probleemje

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Valix
    924 Wannabe
    • Mar 2010
    • 65

    probleemje

    ik heb mn 924 2 geleden voor het eerst weer aan de loop gehad na een meer dan een jaar stilstand, ik had wat snelstart nodig maar toen liep ie wel....
    nou heeft ie 2 week niet gelopen omdat er eeb andere zekeringkast in is gekomen en niewe distributieriem,
    Als ik hem nou start loopt ie een paar seconden en valt ie uit, als ik beetje gas bij geef valt ie alleen maar eerder uit. de benzinetoevoer is goed, en hij de bougies vonken ook goed dat heb ik al na gekeken.
    Heeft iemand een idee?

    Bij voorbaat dank...
  • ArvidW
    924 Gek
    • Aug 2008
    • 1035

    #2
    Re: probleemje

    Wat zou kunnen zijn is dat je pomp wel netjes voor het starten druk op bouwt (doet hij automatisch wanneer je contact aan zet) maar dat de pomp niet loopt wanneer de motor loopt. Dat je hierdoor wel ziet dat er brandstoftoevoer is maar dat die in praktijk na een aantal seconde ophoud

    Het brandstofpomprelais haalt een signaaltje van de bobine af en zodra die vonkt gaat de pomp lopen, misschien zit daar iets mis?
    Porsche 924 2.0 Kompressor 136.1wHp @ 5650rpm / 201.9wNm @ 3900rpm (dyno @ dp-engineering.nl)

    Comment

    • Valix
      924 Wannabe
      • Mar 2010
      • 65

      #3
      Re: probleemje

      Originally posted by ArvidW
      Wat zou kunnen zijn is dat je pomp wel netjes voor het starten druk op bouwt (doet hij automatisch wanneer je contact aan zet) maar dat de pomp niet loopt wanneer de motor loopt. Dat je hierdoor wel ziet dat er brandstoftoevoer is maar dat die in praktijk na een aantal seconde ophoud

      Het brandstofpomprelais haalt een signaaltje van de bobine af en zodra die vonkt gaat de pomp lopen, misschien zit daar iets mis?
      Hebben alle modellen dat dan? Ik heb mijn 924 uit 1976 en ik kan me zo voorstellen dat het relais dat signaaltje met een stroomdraad bij de bobine weghaalt, maar ik kan in het elektrische schema niet zon kabeltje vinden.

      Comment

      • Valix
        924 Wannabe
        • Mar 2010
        • 65

        #4
        Re: probleemje

        hee, ik heb de auto weer proberen te starten en heb daarbij gekeken of de brandstof pomp bleef draaien, en die blijft keurig draaien zoals het hoort, dus daar kan het niet aanliggen.

        Wel heb ik het spruitstuk hartstikke lek, kan het ook zijn dat ie dan zn uitlaatgassen niet goed kwijt kan, door te weinig tegen druk????

        Of heeft iemand nog andere ideeen?

        groetjes Valix

        Comment

        • Fantaman
          924 Freak
          • Oct 2008
          • 2962

          #5
          Re: probleemje

          te weinig tegendruk in de uitlaat bestaat niet, mijne liep prima zonder uitlaat:mrgreen:
          vaak blijft hij wel even lopen op de brandstof van de koude start injector
          als de brandstof pomp druk geeft dan zou ik de spinnen kop even controleren, luchtfilter eruit en de klep omhoog duwen. dit hoort soepel te gaan. als dit zo is kijk dan of geen lucht lekkage is tussen spinnenkop en inlaat spruitstuk, de rembekrachtig staat ook in verbinding met het inlaatspruitstuk
          '82 Porsche 924 50 Jahre
          roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
          '98 Subaru Impreza GT Turbo
          prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

          Comment

          • Valix
            924 Wannabe
            • Mar 2010
            • 65

            #6
            Re: probleemje

            dankjewel... de spinnenkop gaat wel soepel omhoog, er zitten wel wat plekjes tussen het inlaatspruitstuk en spinnenkop.... ga dat so znel mogelijk repereren, ik had de auto gelukkig wel alweer aan de praat gekregen, heb een stekkertje van een klep of sensor afgetrokken en toen liep ie weer. Ik weet alleen niet waar ie van is, het zit vlak onder de luchtinlaatspruitstuk schuin onder de air auxillery valve....

            Comment

            • Frenske
              In Memoriam | Erelid
              • Feb 2009
              • 3309

              #7
              Re: probleemje

              hmmm, dus je WUR (warm-up regulator) defect?:doh:

              ff doormeten of ie weerstand (Ohm) heeft.
              924 mj 1982, Alpinweiß, targa, APE on board(header becomes very, very special!! we started all over again), seats, stearingwheel and armrest by MBH en zijn kompanen!

              Comment

              • harry
                924 Gek
                • May 2008
                • 1287

                #8
                Re: probleemje

                Kijk ook eens na je koudstart ventiel, misschien zit die wel helemaal dicht?

                Mvg, Harry 924 1983


                You know the Germans always make good stuff
                7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !

                Comment

                • jimfrey944
                  Administrator
                  • Jan 2008
                  • 4534

                  #9
                  Re: probleemje

                  Originally posted by harry
                  Kijk ook eens na je koudstart ventiel, misschien zit die wel helemaal dicht?
                  het is niet koud genoeg voor het koude start ventiel die doet er nu niet toe
                  sigpic

                  porsche 924 martini 1977
                  porsche 924 50 Jahre edition 1982
                  BMW X3 3.0 high exclusieve

                  Comment

                  • Fantaman
                    924 Freak
                    • Oct 2008
                    • 2962

                    #10
                    Re: probleemje

                    maakt weinig verschil, ik start de mijne ook swinters zonder.
                    in mijn geval is het zo dat ie beter lijkt te starten als ik hem niet gebruik, maar het blijft raar dat ik heel lang moet door starten maar als ik hem een paar dagen laat staan hij bijna gelijk of gelijk aanslaat:doh:


                    ik kan alleen onder het inlaatspruitstuk niet plaatsen want daar zitten geen stekker en de WUR zit aan de zijkant, vlak bij de KLR:whistle:
                    '82 Porsche 924 50 Jahre
                    roest en narigheid, tijd voor verbetering ^,^
                    '98 Subaru Impreza GT Turbo
                    prodrive ECU 245PK, HSD Coilovers, Manual Boost Controller & chassis versteviging.

                    Comment

                    • Valix
                      924 Wannabe
                      • Mar 2010
                      • 65

                      #11
                      Re: probleemje

                      jo...

                      probleem is opgelost, de klep achter het luchtfilter van de brandstof verdeling bleef af en toe dicht zitten.

                      Comment

                      Working...