PDA

Bekijk Volledige Versie : [Project] een rustig project



Pepin
26/11/2013, 22:11
Sinds kort eigenaar van een 924, uit 1984

met weinig verstand van auto's toch proberen er het e.e.a. van te maken ik ben gelukkig in bezit van de engelse haynes en een auto-woordenboek engels/nederlands

eerstvolgende klusjes;
passagiers-deur: openkrijgen!? deurmechanisme repareren
ruitenwissersproeier repareren: (moet hoogstwaarschijnlijk een nieuwe pomp in)
gat in de dorpel repareren/lassen
voorzijde nieuw scherm erop door aangereden schade vorige eigenaar lopen de koplampen aan met op en neer gaan.
later nieuwe stoelen of repareren en de bizarre soundsystem (boombox etc) eruit slopen

verder zag ik dat er een boutje miste van spruitstuk naar voorpijp of van motor naar spruitstuk (weet ik nog niet zeker)
en het motorblok tikt (vanaf de voorkant van de auto gezien hoor ik het tikken aan de achterkan van het blok)

de vroemvroem is nu geschorst en staat opgeslagen bij een shurgaurd waar ik helaas niet al te veel mag klussen, dus ik hoop na de eerste 2 punten te repareren ik er een pak op kan laten zetten met mededeling dat er aan de dorpel gewerkt moet worden.

de auto start keer op keer goed, lekt niet

onderdelen die op mijn aanschaflijstje staan zijn:
ruitensproeierpomp (ben al in de PM aan de weer met jimfrey)
witte voorscherm (tussen bumper en motorkap, het gedeelte waar het P-logo op zit) mocht iemand dat gedeelte overhebben voor weinig.. ;)
spruitstuk/voorpijp
leeslampje
werkende motorkap en achtbak gasveren
kapje met porschelogo voor een van m'n velgen

hier wat foto's
10935
10936
10937
10938
10939

krijg wat zwarte plaatjes ertussen geen idee hoe dat komt..

Thijsch
27/11/2013, 10:28
Ziet er goed uit, veel succes. Als ik de laatste foto zo zie, lijkt het alsof de schokbrekers achter ook hun beste tijd hebben gehad. Hoe rijdt de auto?

Je hebt ook spatlappen aan de achterkant, leuk!

M.B.H.
27/11/2013, 11:15
ik heb deze onderdelen wel liggen

spruitstuk/voorpijp
leeslampje
werkende motorkap en achtbak gasveren heb ik nieuw liggen
kapje met porschelogo voor een van m'n velgen

Pepin
27/11/2013, 12:26
@ Jimfrey, heb er nog niet mee gereden, alleen vooruit en achteruit, de box in en uit haha, ook nog niet op de brug gehad, eerst hopen om hem gekeurd te krijgen, zodat ik makkelijk een garagebox met brug kan huren, om de onderkant goed aan te pakken.

@Martin, ik stuur je eerdaags nog wel een PB voor prijzen en dergelijke,

ben sowieso niet van plan alles meteen aan te schaffen, aangezien geldflow hier nog niet heel hoog loopt op het moment (feestdagen, m'n dochtertje wordt ook 1 binnenkort) en m'n vriendin die flink belasting moet terugbetalen

Pepin
27/11/2013, 22:33
Kort vraagje nog, ik zag op diverse plekken aangeboden polyester plaatwerk-delen, bijvoorbeeld het front paneel (die ik nodig heb)
is polyester hiervoor een aanrader of afrader, of gewoon wachten tot er weer een witte 924 gesloopt gaat worden?

jimfrey944
28/11/2013, 16:27
Ik heb de frontplaat nog wel liggen in het donker grijs
Komt van een slopert
De rest heb ik ook wel behalve de gasveren

Pepin
06/12/2013, 00:20
De ruitensproeier-pomp was bij nader inspectie goed, leidinkjes knelden met dichte motorkap, is nu opgelost, de ruitenwisser zijn na een schoonmaakbeurt ook weer soepel heen en weer aan het gaan,

volgende probleempje oplossen wordt de deurklink maken (als ik kan vinden hoe ik 'm eraf kan krijgen) en de linkerkoplamp loopt vast in zijn huis, deze gaat helaas niet op en neer, waar ik eerst dacht dat deze vast liep op het voorscherm

remytjuh1994
06/12/2013, 14:11
De deurklink zit heel makkelijk vast. Namelijk de grote kruiskopschroef aan de zijkant van de deur. Als de die eruit draait dan zie je aan de binnenkant een zwart en een wit palletje zitten. Zwart is van de sluitknop en wit van de deuropener aan de binnenkant. De 2 voorzichtig loshalen(als de witte niet al stuk is) en dan kun je de deurklink er zo uithalen. De voorkant zit er namelijk gewoon ingehaakt!

Gr. Remy

Pepin
08/12/2013, 15:16
Dankje Remy, vandaag is de deurklink gemaakt, bijna alle apk-puntjes zijn nu gedaan

Pepin
11/12/2013, 12:19
koplampen werken nu ook weer, in en uit-klappend,
nu nog uitvinden hoe het targadak eraf kan,
en het laatste rottige klusje, een gat in de dorpel verhelpen,
later het tikkende geluid weg zien te krijgen

harry
14/12/2013, 19:27
Ga door en maak het af, de aanhouder wint.

Pepin
03/01/2014, 11:48
Vandaag word de 924 gekeurd, ben benieuwd wat de schade zal zijn, ze gaan sowieso het gat in de dorpel dichtlassen,
verder waren alle eerdere apk-punten al verholpen (lichtschakelaar, ruitenwisser etc)

had alleen de pech dat de 924 vandaag niet wilde starten (lege accu, dus maar even naar de apk-boer gesleept)
kwam er ook achter dat tijden het rijden de kofferbak vanzelf opengaat (is dit een voorkomend probleem) dis helaas nadat ik net de nieuwe gasveren (gekocht via Martin) geplaatst had, waardoor de kofferbak dus daadwerkelijk open bleef staan i.p.v. meteen weer op je hoofd te vallen

op hoop van zegen

Jayke
03/01/2014, 14:35
Opengaan van de achterklep is waarschijnlijk afstelling van de slotpennen. even een beetje experimenteren met wat de goede afstelling is dat hij wel goed dicht trekt, maar dus ook niet los kan gaan.

Pepin
03/01/2014, 15:43
de auto is nog niet gekeurd, hij kreeg hem niet aan de praat, ook niet met startbooster, hij gaat nu de accu een nachtje op de lader zetten kijken of die dan wel start, 2 weken terug startte de 924 nog als een zonnetje

captainfrasca
03/01/2014, 19:37
Kan ook zijn dat je slotpennen versleten zijn, kosten de wereld niet. Ze kunnen alleen verrekte goed vast zitten...

M.B.H.
03/01/2014, 22:43
Het kan ook een kombie van de penne en sloten zijn
die pompjes zijn zo goed dat als je de klep met de sleutel opend deze vanzelf opend zelfs met 944 spoiler en ruitewisser motor gaat hij open

Pepin
07/03/2014, 14:50
*****Nieuwe Update*****
de 924 is gekeurd tot 2015,
het koste wat moeite maar hij loopt als een zonnetje (nouja bijna)

gebeurtenissen,
links en rechts nieuwe dorpels gelast, gegrond en getectyleerd
nieuwe koplamp motor
nieuwe pinnen en slotenvangers op de achterklep
nieuw ruitenwisserpopje

Meteen na de keuring een km of 30 ermee gereden, teruggekomen bij de stalling liep ineens al de koelvloeistof uit het reservoir (uit het afvoerslangetje) totdat deze geheel leeg was
vandaag koud nieuwe koelvloeistof bijgevuld, half uurtje motor laten draaien en opnieuw ontlucht, reservoir was nu half leeg (waarschijnlijk krimpen van vloeistof) dus komende dagen dit nog 2x doen, en hopen dat alles in de auto blijft zitten

(tenzij iemand hieruit al meteen het e.e.a. kan verklaren)

Pepin
14/03/2014, 20:25
11381
11382
11383
vandaag gemaakt

ptol
14/03/2014, 20:43
Gaat de goede kant op! :-)

powerflux
14/03/2014, 21:56
ja, leuk om te zien!

Pepin
03/09/2014, 21:44
ik moet de porsche helaas verkopen, heb er toch nog leuk mee gereden van huis naar werk,
maar verbouwing van het huis (ivm uitbreiding gezin) gaat meer geld en tijd kosten dan ik had gehoopt, moet helaas m'n gezin voorop zetten