PDA

Bekijk Volledige Versie : Apk



sjones
23/06/2010, 06:00
Nou mede forummers het is dan zover na een jaar van proberen en repareren opnieuw proberen ,wanhoop ,ongeloof en weet ik allemaal wat niet meer is gisteravond de P naar de garage gebracht .
De ontsteking wordt nagezien en er moet APK op,en dit alles nadat de Nissan van mijn vrouw de geest heeft gegeven ( denk de automaat kapot,maakte nog een jankend geluid begon te rammelen in de bak en had toen geen aandrijving meer op geen enkele versnelling)
Olie van de bak was goed ,niet verbrand maar nog rood.
Laat de P in orde maken en ga for the time being daar maar eerst in rijden of de kosten moeten zo hoog worden (neeee).

BC911
23/06/2010, 06:05
Nou succes dan maar. Je kan het slechter treffen dan dagelijks met de P te moeten rijden ;-).

Fantaman
23/06/2010, 09:04
ik ging altijd met de P naar werk maar 160 euro benzine in de maand vond ik toch wat veel:loco:

komt vast goed met de apk

Frenske
23/06/2010, 10:56
misschien een optie om korter bij je thuis werk te zoeken ....:euh

ik verstook in mijn P(eugeot) ca € 35 per maand ....

Fantaman
23/06/2010, 15:45
dat was toen nog 15 minuten fietsen van huis, dichterbij kan niet. maar rij nu op de brommer das 6 euro per week, als ik met de P ga moet ik blij zin dat die tank van 80 euro langer als 2 weken mee gaat

Frenske
23/06/2010, 15:52
zit er een gat in de tank? of je hebt steeds smerige voeten ..... zo ver duw je het gaspedaal in dat je in de carterpan terecht komt ...:heh:

Cor 944
23/06/2010, 17:01
dat was toen nog 15 minuten fietsen van huis, dichterbij kan niet. maar rij nu op de brommer das 6 euro per week, als ik met de P ga moet ik blij zin dat die tank van 80 euro langer als 2 weken mee gaat

verbruiken die 924ers zoveel dan ?

ik stook er 75 L BP Ultimate 98 doorheen van de 80 L tankinhoud.
en heb dan ruim 800 km gereden.

Fantaman
23/06/2010, 17:09
stad verkeer is z'n 400km a 50 tot 55 liter, op de snelweg haal ik er wel 500km uit:doh:
daarom heb ik die brommer nu, komt niet vooruit haalt toch bijna 60km/h vol gas en haalt 120 tot 130 km uit de tank, en dan gooi ik er tot 3,5 liter in.
tuurlijk rij ik iets meer als alleen woon werk maar drinken doet de P wel. tuurlijk rij ik niet als een oude opa weg bij het stoplicht dus het kan wel wat zuiniger

-Bassie-
23/06/2010, 17:40
nu weer :focus:

en jah apk is toch weer ff een spannend ding.

mijne mag over 3 maanden weer of zo maar dan voor 2 jaar:thumb:

sjones
24/06/2010, 08:18
De mijne kan ook 2 jaar met een APK, scheelt wel

sjones
25/06/2010, 08:36
UPDATE!! Gisteravond geinformeerd hoe het met de Porsche ging.
Er is smiddags even geprobeerd om hem te starten maar dat lukte niet ( was verzopen ) monteur heeft de bougies verwijdert en maakt hem deze morgen aan het lopen en gaat daarna direct door naar de APK.
Ik kan na de middag bellen hoe het met de partient gaat en of de operatie is geslaagd.
Hou jullie op de hoogte.
grtn John

sjones
29/06/2010, 08:12
Zow gister is de P voor de APK geweest, Afgekeurd en wel op :
barst in de linkerbuiten spiegel, CO te hoog,rechterkoplamp opnieuw stellen, remleidingen achterremmen vervangen.
Kan hem woensdag of donderdag ophalen met 2 jaar APK!!! totale kosten incl apk en auto fatsoenlijk afstellen €250 .
Ben eigenlijk best wel tevreden en kan niet wachten tot donderdag hehe.

Bcreative
30/06/2010, 09:45
Zow gister is de P voor de APK geweest, Afgekeurd en wel op :
barst in de linkerbuiten spiegel, CO te hoog,rechterkoplamp opnieuw stellen, remleidingen achterremmen vervangen.
Kan hem woensdag of donderdag ophalen met 2 jaar APK!!! totale kosten incl apk en auto fatsoenlijk afstellen €250 .
Ben eigenlijk best wel tevreden en kan niet wachten tot donderdag hehe.

Dat valt errug mee, als je 't mij vraagt!
Goed man, twee jaar APK, dat zouden ze voor alle belastingvrije auto's moeten doen!
Hopelijk weer veel rijplezier de komende tijd!

sjones
30/06/2010, 14:45
Net ff contact met de garage gehad, (in de hoop dat de aoto klaar was) vanavond worden de remleidingen gemonteerd en morgenmiddag kan ik de P met verse APK komen ophalen.
Heb morgen middag eigenlijk nog een feestje op mijn werk maar die sla ik over ( morgen zsm naar de garage en geen alcohol want we gaan rijden!!!!!)

sjones
05/07/2010, 12:02
Het heeft even geduurd maar vandaag toch met de Porsche naar mijn werk gereden , kwamen toch nog wel een paar dingen aan het licht , banden balanceren (trilt bij 120/125 kmh) waarschijnlijk een nieuwe brandstofpomp( bij volgasgeven houdt de motor in) .
Verder wel genieten .

LWB
05/07/2010, 18:45
kijk,zo moet het....
brandstoffilter misschien eerst eens vervangen?

sjones
06/07/2010, 09:17
Ja dat kan ik eerst wel eens proberen, kost de hele wereld ook niet .

ShroudedVeil
08/07/2010, 11:59
En hij staat te koop zie ik !

Frenske
08/07/2010, 14:02
En hij staat te koop zie ik !

zelfs dreigen met sex hielp blijkbaar niet meer ...... :Cry::Cry::Cry:

sjones
09/07/2010, 09:23
Ja ikben onder de zware druk bezweken ,en heb de auto op MP gezet maar hij is nog niet weg hoor
Krijg allemaal mailtjes van mensen die hun gebakje wel willen ruilen ,maar dat gaat mooi niet door .
Ik zit op een hoofdprijs te wachten anders blijf ik lekker doorrijden en kan via de mail alles een beetje afwimpelen en heb aan de opdracht voldaan om de P te koop te zetten.
Begrijp me niet verkeerd "voor mij hoeft ie niet weg " dus zal nog wel een tijdje doorrijden en na 4 weken tot de conclusie komen dat er op dit moment weinig belangstelling is om een Porsche te kopen( zal wel komen omdat iedereen op vakantie is.
Als de porsche zich dan heeft bewezen als een betrouwbaar alternatief word ie waarschijnlijk door mijn bloempje geaccepteerd

Frenske
09/07/2010, 11:32
ik hoop voor jou dat moeders dit forum niet leest ..... :whistle:

Fantaman
09/07/2010, 17:50
eenigste serieuse probleem was mijn koppakking en als je de lampjes aan laat staan is de volgende dag de accu leeg maar altijd starten:-)
dus alle maal duimen dat dat bloempje de 924 kan accepteren:thumb:

sjones
19/07/2010, 06:51
Weer terug van vakantie , en na een week de 924 niet gebruikt te hebben starte hij in 1 keer ,en ik sta nog een 5 weken zonder internet op de camping dus het forum lezen door moeders hoef ik niet bang voor te zijn.
En al had ik internet ze kijkt toch niet op het forum,heb ze geen geduld voor om alles op te zoeken