PDA

Bekijk Volledige Versie : Begin tweede leven van "de lellebel" 924 1979



Eric F
27/05/2010, 15:20
Nah.... 't mot maar door een deurtje.

Na mijn kleine aanrijding van afgelopen December waarbij een Vulva Romeo het onderspit moest delven komt het project langzaam op gang, een kleine impressie van het enige grote laswerk nodig voordat het cosmetische verhaal begint.
Er bleek toch redelijk veel ventilatie in het achteronder te zitten resulterend in pittige uitlaatgasmeur tijdens rijden met open dak of ramen (niks achterkleprubber vervangen, lassen kreng)
Aangezien ik nogal op keek tegen het verwijderen van de achteras heb ik maar gekozen voor het maken van een luikje, dit geeft minder ergernis en werkt een stuk eenvoudiger en geeft meer overzicht met wat er binnen evt. nog loos is.
Het helle kakkie is opgelast met 1mm zincor plaat, roest gestabiliseerd en geconserveerd en vervolgens is de koker weer dichtgesoldeerd met 0.8mm zincor plaat

Al gedaan na aanschaf: 21000 kilometer, uitlaat, totale revisie achterremmen, inspuiters.

Nog te doen:totale conservering vlak en onderstel, 5-sp versnellingsbak, slangen brandstoftank tijdens bakwissel, veerpoten, schokbrekers (bilstein voor en achter 135 eury's :p ), wiellagers voor en achter, puntlasflensjes dorpels rechten en richten, (hulde aan de onnozelaar en brug met de armpjes) en wat dies meer zij.


gatver, foto's willen niet.. lol

Eric F
27/05/2010, 18:34
Nahahhaaaaaaaaa gelukt.

Fantaman
27/05/2010, 19:25
ziet ik nou een roest gat op de laatste foto of is dat nou z'n gat voor de torsie staaf.
trouwens achterals ligt vrij snel op de grond alleen moet je dan wel de remslangen los halen.

door dat ''kijk luikje'' heen lassen zal wel niet zo makkelijk zijn geweest:doh:

Eric F
27/05/2010, 19:38
Dat laatste roestgaatje is inderdaad aanwezig, nog even een plakkertje van 4x8 cm in solderen..... voila!!!
Betreffende de achteras, er af ok, moet er ook weer onder met al het gehufter van dien.