PDA

Bekijk Volledige Versie : olieplug op carter



sjones
31/05/2010, 17:36
Vraagje, op mijn carter zit een plug die is zogoed als doorgedraaid.
Heb geprobeerd om met een ringsleutel 17 en de nodige w 40 de plug los te draaien maar helaas de ring glijd er netjes overheen en ik zal toch de olie moeten verversen.
Heeft iemand hier ervaring mee hoe je de plug losdraaid? Alle suggesties zijn welkom

Frenske
31/05/2010, 17:53
ik draai de grote 24er los om olie af te tappen..... heb ik nu iets speciaals? :doh:

M.B.H.
31/05/2010, 18:05
ik draai de grote 24er los om olie af te tappen..... heb ik nu iets speciaals? :doh:

een GROOTTE :-)

Frenske
31/05/2010, 18:06
een grootte en geen grote? nou moe, dat heb ik weer ..... :shocked:

M.B.H.
31/05/2010, 18:08
Vraagje, op mijn carter zit een plug die is zogoed als doorgedraaid.
Heb geprobeerd om met een ringsleutel 17 en de nodige w 40 de plug los te draaien maar helaas de ring glijd er netjes overheen en ik zal toch de olie moeten verversen.
Heeft iemand hier ervaring mee hoe je de plug losdraaid? Alle suggesties zijn welkom

een beetje op tikken als of je hem erin wil slaan .
er zit een koper ring tussen als die iets plet krijg je ruimte en lukt het mischien
anders zweedsetang gebruiken en wel weer een nieuwe plug erin !!!!;-)
Succes

Fantaman
01/06/2010, 19:12
je hebt speciaal gereedschap wat zich vast bijt op een ronde moer of bout, maar dat heb je vast niet bij de hand.
je zou ook een moer op de plug kunnen lassen, moet je natuurlijk wel een lasapparaat hebben. bijtel en hamer wordt ook weleens gebruikt:whistle:

gerben1986
01/06/2010, 19:26
wat ik laatst met een andere ronde bout gedaan heb is het volgende:
Kleinere steeksleutel erop leggen, even aftekeken.
Met een flex dat afgetekende eraf flexen. En daarna paste de kleinere steeksleutel dus, draaide er niet meer overheen. Beetje krachte erop en: bout los :)

Misschien zou je dat nog eens kunnen proberen?

sjones
01/06/2010, 20:20
Heren allemaal bedankt voor de tips ,heb de plug losgekregen met een zeskantdop 17 en een lange ratel , de plug eerst laten schrikken door een tik met de hamer te geven .
Daarna kwam hij los.
Topic kan een slotje op