PDA

Bekijk Volledige Versie : Porsche 924 uit 82



ziggy
18/02/2008, 09:31
Nadat ik 10 jaar geleden een porsche 924 uit 1978 bezat heb ik pas geleden besloten om weer een 924 te kopen als tweede auto. Ik heb ook ooit een 928 gehad maar vanwege het feit dat ik zowel met de 924 als de 928 indertijd een flinke rit moest maken van meer dan 1000 km, had de 924 bij mij zeer zeker een grote voorkeur.
De 924 rijdt prima en het verbruik is goed te doen, de 928 is een dure auto kwa verbruik en ook de wegligging vind ik behoorlijk minder dan de 924. Uiteindelijk ben ik dus tegen een bruine 924 uit 82 aangelopen.
Zoals bekend had ook mijn 924 allerlei problemen, gescheurd dashboard (vervangen door een overlay via ebay.de aangeschaft), kleine bedradingsproblemen en grotere bedradingsproblemen, uitlaat geheel vervangen (ook de bocht vanaf het spruitstuk wat volgens mij al 25 jaar niet los was geweest) en wat onderhoudsklussen zoals distributie, kleppen stellen, luchtfilter, bougies enz enz.
De kleur is donkerbruin, best wel mooi eigenlijk. Ik heb in het interieur van die notenhouten panelen geplaatst en de stoelen bij de aanhechting van het leer voorzien van nieuwe stof op de rugleuning.
Helaas begint dat ook alweer te scheuren, dus dat wordt hoezen bestellen op ebay.com die daar voor 179 dollar te koop staan. Nu is de auto in gebruik als tweede auto maar eigenlijk wordt er iedere dag minimaal 50 km mee gereden.
De motor is in topconditie en ook de carrosserie mag er zijn. Ik ben wel van plan om komend voorjaar de auto in dezelfde originele kleur over te spuiten omdat hij op de motorkap ietwas dof is.
Verder heb ik centrale vergrendeling aangebracht, elektrische ramen en een (goedkope) bluetooth autoradio, wat zeer goed bevalt overigens.
Kortom, ik ben erg blij met de 924 en ik merk dat steeds meer mensen deze auto gaan waarderen.

Ik zou wel de 924 rijders willen waarschuwen voor de bedrading tussen de startmotor en de dynamo, deze was bij mij geheel ontmanteld en zowel de aarde als de voedingsdraad lagen bloot tegen elkaar aan. De reden dat er geen kortsluiting was, kwam vanwege het feit dat de draden zo erg geoxideerd waren dat ze zelfs zonder ontmanteling geen contact konden maken. Het was een behoorlijke klus om dit te vervangen, uitlaatbocht eraf, oliefilter loshalen, daarna de startmotor en de dynamo. Vooral de hitteschilden rondom de startmotor zijn moeilijk los te krijgen.
De uitlaatbocht heb ik losgekregen met een luchttool, ik heb de bouten al weken van te voren steeds nat gemaakt met W40 en de auto een nacht van te voren op oprijbruggetjes gereden.
Uiteindelijk heb ik met een pneumatische slagmoersleutel voorzichtig alle moeren los gekregen.

Tom
18/02/2008, 11:38
Welkom, nog een bruine 924! Ik vermoed een andere kleur dan de mijne, het lijkt me leuk om foto's te zien...

VonG
18/02/2008, 14:02
welkom en ik ben benieuwd naar foto's van de auto!

Ropor
18/02/2008, 18:41
Heey hallo, welkom

Weer een liefhebber erbij!!
Ik ben ook benieuwd naar de foto's!

LWB
18/02/2008, 18:49
jep,

welkom hier :-D

en foto's volgen? :mrgreen: :wink:

Ik-rij-belastingvrij
18/02/2008, 20:23
Welkom :D
Klinkt goed, wij houden inderdaad van foto's :mrgreen:

erik van oort
18/02/2008, 20:28
He he, mail me ff onderhands voordat je de foto's plaatst... Mail ik mijn poetsgeheimen door , daar houden ze van :mrgreen:

ziggy
11/07/2008, 13:53
He he, mail me ff onderhands voordat je de foto's plaatst... Mail ik mijn poetsgeheimen door , daar houden ze van :mrgreen:
Hey Erik, de foto's zijn geplaatst.

q01z
11/07/2008, 13:59
mooie auto! erg sjieke kleur..

het statement 'Bruin wordt tegenwoordig weer een mooie kleur!' wordt redelijk onderuit gehaald door de Golf ernaast :P niet de meest moderne kleur voor een Golf! :D

opendakje is wel lekker in een 924, ze worden anders sterves heet met het zonnetje erop!

Tom
11/07/2008, 15:49
Mooie auto! Kleur is behoorlijk anders dan de mijne, maar erg fraai.

M.B.H.
11/07/2008, 16:12
Welko Welkom :-D :-D
Ziet er goed uit,Veel plezier hier M.

ReMo
11/07/2008, 20:59
Welkom hier, mooie 924, vind het goed staan dat bruin.


Mail ik mijn poetsgeheimen door ,

Geheimen, hebben we die hier? Ik ben heel benieuwd naar die geheimen :D

groott
12/07/2008, 11:17
Welkom hier, mooie 924, vind het goed staan dat bruin.


Mail ik mijn poetsgeheimen door ,

Geheimen, hebben we die hier? Ik ben heel benieuwd naar die geheimen :D


kom maar op met die geheimen...ik ben toevallig heeeelll goed in het bewaren daarvan.