Remco63

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Remco63
    924 Wannabe
    • Dec 2013
    • 18

    [Voorstellen] Remco63

    Stel je voor
    Hallo mede porche 924 bezitters,

    Ik ben sinds 7 december eigenaar geworden van een leuke zwarte 33 jaar jonge Porche 924 2.0. Ik was op zoek naar een nieuwe auto hobby en de keuze was snel gevallen. Na enkele weken advertenties bekijken en diverse wagens bekeken te hebben heb ik een redelijk exemplaar gevonden. Echt een leuke auto die nog wel een beetje aandacht nodig heeft. Een leuk projectje met niet zo'n grote lijst. Ik wil graag nog veel leren van jullie kennis en zal binnenkort jullie mening en/of hulp gaan vragen

    Groetjes Remco
    Attached Files
  • jimfrey944
    Administrator
    • Jan 2008
    • 4534

    #2
    Re: Remco63

    Welkom in het 924 walhalla
    sigpic

    porsche 924 martini 1977
    porsche 924 50 Jahre edition 1982
    BMW X3 3.0 high exclusieve

    Comment

    • ptol
      924 Gek
      • Jun 2011
      • 1261

      #3
      Re: Remco63

      Welkom! En meer foto's aub

      Comment

      • Jayke
        924 Gek
        • Feb 2010
        • 910

        #4
        Re: Remco63

        Welkom!

        Comment

        • Remco63
          924 Wannabe
          • Dec 2013
          • 18

          #5
          Re: Remco63

          Dank jullie wel, foto's zullen spoedig gaan volgen.

          Comment

          • js-vintage
            924 Fan
            • Mar 2010
            • 405

            #6
            Re: Remco63

            Welkom op dit forum!

            Comment

            • harry
              924 Gek
              • May 2008
              • 1287

              #7
              Re: Remco63

              Remco van harte welkom op dit technische forum. Mooi strak karretje!

              Mvg, Harry 924 1983


              You know the Germans always make good stuff
              7 letters in P O R S C H E, 7 days in a week.. Coincident? I think not !

              Comment

              • Remco63
                924 Wannabe
                • Dec 2013
                • 18

                #8
                Re: Remco63

                Inmiddels alweer enige kilometers met veel plezier gereden in mijn 924. En ik moet zeggen dat het een heerlijke auto is om mee te rijden. Ik kon van te voren natuurlijk weten dat een auto,van 33 jaar wel enige kosten en gebreken zou hebben en dat is in de tussentijd ook waarheid geworden. Inmiddels heb ik het hele uitlaatsysteem moeten vervangen. Ik dacht in het begin dat het slechts om de achterdemper ging maar nadat hij op de brug stond kwam de niet zo leuke boodschap dat hij overal erg slecht was. Via marktplaats kwam ik Maxi performance tegen. Een bedrijf uit Hengelo die op maat roestvaste uitlaatsystemen monteert. Ze kwamen met een goede prijs en 20 jaar garantie op doorroesten. Inmiddels alweer twee maanden geleden gemonteerd. Ziet er goed uit en geeft een mooi diep geluid zonder irritant te zijn. Na slechts een week of twee hiervan te kunnen genieten ging de koppeling opspelen en had ik alweer de volgende kostenpost. Om dit door een garage te laten uitvoeren was bijna onbetaalbaar. Ik had gelezen dat dit zeker zo'n €1200,- zou gaan kosten en dacht dat dit het einde zou worden van mijn Heerlijke 924. Totdat ik op eBay ben gaan zoeken naar een koppelingset. Hier vond ik tot mijn verbazing een OEM Sachs set in Engeland inclusief verzendkosten een set (plaat drukgroep en druklager) voor slechts €220,- Ook kwam ik in contact met iemand die een mooie klassieke 911 heeft en beschikte over een brug die me wou helpen. Daar zelf samen met de eigenaar van de brug de koppeling vervangen. Een klus die best goed zelf uit te voeren is maar wel veel tijd vergt, zeker als je het nooit eerder hebt gedaan. Na demontage bleek dat de klinknagels los zaten waardoor de veren van de plaat loszaten. Inmiddels ook de verdelerkap rotor luchtfilter en bougies en kabels vervangen. Gekocht in Letland via het internet. Na dit alles rijdt en voelt mijn 924 eigenlijk weer als nieuw. Op mijn lijstje staat nu nog de olie verversen van het blok en de bak.
                Wat ik verder nog graag zou willen is het vervangen van de stoel bekleding en iets doen aan de bekende scheurtjes in het dashboard. Maar eerst maar eens bekomen van de vorige investeringen ik heb alleen nog geen betaalbare bekleding gevonden op het internet.

                Comment

                • Remco63
                  924 Wannabe
                  • Dec 2013
                  • 18

                  #9
                  Re: Remco63

                  Originally posted by ptol
                  Welkom! En meer foto's aub
                  image.jpg

                  Comment

                  • Remco63
                    924 Wannabe
                    • Dec 2013
                    • 18

                    #10
                    Re: Remco63

                    Originally posted by ptol
                    Welkom! En meer foto's aub
                    image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

                    Comment

                    • M.B.H.
                      924 Freak
                      • Feb 2008
                      • 6043

                      #11
                      Re: Remco63

                      Leuk om de klus te klaren,
                      Maar om je blok fijn afgesteld te krijgen, heeft de beste man daar ook ervaring mee?
                      Zo ja dan gaat dat helemaal goed,
                      Zo nee , lees je goed in op het fornm er is hier genoeg over te vinden en...........domme vragen bestaan niet.
                      Succes.
                      924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                      Comment

                      • Remco63
                        924 Wannabe
                        • Dec 2013
                        • 18

                        #12
                        Re: Remco63

                        Nog niet zoveel ervaring mee. Maar vind dat de motor nu al netjes loopt. Koude start is ook geen probleem. Laatst in Duitsland de autobahn genomen en de top is via GPS gemeten precies 200 km/u. Ik geloof dat toen hij nieuw uit de fabriek kwam de top iets hoger lag, n.l. 210 km/u. Nu zal dit lager kunnen liggen vanwege de leeftijd of Porsche heeft destijds een beetje overdreven of de motor moet inderdaad nog wat afgesteld worden. Wat is jouw ervaring hiermee?

                        Comment

                        • M.B.H.
                          924 Freak
                          • Feb 2008
                          • 6043

                          #13
                          Re: Remco63

                          Originally posted by Remco63
                          Nog niet zoveel ervaring mee. Maar vind dat de motor nu al netjes loopt. Koude start is ook geen probleem. Laatst in Duitsland de autobahn genomen en de top is via GPS gemeten precies 200 km/u. Ik geloof dat toen hij nieuw uit de fabriek kwam de top iets hoger lag, n.l. 210 km/u. Nu zal dit lager kunnen liggen vanwege de leeftijd of Porsche heeft destijds een beetje overdreven of de motor moet inderdaad nog wat afgesteld worden. Wat is jouw ervaring hiermee?
                          Porsche heeft altijd een lagere snelheid opgegeven om gezeur te voorkomen
                          Maar 200 op de gps is netjes hoor .
                          924 Voor Mijn Plezier en Genoeg Gebruikte onderdelen.

                          Comment

                          Working...