PDA

Bekijk Volledige Versie : Keuzes bij aankoop



Diederik
20/12/2013, 12:03
Ik ben van plan om binnenkort een Porsche 924 te gaan kopen en ben al enigszins aan het verdiepen in de informatie die op het internet staat.

De eerste beslissing die ik moest nemen was of het een 944 of 924 wordt. Ik ga voor een 924 omdat ik een wat "rustigere" toch wat beter bij mij past en vind de 924 ook steeds mooier worden. Daarnaast vind ik het kostenaspect qua onderhoud ook belangrijk en heb ik het gevoel dat onderhoud voor een 924 wat goedkoper zou zijn omdat hier een audi/volkswagen motor in zit.

Nu zie ik bijvoorbeeld ook de 924S te koop staan en het blijft toch ook wel mooi een iets krachtigere motor erin te hebben.

Ik vroeg mij af of er ook nog grote verschillen zitten in de bouwjaren/versies van de 924 wat resulteert in duurder onderhoud. Ik kan wel wat tabellen vinden qua specificaties maar daar kan ik niet op baseren of het onderhoud mogelijk duurder zou zijn.

Kloppen mijn aannames die ik hierboven doe en hebben jullie nog tips en/of suggesties voor mij?

Thijsch
20/12/2013, 12:46
Ik zou in ieder geval een later model nemen dat volledig verzinkt is. Het precieze jaar weet ik even niet, maar ik meen dat 't vanaf 79/80 dat zo is. Latere modellen heb ook geen contactpuntjes meer, dat is misschien wat onderhoudsvriendelijker.

924s deelt meer onderdelen met de 944 en is daardoor ook duurder, niet alleen het blok maar ook qua onderstel. Kosten voor onderhoud tussen 924/944 verschillen behoorlijk.

Verder kijk eens rond op het forum met de zoekoptie. Er zijn een aantal topics waar de verschillen erg concreet (in bedragen) zijn uitgedrukt.

Tot slot, zou ik je aanraden om niet en 924 te nemen om goedkoop te rijden. Het zijn oude auto's en zelfs met een goed model zal je er onderhoud aan hebben. Hangt er vanaf of je het zelf kunt of wilt laten doen? Maar als je er voor gaat, zijn het allemaal heerlijke wagens en zeker de moeite waard!

Diederik
20/12/2013, 12:58
Bedankt voor je reactie.

Het doel is ook zeker niet om goedkoop te gaan rijden. Ik koop hem echt als hobby erbij en dat mag best geld gaan kosten. Wat je zegt bevestigt al enigszins mijn vermoeden dat ik beter dan geen S-versie ga nemen.

Verder lijkt het mij mooi om zelf onderhoud er aan te gaan doen.

coppe218
22/12/2013, 12:15
Ik heb zelf juist bewust voor een S gekozen na een aantal proefritten, ik vind hem meer gevoel geven van een sportauto. Ik denk dat je voor beide auto's rekening moet houden met kosten en dat de hogere kosten van de S vooral zitten in de distributie en remmen. Als je niet veel rijdt zijn de remmen 1x aan de beurt en de distr. Riem 1 x per 5 jaar. Ik denk dat een goede s minder onkosten kan hebben dan een slechte na een vice versa.

harry
22/12/2013, 12:28
Kijk ook even bij de Home Page: AANKOOP TIPS

Porsche 924 kooptips (http://www.924forum.nl/de-porsche-924/koop-tips)