PDA

Bekijk Volledige Versie : Knipperlicht probleem



mputtenaar
19/05/2010, 13:32
Even een vraag aan jullie intelligente mensen, omdat ik a-technisch ben op electra gebied :redface:

Knipperlicht functioneert niet meer. Links en rechts doen het niet. Als je hem links of rechts aanzet, dan heb ik geen functionerende knipperlichten. Op het dash zie je hem ook niet knipperen, maar constant groen branden.

Is dit een zekering en zo ja weten jullie toevallig welke ik dan moet vervangen, Tnx!

ps: We kunnen weer fijn touren met hem, want hij is net weer voor een jaartje goedgekeurd en helemaal in orde, erg blij, dak gaat er letterlijk weer af met dit weer 8-)

captainfrasca
19/05/2010, 14:58
Klinkt een beetje als een massa probleem..
Probeer het relais anders ff eruit te halen en de pootjes schoonmaken en ff de stekker die onder het stuur (zit goed verstopt) aan te drukken of ook ff schoonmaken.

Fantaman
19/05/2010, 20:51
ik had dit probleem ook, bij mij was het slecht contact van de zekering, later ging ook het relais stuk en viel de zekering uit elkaar.
bij mij werkte de gevaren lichten wel trouwens.

dus alle contacten van zekering, relais controleren, en alarmschakelaar controleren;-)

Dd7
19/05/2010, 21:11
ik had dit probleem ook.
Een slecht contact bij het relais.
Even de boel schoonmaken helpt,
Bij mij was het relais ook stuk, deze heb ik gerepareerd.

mputtenaar
20/05/2010, 08:38
Tnx voor de input, ik ga er vanavond gelijk even mee aan de slag, kijken of het lukt. Eerst even uitzoeken in het boekje welk relais het is.

Wel een vraag voor de check, mijn brandstofpomprelais is er tussenuit gesloopt en die is doorgeschakeld op het contact. Dus als ik de sleutel omdraai, loopt de pomp al. Kan het hier iets mee te maken hebben, of staat het hier volledig los van.

ShroudedVeil
20/05/2010, 09:55
Staat er volledig los van, het is een veel voorkomend probleem

Evilness
20/05/2010, 16:09
Doen de alarmlichten het? Zo ja, dan zit het probleem ergens bij de knipperschakelaar aan het stuur, of de kabels/stekkers daar naartoe. Zo niet, dan zit het probleem bij een zekering (uit mijn hoofd 8e zekering van links), het relais (een van de middelste, weet niet zeker welke) of bij de alarmlichtschakelaar, aangezien alles via die schakelaar loopt.

En als dat het allemaal niet is kan het natuurlijk altijd nog aan de bedrading of de stekkers achter het zekeringenkastje liggen.

-Bassie-
20/05/2010, 21:59
ook zou je even kunnen kijken of dat als je contact uit is of je parkeer lichten het dan doen.

bij 924 moet je dan met contact uit gewoon je richtingaanwijzer hendel naar links of rechts doen.

mputtenaar
23/05/2010, 22:27
Doen de alarmlichten het? Zo ja, dan zit het probleem ergens bij de knipperschakelaar aan het stuur, of de kabels/stekkers daar naartoe. Zo niet, dan zit het probleem bij een zekering (uit mijn hoofd 8e zekering van links), het relais (een van de middelste, weet niet zeker welke) of bij de alarmlichtschakelaar, aangezien alles via die schakelaar loopt.

En als dat het allemaal niet is kan het natuurlijk altijd nog aan de bedrading of de stekkers achter het zekeringenkastje liggen.

Knipperschakelaar en alarmlichtschakelaar, kun je die nader toelichten, is dat letterlijk een stekkertje die los kan zitten bij de stuurkolom?

mputtenaar
23/05/2010, 22:28
ook zou je even kunnen kijken of dat als je contact uit is of je parkeer lichten het dan doen.

bij 924 moet je dan met contact uit gewoon je richtingaanwijzer hendel naar links of rechts doen.


Als dit werkt, wat betekent dit dan?

mputtenaar
23/05/2010, 22:30
Bedankt voor alle tips, ik heb het schoonmaken geprobeerd, maar dit heeft geen effect gehad, nou moet ik ook zeggen dat de aansluitpunten van het relais en van de zekering er gewoon zeer goed uit zien.
Nog tips omtrent het schoonmaken?

-Bassie-
23/05/2010, 23:11
Als dit werkt, wat betekent dit dan?

als dat gewoon werkt is het niet je schakelaar.

en dan moet je verder zoeken.

is alarmlichtenrelais en richtingaanwijzerrelais het zelfde relais??

mputtenaar
24/05/2010, 10:02
Ik heb mijn alarmlichten gecontroleerd, ze hebben precies hetzelfde effect als mijn knipperlichten, werken dus ook niet. Knipperlichten werken niet en alarmlichten ook niet. Het groene lichtje brand continue op het dash.

Wanneer het contact uit is en ik probeer het parkeerlicht dan brand deze niet.

mputtenaar
24/05/2010, 19:04
Hallo allen,

Dankzij jullie tips en aanwijzingen is het probleem uiteindelijk opgelost. Na wat controles te hebben gedaan, bleef het relais en de zekering over. Zekering was ok, dus het moest het relais zijn. Relais opengemaakt, en een van de drie pootjes zat wat los. Dus die heb ik even vastgezet met de soldeerbout. Daarna weer getest en ja hoor zowel het knipperlicht als het alarmlicht functioneren weer :thumb:

We zijn op dat gebied geen gevaar meer op de weg :p

-Bassie-
24/05/2010, 19:07
mooi zo dat dat weer werkt:thumb:

LWB
24/05/2010, 19:16
dan maak ik er opgelost van:thumb: