PDA

Bekijk Volledige Versie : gaatje accubak



jessy1984
11/06/2010, 17:23
vandaag was ik net na lang niet meer aan m'n 924 te kunnen werken aan de motorruimte bezig
nu zag ik dat in de accubak in het voorste hoekje een gaatje zat
dit was wat doorgeroest maar blijkt een afvoertje te zijn weet iemand waarvoor dit afvoertje juist dient ?

ik heb dit nu reeds dichtgelast en de balk met dinitrol ingespoten om verder roestvorming tegen te gaan maar zal veronderstel ik dit wel weer iets moeten open maken anders blijft er veronderstel ik wel water in de balk staan

-Bassie-
11/06/2010, 17:53
als het een afvoer is zou ik het maar even open maken.

gezien er anders water in blijft staan.

Peter
12/06/2010, 07:23
Kan je er een foto van maken , dan kunnen we met zekerheid vertellen of het een afloop is of niet .

jessy1984
17/06/2010, 18:20
heb net even een foto gemaakt uit een andere wagen
aan dit gaatje was het er rond dus wat doorgeroest

2de foto zie je dat het reeds hersteld is dient now wel wat beter afgewerkt te worden en spuiten natuurlijk

Steady Eddy
18/06/2010, 08:01
Dat is ook een afvoerkanaaltje dat uitmondt in rechterspatscherm. De hoofdafvoer is natuurlijk de ronde opening naar het motorcompartiment. Herstelling vindt ik eerder dakdekkers- ipv carrosseriewerk. Water dat onder vlies terechtkomt doet enkel de boel nog sneller doorroesten.

jessy1984
18/06/2010, 18:06
Dat is ook een afvoerkanaaltje dat uitmondt in rechterspatscherm. De hoofdafvoer is natuurlijk de ronde opening naar het motorcompartiment. Herstelling vindt ik eerder dakdekkers- ipv carrosseriewerk. Water dat onder vlies terechtkomt doet enkel de boel nog sneller doorroesten.

ik dacht eigelijk dat dit afvoertje was voor water dat in die balk zou terechtkomen had toch niet direct iets onder het spatscherm gezien

dit is er onder voorbewerkt met roestwerende primer en gespoten er zat op die plaats trouwens nergens geen roest enkel een klein stukje waar het gelast is
origineel zit er trouwens deze dempende strip wel gespoten maar kan zelfs ook ater tussen kruipen
lucht zit er nu niet onder en ik kan u verzekeren dat er ook geen vocht onder kan komen nadat alles afgewerkt is
word daarbij nog gedaan bij de garage waar ik zelf werk deels door een carrosier met 45jaar ervaring ik kan u garanderen dat dit niet zal roesten :)

Peter
18/06/2010, 20:06
Ik vermoed wel dat het werk ok gedaan is maar sommige mensen lossen het anders op .
Ik heb mijne gelast en daarna lassen geslepen , strijkkit op de lassen , spuitplamuur erop , en dan afgeplakt en anti-steenslag (rutex) gespoten op de plaats waar de bitumen was en de rest in kleurlak .

Steady Eddy
21/06/2010, 08:49
En zeker niet vergeten om bij montage goed af te dichten rond die bouten van de batterijklemmen ! (water komt wel hoger te staan dan enkele mm in die bakken)