PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat gebruiken jullie zoal om bekleding schoon te maken?



Martijn924
07/06/2010, 22:16
De bekleding van mijn 924 is echt intens goor. Nu ga ik de komende weken mij bezig houden deze te fatsoeneren. Mijn vraag is aan jullie is of er iemand ervaring heeft met echt gore bekleding schoon maken en zoja welk middel men daarvoor gebruikt?

Tapijtreiniger of ander spul (iets als vanish ofzo)?
Stoomapparaat of gewoon alleen handwerk?

Ik heb een handstoomapparaat te leen van iemand en heb al door dat dat alleen niet voldoende zal gaan zijn, en dat het een karwei van jewelste gaat worden... dus mocht iemand iets beters weten laat het vooral horen....

Hendrik
07/06/2010, 22:25
Ik had van een detailing site wat foto's opgeslagen van een how to.
Dit is wat je met een extractor aka shamponeermachine kan doen.

Staat een beetje door elkaar maar je ziet wel wat voor en na is.
Zal de how to nog wel is opzoeken.

edit:
De how to: (wat beter als al die plaatjes.
[ame=http://autodetailing.nl/forum/showthread.php?t=1892]How To: Gebruik van een extractor in het interieur[/video]

m.vanderweerd
07/06/2010, 22:36
ik zou het eerste groffe werk doen met ( een oud zeepje, namelijk glyserine zeep)( is momenteel alleen nog te koop bij de hema met honing. deze met warm water direct op de bekleding smeren en dan goed nat met een nagelborstel inborstelen, dan met een doek al het vieze water eraf halen.
zal de eerste grote slag slaan op deze manier.
de auto blijft wel een paar weken naar honing ruiken, maar is ook best lekker

gr

Sharjah
21/10/2010, 23:08
Hangt ervan af; hoe erg is 't? Ik heb goede
ervaring met vlekken inborstelen met biotex
met een beetje water en later met met de
stofzuiger de resten verwijderen. Natuurlijk
is dat niet genoeg voor verf- of vergelijkbare
vlekken. In erge gevallen is 't altijd wèl mo-
lijk om bekleding te verven. Daar ken ik meer-
dere goede opties voor; da's makkelijk.

Frenske
22/10/2010, 07:34
tja, men zal het zien als reclame voor mijn werkgever, toch plaats ik het. Ik had een tapijtreiniger gehuurd (bij die verhuurboer die bijna alles verhuurt ;-)) om de vloerbedekking van mijn muuske te doen. Het resultaat mocht er zijn! Liters vuil water waarin de meest vreemde substanties zaten heb ik door het riool geloosd........ :thumb: Ook voor het bankstel van je 924 te gebruiken!!

Fantaman
22/10/2010, 17:53
mijn collega heeft nu ook een stofzuiger die ook water kan zuigen en doet de stoelen scgoonmaken met een washandje en een soppie. werkt super interieur nat reinigen :mrgreen: