PDA

Bekijk Volledige Versie : Afstellen?



gerben1986
19/06/2010, 15:32
Heren,

Vandaag heb ik de carterontluchtingsbuis en accumulator vervangen, nu heb ik de motor gestart en heb ik het volgende resultaat:
- als ik geen gas geef valt hij uit
- als ik gas geeft loopt hij voor mijn gevoel op 3 cilinders, dus heel 'onstabiel'
- als ik de motor uitzet en ik stap uit stinkt het naar benzine

Dit alles met koude motor.
Nu dacht ik het volgende:
De carterontluchting was lek, dus valse lucht.
Hij is zo afgesteld dat hij met valse lucht goed loopt, nu hij geen valse lucht meer krijgt, krijgt hij dus geen zuurstof standaard bij stationair en valt uit. Bij gas geven gaat de klep open en vraagt hij om meer zuurstof, dat krijgt hij ook, maar er wordt ook meer benzine ingespoten (luchtweger) en loopt dus te rijk. Hij bokt omdat hij te rijk staat, dat verklaart ook de benzinelucht.

Oftewel, ik denk dat hij te rijk staat afgesteld en dat het daardoor allemaal niet zo lekker gaat.

Kan dit kloppen en hoe zou ik dit kunnen verhelpen?

-Bassie-
19/06/2010, 16:49
daar zal het zeker aan liggen.

je mengsel schroef halve slag indraaien zal al helpen.

de schroef op je luchtweger dus.

Frenske
20/06/2010, 08:46
je kunt ook een injectieleiding los gooien en je brandstofrelais kortsluiten. Komt er dan al benzine uit je spinnekop dien je de mengselschroef richting arm te draaien, komt er nog niets draai je logischerwijze richting rijk. Bereik je het punt dat ie stopt met benzine leveren dra\ai je nog een kwartslag richting arm. Daarna alles weer monteren en je motor warm draaien. als je dan de schroef dusdanig afsteld dat je motor op het armst mogelijke mengsel nog mooi ronddraait zit je in de richting, verder afstellen met een COmeter.

succes!!:thumb:

gerben1986
20/06/2010, 09:57
Bereik je het punt dat ie stopt met benzine leveren dra\ai je nog een kwartslag richting arm.

Bedankt voor het advies!
Maar waarom moet ik bij het niet meer benzine leveren nog een kwartslag richting arm draaien? Dan komt er toch al helemaal niets meer uit?

Frenske
21/06/2010, 10:38
omdat dan je mengsel toch gewoon te rijk is waardoor je een vertekend beeld krijgt van de stationaire loop van je motor. Je mengsel staat op deze manier al zo goed als goed.... (is dat NL?)

bdw, je kunt zekering 2 en 3 van de bovenste zekeringkast aan elkaar verbinden, hoef je het relais er niet uit te trekken

Deel 2:

ff vollediger zijn, sorry. Mijn laatste antwoord was te kort door de bocht (overkomt me wel eens vaker :whistle:) Die kwart slag is er voor omdat bij stationair draaien je klep al iets omhoog gezogen wordt. Dat gebeurd bij een basisafstelling als deze niet, de motor draait immers niet. Dit zou je mengsel heel erg rijk maken. Deze methode heb ik geleerd bij M(ercedes)B(enz) in de werkplaats, werkte daar altijd feilloos. Er kwamen daar wel vaker hobbyisten (zoals wij;-)) over de vloer die speelden met de afstelling en dan diep beschaamd hulp kwamen zoeken.