PDA

Bekijk Volledige Versie : Help! Startproblemen



mputtenaar
29/06/2010, 19:53
Soms word ik er echt gek van. Laatste tijd veel aan de auto gedaan en hij liep zo mooi. Starten en lopen.

Ik rij er nu weer een aantal weken wat vaker mee naar mijn werk, vanwege het mooie weer. Geen enkel probleem, niks aan de hand.

Vanmiddag kom ik uit mijn werk en ik zet hem heel even uit om te gaan eten, daarna wil ik hem in de garage zetten, helemaal dood! Hij doet helemaal niks meer.

Draai sleutel om en dan hoor je gelijk de brandstofpomp zoemen, zoals altijd. De voltmeter staat altijd mooi,maar zakt nu bijna naar nihil. Barmeter ook laag. Geen startmotor, helemaal niets.

Iemand een idee? Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.

-Bassie-
29/06/2010, 20:10
klinkt als een lege accu.

even jump starten?

Fantaman
01/07/2010, 17:23
jep klink als lege accu, accu opladen of start hulp.
heb je niks aan laten staan?
controleert ook of de dynamo bijlaad, dus minimaal 13,5 volt op de accu polen. bij laag toerental kan de spanning wat teruglopen

mputtenaar
01/07/2010, 19:56
Hoi allemaal,

Weer helemaal blij, hij doet het weer. Kreeg een tip dat het contactslot wel eens niet helemaal lekker kan zitten en dat hij net niet pakt en even een tikje op de startmotor gegeven. Starten en lopen. Accu is verders goed.

Bedankt voor het meedenken, maar het topic kan dus weer gesloten worden.

-Bassie-
01/07/2010, 20:23
klinkt als je dat zegt meer als een startmotor die kapot is.

want om dat je contactslot niet goed zou zijn een tikje geven op je startmotor:yikes

Peter
01/07/2010, 23:05
Juist Bassie ,dat zijn inderdaad de symptomen van een starter die op sterven na dood is .

Fantaman
02/07/2010, 15:53
op sterven na dood zal ik niet zeggen, maar als er 1 wikkeling stuk is en hij staat net op die wikkeling, ja dan doet ie het niet, tik erop, verdraait een stukie en hij doet het weer.
advies binnekort vervangen

harry
10/07/2010, 10:34
Vervang eens de start schakelaar (zie tekeningen)

Frenske
10/07/2010, 10:36
bouwdoosje?

Fantaman
10/07/2010, 21:32
zeg maar gewoon elektrische deel van het kontactslot, niet als bouwdoos verkrijgbaar.

mijn droom auto trouwens wel als bouwdoos verkrijgbaar:thumb: