/2009, 17:53
Ach het tennisracket ervoor zorgen dat het rempedaal ingedrukt blijft (zodat er geen lucht in het verdere systeem komt.

Het slangetje over de ontluchtingsnippel en trappen maar. (het was de bestuurderskant dus ik kon mooi zien of er geen lucht meer in zat)

Zodra het slangetje luchtvrij is het tennisracket weer tussen pedaal en stoel gepropt en Hopla ontlucht en het pedaal knijterhard.


ja als je het zo zegt is het eigenlijk heel logisch!

Fantaman
08/10/2009, 19:18
daar hebben ze speed-bleed nippels voor bedacht, dan hoef je geen tennisracket tussen je pedaal en stoel te proppen:doh:
maar dat moet je eerst kopen en dan nog eens de ontlicht nippels verwisselen dus jha, ik ga wel proberen om het apparaat erop te zitten, geeft 2bar druk in het systeem en hoppa 1 voor 1 de nippels open en verversen/ontluchten maar:loco:

ArvidW
09/10/2009, 12:09
Haha, leuk systeem:-) Je had natuurlijk ook even de buren kunnen vragen of ze een minuutje hadden ;-)

Cor 944
09/10/2009, 16:57
je kan ook een druksetje kopen.
is een flesje ,daar doe je remvloeistof in.
reservoir ook vol afvullen.
op de fles zitten 2 slangetjes.
1 met ventiel nippel en 1 met een schroefdop.
de schroefdop monteer je op je reservoir,
en de ventielnippel op je ventiel van je voorband.
dan een voor een je nippels opendraaien zodra de lucht bellen weg zijn weer dichtdraaien.

van rechts achter ,dan linksachter,dan rechtsvoor en als laatste links voor.

gaat echt super makkelijk,en kost maar een paar tientjes.

als je een compressor hebt kan je een bleeder aanschaffen die de remleidingen op de wielen afzuigd.
is iets duurder,maar werkt ook goed.

zo kan je altijd en zeer makkelijk in je eentje de remmerij ontluchten.

captainfrasca
09/10/2009, 16:59
Das zeker een mooie manier!!

Gister ook trouwens mijn sporing afgesteld, stuur staat weer recht en de auto lijkt nu een betere rechte lijn te hebben, als is het net alsof ik nu met een lekke band rij.

Cor 944
09/10/2009, 17:03
Das zeker een mooie manier!!

Gister ook trouwens mijn sporing afgesteld, stuur staat weer recht en de auto lijkt nu een betere rechte lijn te hebben, als is het net alsof ik nu met een lekke band rij.

hoe heb je dat gedaan,die sporing afstellen??
lijkt me sterk dat je dat zomaar ,zonder uitlijnaparatuur kunt doen.
hou je banden maar in de gaten,gaan erg hard de verkeerde kant op slijten.

omdat je nu al aangeeft ,dat het net is of je met een lekke band rijdt.

captainfrasca
09/10/2009, 17:17
Ja het uitlijnen is een kanslose zaak op het moment, ik heb het 2x door kwikfit laten doen, bagger dus.

Ik ben dus nog op zoek naar een goede pro die verstand van dit type ophanging heeft. De eerste de beste die zegt dat achter niet uitgelijnd kan worden lach ik in zijn gezicht uit en loop weg.

Fantaman
09/10/2009, 17:41
nou als ik eenmaal ervaring op gedaan heb met mijne uitlijken dan wil ik de jouwe ookwel even op een zaterdag doen david, moet je alleen even naar houten rijden das vlak bij mij;-)

ShroudedVeil
09/10/2009, 18:00
Of bij Cor?!

Of laten jullie het ook uitbesteden ?!

Cor weet vast wel waar het iig wel goed gedaan word denk ik

captainfrasca
09/10/2009, 18:10
Cor besteed het dacht ik ooit, althans dat stond volgens mij ooit eens op het 944 forum.

@ Tycho: Uiteraard zou ik dan van je aanbod gebruik maken!

ShroudedVeil
09/10/2009, 18:11
Dan is het ook goed toch :-)!

Cor 944
09/10/2009, 18:29
Cor besteed het dacht ik ooit, althans dat stond volgens mij ooit eens op het 944 forum.



klopt ,wij besteden het ook uit.
we hebben een goed adres in Schagen.
die jongens lijnen echt alles uit.
adres moet ik je ff schuldig blijven,weet ik niet uit mijn hoofd.

captainfrasca
09/10/2009, 18:33
Ik zie het adres wel een keer verschijnen Cor!

replica
11/10/2009, 23:21
Dit komt allemaal aardig in orde zie ik.....
Ben benieuwd als alles klaar zal lijn, tevens ook naar het lasresultaat van je kever :-)

captainfrasca
12/10/2009, 14:15
Vandaag APK gehad, helaas weer op het wiellager LA afgekeurd terwijl die er net een maand of 3 onder zit.... Ik baal dus enorm....

LWB
12/10/2009, 14:42
da's weer minder dus....

Hendrik
12/10/2009, 14:44
Hoe kan dat nou?

iets wat je net gerepareerd hebt...

captainfrasca
12/10/2009, 14:44
Ja, idd....

Ik vind het echt idioot, want dat lager hebben Bassie en ik van de zomer nog vervangen....

Ik denk dat ik het gewoon maar laat vervangen, nadeel is wel dat ik dan weer moet wachten want ik heb het geld er niet voor, k begin er een beetje moe van te worden want ik rij al bijna een jaar zonder apk........

Cor 944
12/10/2009, 15:34
als je pas dat lager hebt vervangen,en hij is nu alweer ruim.
dan is er wat anders aan de hand.
wat er dan waarschijnlijk aan de hand is,
is dat je as die door het lager gaat,
een beetje ovaal is geworden.
en die lubbert dan je nieuw lager uit.
komt ruimte op ,en lager is dan weer naar de galamiezen.
dus ga eerst maar eens kijken naar die wielas.
of die nog wel goed rond is.

want anders kan je lagers blijven vervangen,
maar gaan allemaal weer stuk.

Fantaman
12/10/2009, 16:31
het vreemde is, ik had speling op bijde achter lagers, deze het ik vervangen aan de eene ant is de speleing minder geworden en aan de andere kant nauwelijks. dus nu 2 nieuwe lagers maar waar komt dan die speling vandaan.
je schuift een lager bus over de as heen, deze zit er bij mij strak omheen maar toch heeft deze speling in het lager:frusty:

maar zolang het lager geen rare geluiden maakt en niet te veel speling heeft kunnen ze het niet afkeuren;-)

Cor 944
12/10/2009, 17:32
en jullie denken zeker dat al die ouwe meuk nieuw blijft.
alles slijt.
ook delen waar je denkt dat dat niet slijten kan.
nou ik heb nieuws,alles slijt.
dus op een gegeven moment moet je gewoon meer gaan vervangen ,
om sommige problemen op te lossen.

captainfrasca
12/10/2009, 17:37
Ik heb net ff gekeken wat een nieuwe as kost, daar word je ook niet vrolijk van...

Cor 944
12/10/2009, 18:08
Ik heb net ff gekeken wat een nieuwe as kost, daar word je ook niet vrolijk van...

ik weet het ,van zulke onderdelen sla je achterover wat het kost.
maar je moet wel even nagaan ,dat het al bijna 30 jaar mee gaat.
zijn stevige onderdelen,maar aan alles komt een eind.

en geloof me,nu is het dit,en dan is het weer dat.
je blijft investeren,als je hem wilt blijven rijden.

een oude auto goed onderhouden en rijdend houden,kan soms meer kosten,
dan het onderhouden van een nieuwe.

en daarom verdwijnen en gaan die auto's vaak ook van de een naar de ander hand.
omdat het niet meer te betalen is,om hem rijdend te houden.

ik ken ook maar enkele 924 porsches die echt origineel en in top conditie zijn.
maar dat zijn dan ook auto's waar de volledige history van onderhoud bekend is.

-Bassie-
12/10/2009, 18:13
hoe strak is die toen vast gedraait die moer??

ik had er ook last van.

laatst op m`n werk lucht tol er flink op nu geen spelling meet en loopt soepel.

captainfrasca
12/10/2009, 18:16
Tja, als het een nieuwe as moet worden dan zei het zo.....

@ Bassie: Er zit geen speling op het lager, maar hij is wel hoorbaar en dat mag niet..(zelf had ik het idee dat het uit de bak kwam, maar de keurmeester verdenkt echt het lager)

Cor 944
12/10/2009, 18:16
hoe strak is die toen vast gedraait die moer??

ik had er ook last van.

laatst op m`n werk lucht tol er flink op nu geen spelling meet en loopt soepel.

op lagers mag je nooit maar dan ook nooit een luchtsleutel opzetten.

maar gewoon op moment vastzetten.

-Bassie-
12/10/2009, 18:17
deze lagers maakt dat niks uit hoor.

Cor 944
12/10/2009, 18:18
Tja, als het een nieuwe as moet worden dan zei het zo.....

@ Bassie: Er zit geen speling op het lager, maar hij is wel hoorbaar en dat mag niet..(zelf had ik het idee dat het uit de bak kwam, maar de keurmeester verdenkt echt het lager)

dan moet je de aandrijfas even losmaken ,en dan nog eens luisteren..


deze lagers maakt dat niks uit hoor.

wat jij wil.........................

captainfrasca
12/10/2009, 18:22
@bassie, je hoort die kroonmoer eigenlijk inderdaad met een bepaald koppel aan te trekken, met de luchtsleutel weet je nooit of ie te los of te strak zit (gaat ook op uiteraard voor wielmoeren en bouten etc)

Maar goed morgen maar ff de aandrijfas loshalen en luisteren....

En maar eens ff kijken naar een nieuw slot mechanisme, want nu moet ik het opslot doe dingetje omhoog houden om de deur open te kunnen doen, als ik dat niet doe dan valt de deur op slot. (is ie ook op afgekeurd, vond ik zelf een beetje raar maar goed...)

-Bassie-
12/10/2009, 18:25
dat ding moet op 350 nm.

heb jij momentsleutel liggen die dat kan??

Fantaman
12/10/2009, 18:26
luchtsleutel haalt 200nm dus dan zit het wel vast, heb ik ook gedaan:-)

Cor 944
12/10/2009, 18:27
dat ding moet op 350 nm.

heb jij momentsleutel liggen die dat kan??

ja ,en die is ongeveer 1.20 lang.

het is net of je hier tegen een muur praat,
ze weten het allemaal beter.hahahahaha.

-Bassie-
12/10/2009, 18:29
jah maar jij werkt er mee ij mij op het werk hebben we niet zo`n moment sleutel liggen.

alleen 1 die tot de 160 gaat.

captainfrasca
12/10/2009, 18:30
luchtsleutel haalt 200nm dus dan zit het wel vast, heb ik ook gedaan:-)

Ja, maar je weet nooit wanneer hij dat berijkt, het is opzich altijd een risico wat je loopt plus dat ie alleen 200nm haalt met ideale omstandigheden. Vaak zijn die luchtslangen en koppelingen etc zo lek als een mandje, dus dat red je vaak echt niet. Als je de mogelijkheid hebt, gebruik je momentsleutel dan weet je zeker dat je goed zit en kan een hoop ellende besparen

LWB
12/10/2009, 19:09
:bored: zal hier toch wel willen weten of ie goed was...,momentsleutel en je weet dat het goed zit...

Fantaman
12/10/2009, 20:12
Ja, maar je weet nooit wanneer hij dat berijkt, het is opzich altijd een risico wat je loopt plus dat ie alleen 200nm haalt met ideale omstandigheden. Vaak zijn die luchtslangen en koppelingen etc zo lek als een mandje, dus dat red je vaak echt niet. Als je de mogelijkheid hebt, gebruik je momentsleutel dan weet je zeker dat je goed zit en kan een hoop ellende besparen

nou als alle koppelingen lekken dan merk ik dat echt wel, stand 1 is meer als 100nm dus stand 4 vast raggen todat het niet meer gaat is gegarandeert 200+, maar ik ken me eigen luchttol:loco:
en het is best jammer dat de eene moment sleutel maar tot 150 ofzo gaat en het is ooknog eens een korte versie:doh:

captainfrasca
15/10/2009, 17:41
Zo vandaag is ff flink aan het klussen geweest.....

Het wiellager is dus niet stuk, het geluid komt dus uit de versnellingsbak.:Cry: Gelukkig heb ik nog een goede bak liggen, maar ik laat het nu ff zo tot na de winter, ik heb geen zin om in de kou onder mijn auto te gaan liggen.

Verder de handrem ff goed afgesteld, dat was dus een kwestie van de remschoenen afstellen (nu lekker een kneiter hard pedaal), de accu heb ik opnieuw vastgezet en de koplamp bleek een kabelbreukje te hebben.

Nu is dus het hele lijstje gedaan en dus morgen voor de herkeuring.
Dus als die keurmeester weer begint over het wiellager (nadat ik verteld heb dat het de bak is) dan laat ik door de RDW een herkeuring uitvoeren.

Maar goed ik ben benieuwd...

LWB
15/10/2009, 18:29
hmm bak is wat minder maar op voorraad,scheelt alweer;-)

succes morgen!

Frenske
15/10/2009, 18:32
denk je er wel aan dat de keurmeester van RDW de hele auto opnieuw keurt en dat veeeeeeel zorgvuldiger dan normaal? Zou toch pijnlijk zijn als blijkt dat RDW je auto op een ander puntje afkeurt en jij het gelag moet betalen. :doh:

captainfrasca
15/10/2009, 19:07
Nee, bij afkeur worden alleen de afkeurpunten nagelopen (vaak genoeg meegemaakt) maar goed we zien het morgenochtend wel!

Frenske
15/10/2009, 19:16
bon chance!! :thumb:

captainfrasca
16/10/2009, 07:35
Op naar de APK!! Allemaal ff duimen hè?

Frenske
16/10/2009, 08:19
duim duim duim duim duim
duim duim duim duim duim
duim duim duim duim duim
duim duim duim duim duim
duim duim duim duim duim
duim duim duim duim duim
duim duim duim duim duim
duim duim duim duim duim
duim duim duim duim duim
duim duim duim duim duim
duim duim duim duim duim
duim duim duim duim duim
duim duim duim duim duim
duim duim duim duim duim
duim duim duim duim duim
duim duim duim duim duim

captainfrasca
16/10/2009, 09:19
Kom ik daar aanrijden om 8:45 is het hek nog dicht, dus ik denk ik wacht wel ff, om 10 uur maar weer naar huis gereden, vanmiddag nog maar eens proberen, ik kan dus nog geen uitsluitsel geven.

Ik kan wel naar een ander gaan. Maar dat kost me weer 30 euro + dat die keurmeester misschien weer wat anders vind. Een leuk begin van de ochtend dus......

Space
16/10/2009, 11:56
Vreemd garagebedrijf dan.

Wat je bak betreft; een beetje geluid is geen ramp hoor. Mijn bak maakt al 50.000km een hoop herrie en ik begin nu pas aan vervangen te denken. Bij de APK is er nog nooit moeilijk over gedaan.