PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 1979 | Interieur porsche 924 targa 1979



bellie
06/01/2014, 11:27
Aangezien ik enkele onderdelen mis en het een mix is van interieur die ik heb in mijn porsche 924 zou ik graag weten wat de originele kleur was van een 1979 targa. De deurpanelen die erin zitten en dasboard en dergelijke zijn donkerbruin, de armsteunen van de deurpanelen zijn dan echter zwart, achterbank en voorzetels zijn verschillend en zijn zwart.
Welke onderdelen van kleur heb ik nodig dus wat is er eigenlijk juist qua interieur volgens mijn bouwjaar of wat zijn de tips om te combineren met de lindgroene metallic kleur (was vroeger van fabriek uit zwart blijkbaar maar heb hem gekocht in de groene kleur en zou dit kleur wel willen behouden want vind deze wel heel mooi in dit kleur)
Fotos van mijn interieur:

Thijsch
06/01/2014, 11:39
Het lijkt me waarschijnlijker dat de achterbank origineel is dan de voorstoelen. Er zit ergens (ik geloof bij de linkerdeur, op de carrosserie) een sticker met een aantal codes. Volgens mij kun je daarmee een geboortebewijs opvragen en krijg je ook de optiecodes te zien. Die kun je in de pet opzoeken en zo vind je de originele kleur en stof. :P

Misschien weet iemand een manier die makkelijker is.

zeno
06/01/2014, 11:43
Je kan hier is zien, bj 78.
Werk 924.com - Farbkarte 78 (http://www.werk924.com/index.php?option=com_content&task=view&id=34&Itemid=51)

bellie
06/01/2014, 11:56
Alvast bedankt. Dacht dat het lindgroen was maar kan blijkbaar ook resedagroen zijn, foto's op internet bedriegen soms. Het is niet het originele fabriekskleur, dat was zwart maar zou hem wel in dit groen willen blijven houden. Ga eens kijken of er ergens sticker op hangt. Zou hem graag in het volledig kunstleder of echt leder steken als dat origineel zou zijn, gewoon omdat dit makkelijker onderhoudt dan stof maar twijfel daaromtrend wel wat te doen

Jayke
06/01/2014, 12:04
Als de auto niet meer zijn originele kleur heeft, dan hoeft de kleur die er nu op zit natuurlijk ook niet per se een Porsche kleur te zijn, laat staan passend bij het bouwjaar en type.

Natuurlijk maakt dat niet zo heel veel uit, als je dit mooier vindt, tenzij je hem zo origineel mogelijk wilt maken.

Wat betreft interieur materiaal, het grootste deel van de 924's heeft op de zijkanten van de stoelen (kunst)leer, en in het midden stof. Helemaal leer komt weinig voor.

bellie
06/01/2014, 12:48
bedankt voor de vlugge antwoorden. Zouden jullie dan opteren voor bruin of zwart met de groene kleur?

zeno
06/01/2014, 12:59
Bruin staat wel met groen.

Selen
06/01/2014, 13:17
dat bruin staat hem wel goed!! ;)

ik heb nog bruine deurpanelen liggen moest je interesse hebben, hoeft ni teveel te kosten ;)

ptol
06/01/2014, 14:12
Ik zou voor zwart gaan... :)

bellie
06/01/2014, 14:23
heb intussen samen met mijn man beslist dat het bruin wordt, zal waarschijnlijk de zetels zelf laten overtrekken in het kunstleer donkerbruin en dan binnenkant is nog afwachten wat ik ga doen qua stof wat de mogelijkheden zijn origineel of iets anders eens proberen
selen, deurpanelen zijn die voor elektrische ramenvoorziening en spiegelvoorziening? Anders hou ze even aan de kant ook en we bespreken het dan eventueel als we komen kijken voor de rest van de onderdelen, laat me alvast prijs weten (mag via pm of via mail), dan bespreek ik het met mijn man alvast

Jayke
06/01/2014, 14:39
Ik heb zelf een wat donkerder groene auto, met bruin interieur, en krijg vaak complimenten over de goede combinatie :)

bellie
06/01/2014, 14:45
vond dat ook wel iets hebben, zwart is wel heel netjes en mooi ook en past bij alles maar bij het groen als ik daar bruin bij houdt, dat is het precies wat ik zoek en toont nog ietsje meer retrostijl ook vind ik.

jimfrey944
06/01/2014, 15:41
Het interieur is waarschijnlijk buin geweest en de stoelen bruin vissengraat ( zoals je achterbankje is ) voorstoelen horen er zeker niet in

bellie
06/01/2014, 17:28
dank je wel voor de feedback

captainfrasca
06/01/2014, 19:22
Ik heb eventueel een compleet interieur liggen zie: http://community.924forum.nl/f19/diverse-interieur-onderdelen-%7C-euro-25613/

Prijzen zijn onderhandelbaar

M.B.H.
06/01/2014, 21:32
ik denk dat het geen bruin vis graad is geweest.
Maar bruin grijs geweven combinatie
Ik heb die nog liggen ook !!!!
En veel meer bruine interieurdelen.

bellie
07/01/2014, 09:26
Ga dit weekend langs bij selen, heb daar al enkele onderdelen laten aan de kant leggen en kijk dan wat hij nog liggen heeft van hetgeen ik tegen kom. Deurpanelen zou hij ook liggen hebben, dus ook al aan de kant laten leggen daar.
Van de zetels zelf ga ik ze overtrekken in dezelfde bruine kleur als de rest van het interieur en misschien met een soort lichter gekleurd stiksel werken of met een ander middenstuk werken die lichter is qua kleur, ben daar nog niet uitgekomen.
Het interieur van captainfrasca vindt ik ook wel mooi eigenlijk, enkel jammer van de scheur en dat de foto moeilijk te zien is qua kleur. Van welk jaar zijn deze stoelen eigenlijk?

bellie
07/01/2014, 09:46
bouwjaar zie ik staan 85, had erover gelezen excuses. Passen deze in een 79er en wat zou de laagste prijs zijn voor voorzetels en achterbank (boven en onderstuk)?

captainfrasca
07/01/2014, 18:20
De stoelen zijn van bouwjaar 85 inderdaad, de stoelen zijn in het echt gewoon bruin, op de foto lijkt het om een of andere reden grijs.

De stoelen en de achterbank zijn gewoon te monteren, echter heb je voor de achterbank een andere bevestiging, maar die krijg je erbij van mij.

Voor €200,- zijn de stoelen en de achterbank voor jou. Overige bruine bekleding heb ik ook nog liggen.

bellie
08/01/2014, 09:05
Kunt u deze aan de kant houden voor ons? Hebt u ook bruine deurpanelen in goede staat die passen voor mijn 79er alsook eventueel middenconsole in bruin want mijne is zwart, metertjes heb ik, maar console is ander kleur.
En eventueel dashboard in bruin niet gescheurd. Als u dit alles liggen hebt, geef mij prijs door en mail mij via pm uw telefoonnummer en adres alvast door, dan bel ik u op om af te spreken zodra ik weet wanneer het past. Moet wel zeggen dat het nog een 2tal weken zal duren want zie dat het lelystad is en denk dat we binnen 2 weken in Nieuwegein gaan moeten zijn bij een vriend van ons en zouden het dan combineren. Ik weet niet of er overdag iemand thuis is, anders eventueel proberen we het te schikken op een zaterdagnamiddag dan dat we de 2 samen combineren. Kan ook zijn dat we vroeger in Nederland moeten zijn, maar weet het niet onmiddellijk. Maar het interieur is alvast ok.

captainfrasca
08/01/2014, 14:21
Deurpanelen heb ik ook liggen, de middenconsole niet meer, die was gescheurd.

Je krijgt van mij een pm.

bellie
08/01/2014, 14:57
pm ontvangen, bedankt

bellie
10/01/2014, 11:37
beslissing is dus intussen gevallen, bedankt alvast captainfrasca. Zodra ik het interieur kan ophalen neem ik contact op en van zodra de scheur hersteld is en het geplaatst is volgen dus foto's hier.

ptol
10/01/2014, 12:18
Ben zeer benieuwd! :)

captainfrasca
10/01/2014, 17:48
Prima. Ik hoor het vanzelf wel. Ik zal alle losse onderdelen vandaag of morgen alvast bij elkaar zoeken en klaar leggen..

Selen
10/01/2014, 18:26
Zal mooi zijn met dat bruin interieur!! :)

bellie
11/01/2014, 16:03
dank je captainfrasca
vindt ook dat het bruin het beste past bij dat groen.

Robby J
07/07/2014, 22:04
Ik zou ook voor een bruin interieur kiezen,staat gewoon veel harmonieuzer bij het groen metallic.
hier een paar fotos van een 1977 reseda green metallic met bruin interieur,wat een pracht plaatje !

11921

11922

11923

ptol
07/07/2014, 22:15
Jammer dat de topic starter hier nooit meer heeft gereageerd... :(

Diederik
07/07/2014, 23:34
Gaaf interieur van die foto's zeg:)

jimfrey944
08/07/2014, 13:19
Ziet er mooi uit ja
maar orgineel zijn ze nooit zo geleverd
Er is iemand met een spuitbussen aan het werk geweest

Gijs924
09/07/2014, 08:45
Apart, die versnellingspook..... Vind het originele toch mooier