PDA

Bekijk Volledige Versie : weet het niet meer



Valix
31/05/2010, 18:22
beste forumlezers en meedenkers,

mijn 924 wil niet meer starten, ik heb de brandstof toevoer gecontroleerd en die is goed, de spinnen kop werkt goed, de luchtslangen zijn niet lek.
ik heb de wur gereviseerd en de koud start ventiel werk ook weer.
ik heb vanmiddag de bougies eruit gehaald ( die waren allemaal zwart van te veel doorstarten) dus heb ik schoongemaakt en gekeken of er ook een vonk op zat. de bougies vonkten, dus heb ik ze teruggezet.
En heb geprobeerd te starten, hij liep een halve slag en ging weer uit.
toen heb ik de bougies er weer uitgehaald, en die zitten direct weer onder olie, en vettigheid.... nu kan ik ze wel weer schoonmaken maar ben bang dat dat niet helpt, en dat ze direct weer smerig zijn...

Heeft iemand nog tips of hints?.... Begin een beetje moedeloos te worden...

ps, er zit een nieuwe bobine op, en ik heb een '76 daar horen nog weerstandjes voor de bobine te zitten en die zijn er niet meer( zijn er door de vorige eigenaar al uitgesloopt) kan het daar ook aan liggen, hij heeft het zonder die weerstandjes ook gedaan.... :frusty:

Frenske
31/05/2010, 18:58
volg deze stappen eens:
1 vonkjes aan de bougies?
2 staat van je contactpuntjes c.q. contacthoek? gewoon ff puntjes vernieuwen, kosten de wereld niet.
3 ontstekingstijdstip goed?
4 voorschakelweerstand er weer in bouwen (kan de oorzaak niet zijn, enkel je bobine brandt na verloop van tijd door en je contactpunten slijten dubbel zo hard...)
5 staat van verdelerkap, verdeler, bougiekabels? (weerstand meten)

succes! :thumb:

M.B.H.
31/05/2010, 22:02
Begin bij het begin !!!!
olie peil goed ??? bij teveel en( ruikt naar benziene ???)
aftappen Filtervervangen en nieuwe olie er in
Stap 2
Bougies er uit halen en de bobiene kabel los nemen !!!!!
moter even laten draaien op de Startmoter zo dat je cilinders Leeg zijn.
Stap 3
Rubberslang van je gasklep naar luchtweger pvc tussenstuk wegnemen.
Stap 4
Goede bougies er in
Stap 5
Bobiene en Bougie kabels weer goed monteren
Stap 6
je Koudstart injektor permanet 12V geven
als je nu start zonder aan je gaspendaal te komen
moet hij netjes stationair op 4 Cil. Willen lopen

Zo niet Ontstekings probleem !!!!
onstekings Tijdstip/volgorde /bougie/verdeler/roter/
Bobiene enz.

Zo Ja
12 V van de koudstart injektor afhalen en konektor er weer op.
PVC stuk tussen gasklep en luchtweger er weer tussen zetten.
en je Brandstof kant bekijken
als de luchtweger niet bediend word mag er geen brandstof uit je injektoren
komen
brandstof pomp permanet 12V geven en even een injektorleiding (banjoboutje op je brandstofverdeler ( Spinnekop ) iets losdraaien
komt er brandstof Ja co schroef naar links draaien 2 slagen (360 graden)
Geen brandstof luchtweger iets tillen
dan wel Brandstof
je lucht omloop schroef op je gasklep dicht draaien,
en dan 2 slagen los draaien
( proberen te starten ) loopt hij niet ,dan je co schroef langzaam stap voor stap terug draaien naar de oude posietie 360 graden naar rechts dus 2 slagen
Succes

Valix
01/06/2010, 10:32
volg deze stappen eens:
1 vonkjes aan de bougies?
2 staat van je contactpuntjes c.q. contacthoek? gewoon ff puntjes vernieuwen, kosten de wereld niet.
3 ontstekingstijdstip goed?
4 voorschakelweerstand er weer in bouwen (kan de oorzaak niet zijn, enkel je bobine brandt na verloop van tijd door en je contactpunten slijten dubbel zo hard...)
5 staat van verdelerkap, verdeler, bougiekabels? (weerstand meten)

succes! :thumb:

1 ik heb vonkjes
2 wat is de contact hoek? en welke contactpuntjes bedoel je?
3 om te zien of het ontstekingstijdstip goed is moet je toch de poeli van de nokkenas met de merktekens gelijk zetten toch? hoe krijg je dat merkteken boven aan, met de hand draaien lukt me niet...
4 weerstand ga ik bestellen.
5 in de verdeler meet ik een weerstand van 0.9 ohm,

mputtenaar
01/06/2010, 12:35
hmmmm lijkt een beetje op mijn startproblemen.

dat er brandstoftoevoer is wil niet zeggen dat je pomp goed werkt :-)

ik heb me laten vertellen op een gegeven moment dat een 924 twee brandstofpompen heeft, een vlakbij het wiel en een vlakbij de tank of in de tank dat weet ik niet meer.

maar die twee zorgen er voor dat het een circuit van brandstof blijft. degene bij de tank was stuk bij mij, die is vervangen en toen starte ik weer.

wellicht bij jou ook mogelijk?

Frenske
01/06/2010, 14:05
1 ik heb vonkjes
2 wat is de contact hoek? en welke contactpuntjes bedoel je?
3 om te zien of het ontstekingstijdstip goed is moet je toch de poeli van de nokkenas met de merktekens gelijk zetten toch? hoe krijg je dat merkteken boven aan, met de hand draaien lukt me niet...
4 weerstand ga ik bestellen.
5 in de verdeler meet ik een weerstand van 0.9 ohm,

hmm, als ik je antwoord goed lees is je kennis van de autotechniek niet groot, klopt dat?
contactpuntjes zitten onder je verdelerkap, in de stroomverdeler.
Merktekens zitten op je vliegwiel.

kijk eens bij downloads, daar vindt je werkplaatshandboeken. LET OP, de in de engelstalige manuals genoemde afstelling voor de ontsteking komt niet overeen met de Europese modellen. De juiste afstelling vindt je in de duitstalige (reperaturleitfaden)

jimfrey944
01/06/2010, 18:03
hmmmm lijkt een beetje op mijn startproblemen.

dat er brandstoftoevoer is wil niet zeggen dat je pomp goed werkt :-)

ik heb me laten vertellen op een gegeven moment dat een 924 twee brandstofpompen heeft, een vlakbij het wiel en een vlakbij de tank of in de tank dat weet ik niet meer.

maar die twee zorgen er voor dat het een circuit van brandstof blijft. degene bij de tank was stuk bij mij, die is vervangen en toen starte ik weer.

wellicht bij jou ook mogelijk?

allen model jaar 80 heeft 2 pompen!!

idd als een van deze niet goed werkt start hij wel maar slecht loopt heel even en gaat dan uit
of loopt slecht lijkt dat hij op 3 poten loopt maar eigenlijk heeft hij een gebrek aan benzine druk
maar ook de enkele pompen kunnen stuk gaan (minder druk geven)
er komt wel benzine maar geen druk
kwestie van de druk meten nieuwe pomp moet volgens mij iets van 5 bar druk geven

Valix
01/06/2010, 20:02
nee mijn autotechniek kennis is inderdaad niet fantastisch, maar wel ben ik een snelle leerling die de porsche 924 een mooie auto vind en er strakjes mooi in rond kan rijden.

maar goed, ik ben begonnen met stap 1, ik heb veel te veel olie in het blok, dat gaat er morgen er als eerste uit.

ik heb toch maar een nieuwe verdelerkap en rotor besteld, die ouden die erop zitten zagen er nog wel goed, maar ja door mijn gebrek aan kennis kan ik me heel gemakkelijk vergissen natuurlijk...:doh:

Volgens mijn heynes moet de bougie van cilinder 1 op de (als je voor de auto staat) op de verdeelkap aansluiting die het dichst bij het schutboord zit. en dan met de klok mee 1-3-4-2.
Maar in mijn auto zit cilinder 1 bougie op (als je voor de auto staat) de rechtsonder...

Fantaman
01/06/2010, 20:21
Volgens mijn heynes moet de bougie van cilinder 1 op de (als je voor de auto staat) op de verdeelkap aansluiting die het dichst bij het schutboord zit. en dan met de klok mee 1-3-4-2.
Maar in mijn auto zit cilinder 1 bougie op (als je voor de auto staat) de rechtsonder...

dat hangt helemaal af van de stand van de rotor onder de kap, om dit te test moet je de kleppendeksel eraf halen en de 4e cilinder op tuimelen zetten (het moment dat de uitlaat dicht gaat en de inlaat open) dan moet de 1e cilinder de vonk krijgen. dus waar de rotor dan staat is de plek van de bougie kabel voor de eerte cilinder;-)

Valix
01/06/2010, 20:38
dat hangt helemaal af van de stand van de rotor onder de kap, om dit te test moet je de kleppendeksel eraf halen en de 4e cilinder op tuimelen zetten (het moment dat de uitlaat dicht gaat en de inlaat open) dan moet de 1e cilinder de vonk krijgen. dus waar de rotor dan staat is de plek van de bougie kabel voor de eerte cilinder;-)

okee, dan ga ik daar ook naar kijken, maar op dan moet ik de poelie van de nokkenas draaien toch? kan dat met de hand en zonder de db-riem er af te hoeven halen?

gerben1986
01/06/2010, 20:41
Ja, versnelling wel even in de vrij zetten ;)
Anders komt de auto naar je toe, of van je af.

-Bassie-
01/06/2010, 20:43
gewoon je krukas pouly draaien.

nooit proberen je krukas te draaien een de bout van je nokkenas.

gezien de krukas in verhouding van 2:1 op de nokken as staat.

en je riem schiet er over heen als deze die krachten moet over brengen.

sjones
02/06/2010, 06:47
De onderste pouly kun je met een ringsleutel 24 draaien ,dan komt er een merkteken op de pouly dan op je nokkenaspouly kijken of je een stip ziet ( langs het opstaande randje kijken op je kleppendeksel dus vanaf de voorruit over het kleppendeksel naar de nokkenaspouly kijken daar zie je een stip ) is er geen stip dan de krukaspouly (onderste ) nog een keer rond draaien .
Als deze 2 in lijn staan staat je cilinder 1 op BDP.
Correct me if i am wrong maar vlgns mij moet het zo kloppen
suc6 Johnny

Frenske
02/06/2010, 06:51
okee, dan ga ik daar ook naar kijken, maar op dan moet ik de poelie van de nokkenas draaien toch? kan dat met de hand en zonder de db-riem er af te hoeven halen?

je 924 heeft gewoon gelopen en je hebt daar niets aan gedaan voor de storing optrad? vermits de nokkenaspoulie gewoon meedraait als je de krukas draait:afblijven dan, staat gewoon goed!!

Valix
02/06/2010, 16:10
heb de olie er uit laten lopen vandaag, en daar zat beetje boel veel benzine doorheen. Kan dat de start problemen gegeven hebben, en waar kan die benzine vandaan gekomen zijn. ervan uit gaande dat de comprressie druk goed is en de cilinders niet lek zijn?

captainfrasca
02/06/2010, 16:33
Dat ligt zéér waarschijnlijk aan lekkende injectors, als dat zo is dan zou ik adviseren om 4 nieuwe te kopen dan ben je meteen weer voor jaren klaar!

Valix
02/06/2010, 17:55
Dat ligt zéér waarschijnlijk aan lekkende injectors, als dat zo is dan zou ik adviseren om 4 nieuwe te kopen dan ben je meteen weer voor jaren klaar!

Is er ook een manier dan om mijn injectors te testen of ze lek zijn?
of is de enige manier nieuwe injectors aanschaffen en kijken of er weer benzine in de olie komt?
En dan zijn de start problemen ook zeer waarschijnlijk veroorzaakt door de injectors? (als ze lekken tenminste)

Frenske
02/06/2010, 18:03
maak 4 flesjes bier leeg, trek, als je er nog voor in staat bent na die 4 flesjes ;-),je injectors uit het blok, stop die met aangesloten leiding in de flesjes en overbrug je brandstofpomprelais (je kunt ook zekering 2 en 3 in het kleine zekeringkastje met elkaar verbinden)
En zie of er een injector druppelt. Til de stuwschijf heel voorzichtig op en kijk naar het sproeibeeld van de injectoren. Dit dient een mooie "pluim" te zijn, geen druppels.

succes!!:thumb:

Valix
02/06/2010, 18:37
maak 4 flesjes bier leeg, trek, als je er nog voor in staat bent na die 4 flesjes ;-),je injectors uit het blok, stop die met aangesloten leiding in de flesjes en overbrug je brandstofpomprelais (je kunt ook zekering 2 en 3 in het kleine zekeringkastje met elkaar verbinden)
En zie of er een injector druppelt. Til de stuwschijf heel voorzichtig op en kijk naar het sproeibeeld van de injectoren. Dit dient een mooie "pluim" te zijn, geen druppels.

succes!!:thumb:

hee danjewel :thumb:
dat ga ik morgen direct proberen...
Heb vanavond nog een verjaardagsfeestje :eyebrows: dus heb ik morgen meer dan genoeg lege bierflessen :loco:

Valix
11/06/2010, 15:56
moter loopt weer, start nog wel wat moelijk, maar dat zal wel komen omdat de brandstofpomp niet draait als je hem op contact zet. (defect relais)
en ik heb de injector rubbers nog niet in de opening gedrukt....

Valix
21/12/2010, 19:04
Met dank aan een gereviseerde startmoter van harry en een goed contact blokje van mbh dacht ik dat de startproblemen wel opgelost zijn.
Eergister wilde de auto nog gewoon starten toen was het ook minder koud dan gister en vandaag. Vaandag en gister wou die niet starten, ook niet aan startkabels.

Nou had ik van het zomer een gele vonk ipv een blaauwe.
Nou dacht ik vonk is vonk, En heeft ie tot voor kort ook gewoon gelopen.

Maar zou het dus kunnen dat met dit koude weer de vonk niet warm genoeg/sterk genoeg is om voor een lopende moter te zorgen?

markp
21/12/2010, 20:09
Heb je je contactpuntjes al vervangen en afgesteld? Vervang dan meteen de condensator. Kost nog geen 20E.

Ik zou heel je ontsteking langsgaan. Beginnen bij de bobine (staat in Haynes beschreven wat de primaire en secundaire weerstand moet zijn), dan de bougiekabels, verdeler (dus ook contactpuntjes, rotor, verdeelkap) en tot slot kan je de bougies ook nog vervangen. Kost ook niet zo bijster veel.

Je kan kijken of je bougiekabels in goede volgorde zijn aangesloten. Zet cilinder 1 op het bovenste dode punt, Sjones heeft al prima uitgelegd hoe dat moet. Kijk dan naar de rotor in je verdeler, waar hij naar wijst is de bougiekabel naar de eerste cilinder. Loop dan de volgorde na van je bougiekabels na, dus met de klok mee moet de eerste bougiekabel naar cilinder 1 gaan, de tweede naar cilinder 3.. De rest kan je zelf verzinnen ;).

Contactpuntjes afstellen is niet moeilijk. Ik heb er een plaatje bij gemaakt, staat in de bijlage. Als je de verdeelkap, rotor (gewoon aan trekken) en dat plasticje wat er tussen zit er af haalt zie je de puntjes zitten. Wat je ziet van boven heb ik schematisch geprobeerd te klussen in paint.

Als de puntjes afstand hebben (0,4mm) ontstaat er hoogspanning dat leidt tot de vonk die je uiteindelijk in de bougie nodig hebt. De puntjes staan normaal dus dicht, dat is in situatie 1 beschreven. Ze worden geopend door een nok, die meedraait met de krukas. Wat je moet doen:
Zet de auto in vrij.
Draai de krukas met sleutel 24 totdat de contactpuntjes open staan. Net voor het merkpunt zouden de contactpuntjes ook open moeten staan.
Probeer met je voelermaatje en een schroevendraaier de afstand tussen de puntjes (zijn de ontzettend gebeunde lijntjes in het plaatje) op 0,4 mm te krijgen.

Ik denk dat je daar zo wel uit kan komen, toch?

Correct me if I'm wrong.

Valix
30/12/2010, 19:18
Ik heb er een nieuwe verdelerkap en rotor opzitten, De Bobine (is 2 maand oud) heb ik doorgemeten en die is ook nog goed. Er zit ook al een nieuwe condensator op.

De bougies die er in zaten waren een beetje vet van het de vele startpogingen dus die er uitgehaald en schoongemaakt.

Heb nieuwe bougiekabels er opgezet ( ook direct de ontstekings volgorde gecontroleerd).

En gekeken of ik een fatsoenlijke vonk had. Die had ik nog steeds niet, sterker nog had helemaal geen vonk meer. Op de bobine staat genoeg spanning (heb ik gemeten.) Er is ook geen vonk als ik de bobinekabel tegen het blok aanhoud.
Dus kan het alleen nog maar aan de contactpunten liggen toch?
als ik het goed begrepen heb krijg je ook geen of goeie vonk als je punten niet ver genoeg of te ver opengaan?

heb al nieuwe punten liggen, ga ik er morgen opzetten als ik voor donker thuis ben tenminste.

markp
31/12/2010, 13:14
Ik heb er een nieuwe verdelerkap en rotor opzitten, De Bobine (is 2 maand oud) heb ik doorgemeten en die is ook nog goed. Er zit ook al een nieuwe condensator op.

De bougies die er in zaten waren een beetje vet van het de vele startpogingen dus die er uitgehaald en schoongemaakt.

Heb nieuwe bougiekabels er opgezet ( ook direct de ontstekings volgorde gecontroleerd).

En gekeken of ik een fatsoenlijke vonk had. Die had ik nog steeds niet, sterker nog had helemaal geen vonk meer. Op de bobine staat genoeg spanning (heb ik gemeten.) Er is ook geen vonk als ik de bobinekabel tegen het blok aanhoud.
Dus kan het alleen nog maar aan de contactpunten liggen toch?
als ik het goed begrepen heb krijg je ook geen of goeie vonk als je punten niet ver genoeg of te ver opengaan?

heb al nieuwe punten liggen, ga ik er morgen opzetten als ik voor donker thuis ben tenminste.

Als de puntjes niet goed staan afgesteld, is de ontsteking niet goed, dat heb je juist. Heb je ook een nieuwe condensator? Ik weet niet zeker of die ook deze problemen kan veroorzaken, maar vervangen kan geen kwaad. Kost niks (bijna dan).

Frenske
31/12/2010, 13:22
stel nu eerst maar eens je contactpunten (of vervangen indien ingebrand) en daarna je vooronsteking af voor je vanalles gaat vervangen. ;-)

maup
31/12/2010, 18:11
Heb je een bobine met voorschakelweerstand gekocht of een 12 voltsbobine?(als je motor loopt moet je bobine ongeveer 6 volt krijgen, alleen tijdens starten moet hij 12 volt krijgen)Volgens mij is dit bij een contactpuntontsteking ook zo.

d3v1l
01/01/2011, 14:06
bij contactpunten en elektrische ontsteking werkt dat gedeelte hetzelfde. tijdens het starten moet hij 12 volt geven, en als de motor loopt ten alle tijden 10 volt, anders klopt er iets niet.

Valix
01/01/2011, 16:17
Ik heb deze bobine en ik ben nog op zoek naar een voorschakelweerstand. (zie bijlage)

M.B.H.
03/01/2011, 08:43
waar is de bijlage ?

Valix
03/01/2011, 09:05
waar is de bijlage ?

De bijgevoegde afbeelding. Is die niet zichtbaar?

M.B.H.
03/01/2011, 09:06
ja maar dat is de bobine

Valix
03/01/2011, 11:50
Oh, zo ja ik snap wat je bedoelt. Ik bedoelde dat de bobine in de bijlage staat en niet de voorschakelweerstand... Ik heb het een beetje dom opgeschreven geloof ik. :doh:

Maar ik kom er net achter dat ik een andere bobine heb! Een 12 volts bobine waar opstaat dat er geen voorschakelweerstand gebruikt mag worden. dus heb ik hem niet meer nodig.

Frenske
03/01/2011, 12:02
dan meet maar eens het voltage op de plus van de bobine. Vanaf een bepaald bouwjaar is de voorschakelweerstand in de kabel ingebouwd. Als dat zo is heb je de foute bobine gekocht ....

Valix
03/01/2011, 12:21
dan meet maar eens het voltage op de plus van de bobine. Vanaf een bepaald bouwjaar is de voorschakelweerstand in de kabel ingebouwd. Als dat zo is heb je de foute bobine gekocht ....

ja dat klopt, maar ik heb een '76 die hebben dat nog niet, en als ik het voltage op de plus van de bonine meet, meet ik 12 volt.

Frenske
03/01/2011, 18:30
en dan nu de clou van de voorschakelweerstand. Dat ding zorgt er dus voor dat er ca 9 volt op je bobine komt. Echter is er via het contactslot een extra kabeltje aangesloten op je bobine. Zodra je de contactsleutel omdraait en de startmotor draait komt er de volle 12 volt op je bobine. Dit bevordert het starten door een krachtigere vonk/voorkomt dat de spanning op de bobine door de startprocedure te ver terugzakt. Nu is dat niet van dergelijke magnitude dat het zoveel verschil uitmaakt maar alle kleine beetjes helpen.

Heb je nu al nieuwe contactpuntjes gemonteerd? Vindt dat nergens terug in dit topic. Als die te ver ingebrand zijn kun je starten wel vergeten.... :Cry:

markp
04/01/2011, 11:23
Heb je nu al nieuwe contactpuntjes gemonteerd? Vindt dat nergens terug in dit topic. Als die te ver ingebrand zijn kun je starten wel vergeten.... :Cry:

Eens. Of als de opening te groot is..

jimfrey944
05/01/2011, 16:27
ik lees dat je geen voor schakel weerstand (ballast resistor) hebt deze hoort wel op een 76 er
alle 924 met puntjes hebben deze
voor schakel weerstand (ballast resistor) is tegen het inbranden van de contactpuntjes

van af 76 tot 77half zit deze gemonteerd
na 77half hebben ze zo als frans zegt reststor draden

M.B.H.
05/01/2011, 16:31
Yep klopt als een BUS :thumb:

Valix
06/01/2011, 14:07
ik heb mn contactpunten gemonteerd, en hij lijkt wel aan te willen slaan, maar doet het nog steeds niet.:Cry:

markp
06/01/2011, 14:47
Ook goede afstand er tussen?

Weet je zeker of je ontsteking verder goed staat afgesteld?

Valix
06/01/2011, 15:41
Ook goede afstand er tussen?

Weet je zeker of je ontsteking verder goed staat afgesteld?
Ja ik de afstand ertussen is 0.40 mm

De ontsteking staat zeker weten goed, de laatste keer dat hij nog gelopen heeft is ie met stroboscoop lamp afgesteld.

jimfrey944
06/01/2011, 15:53
dat afstellen met die lamp is dat wel goed gegaan ?
heb je hem nog gestart nadat je er aan heb gesteld ?
het kan wezen dat daar een foutje in is geslopen
dat hij op een punt staat waar hij nog wel bleef lopen maar nu niet wil starten

Valix
06/01/2011, 16:16
dat afstellen met die lamp is dat wel goed gegaan ?
heb je hem nog gestart nadat je er aan heb gesteld ?
het kan wezen dat daar een foutje in is geslopen
dat hij op een punt staat waar hij nog wel bleef lopen maar nu niet wil starten

Ik heb hem nog wel gestart, nadat er aangesteld is, maar toen was de motor nog niet helemaal afgekoeld.

yves
06/01/2011, 16:35
hoi valix,
sneu te horen dat i het nog steeds niet doet.
vrees wel dat je de voorontsteking opnieuw moet controlleren / afstellen telkens je contactpuntafstand wijzigt. het moment van openen heefd nl invloed op ontstekingstijdstip.

Valix
09/01/2011, 12:24
HIJ DOET HET WEER!!!!

Gister ben ik helemaal overnieuw begonnen,
olie peil gechekt, was te veel en stonk overweldigend naar benzine, dus olie afgetapt, en filter vervangen.
De bougies een voor een gecontroleerd op een goede vonk, 1 kapootte bougie gevonden.
En elke bougie kabel getest.
Alle bougie's er uit, moter even laten draaien op startmoter zodat de cilinders leeg zijn.

Vanmorgen er nieuwe olie ingedaan,
4 goede bougie's erin gedraaid, het ontstekingtijdstip gecontroleerd.
De opening van de contactpuntjes gecontroleerd.
De volgorde van de bougiekabels ook gecontroleerd.
en volgens mij moest ie het toen doen,
klein schietgebedje gedaan.... de sleutel omgedraaid en.... toen startte hij zowaar:smile:
moter rustig warm laten worden en toen weer uitgezet, vanmiddag komt een vriend een stroboscooplamp brengen dan stellen we hem verder goed af.

jimfrey944
09/01/2011, 19:37
kijk dat zijn nog eens goede berichten!!
had je nog wat veranderd ?
of starten hij met allen de nieuwe bougies

Valix
09/01/2011, 22:37
nee, ik heb verder helemaal niks veranderd.
Dezelfde bougies zitten er ook nog in. Alleen de kapotte is vervangen (had toevallig nog een goede bougie in huis liggen)
Nadeel is wel dat er nu 3 ngk's in zitten en 1 bosch. Er zijn nieuwe besteld (heb er liever wel 4 dezelfde bougies in)
En er is schone olie op gekomen.
Dit is echt het enige wat verandert is.

markp
11/01/2011, 11:01
nee, ik heb verder helemaal niks veranderd.
Dezelfde bougies zitten er ook nog in. Alleen de kapotte is vervangen (had toevallig nog een goede bougie in huis liggen)
Nadeel is wel dat er nu 3 ngk's in zitten en 1 bosch. Er zijn nieuwe besteld (heb er liever wel 4 dezelfde bougies in)
En er is schone olie op gekomen.
Dit is echt het enige wat verandert is.

Je hebt de ontstekingstiming en contactpuntjes toch opnieuw afgesteld? Dan zal het hoogstwaarschijnlijk daar aan hebben gelegen.