PDA

Bekijk Volledige Versie : 924 | Rubber achterklep slot



Rutger
19/01/2014, 11:04
Zoals zoveel 924-ers lekt die van mij ook iets water aan de achterklep. Ondertussen carrosserie rubber vervangen en het slot mechanisme beter afgesteld. Er lijkt geen water tussen de achterruit en het metaal te komen. De vorige eigenaar is er flink op los gegaan met siliconen kit (Flut spul) en daardoor het gootje aan de onderzijde van de ruit dichtgekit. Deze ook maar weer open gemaakt. Zodat eventueel condenswater ook weer naar buiten kan.

Nu zie ik dat de rubbers waar de slotpennen op zitten misschien wel wat te groot zijn. Deze rubbers drukken mijn nieuwe carrosserie rubber helemaal plat. En daardoor sluit de klep niet helemaal rondom af. Ik kan de slotpennen wel strakker zetten, maar dan krijg ik de klep haast niet meer open.

Zit er misschien een verschil in bouwjaar qua rubbers? Misschien dat vorige eigenaren daar geen rekening mee hebben gehouden. Heeft er misschien iemand een foto van?? Zal een foto van mijn platte rubber en het rubber aan de slotbout toevoegen.

Rutger
19/01/2014, 11:07
11207

o.stijn.o
19/01/2014, 11:33
Je kan ze nogaltijd nieuw bestellen op Rose Passion - Verkoop van nieuwe onderdelen voor Porsche, losse stukken, sport, catalogus, 356, 911, 912, 914, 924, 928, 944, 964, 968, 993, 996, 997, Boxster, Cayman, Cayenne (http://www.rosepassion.com/nl/sel)

fcam
19/01/2014, 11:58
Rutger, heb je al de PET lijst gedownload? Kijk hier Genuine Parts Catalogue - Classic Genuine Parts & Literature - Porsche Classic - Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG (http://www.porsche.com/international/accessoriesandservice/classic/genuineparts/originalpartscatalogue/) en kies de juiste lijst voor jouw 924. Bij die van 924 (80 - 85) zie je vanaf pag. 218 en verder dat er verschillende rubbers zijn gebruikt bij de twee verschillende ruiten. Bij Alpo kun je bellen / mailen en vragen over beschikbaarheid.

Rutger
19/01/2014, 13:06
Bedankt Fcam. Gouden tip! Ik zie inderdaad dat er twee versies zijn. Maar misschien is mijn achterruit ondertussen wel weer vervangen door een nieuwere of oudere. Mooiste is natuurlijk om beide rubbers even te zien en te vergelijken. ik rij van de week wel even langs bij Stuttgart parts.

M.B.H.
19/01/2014, 13:32
Ik heb bijde soorten wel gebruikt in goede staat liggen
nieuw zijn ze best duur.

jimfrey944
19/01/2014, 13:57
Je heb versies voor met en zonder spoiler en voor de 944 kwa hoogte zijn ze dacht ik allemaal het zelfde alleen de rubber is iets groter
En zitten uitsparingen in voor de spoiler
Die jij heb zijn voor de 924 met spoiler ;)

Ook onder in het slot ( waar de pen in valt ) hoort een rubber te zitten
Deze zijn vaak verdwenen
Helaas zijn deze niet los te koop maar moet je een nieuw slot kopen dacht rond de 32 €

Marty
04/04/2015, 22:13
Daar waar de slotpen van het achterraam uitkomt hoort daar ook een rubber te zitten?
Bij mij komt de pen uit een blok aluminium. Er zit geen rubber omheen.
Als het raam niet goed gemonteerd zit dan komt het blok tegen de carosserie (slot onder).
Heeft iemand foto's van eventueel verschillende uitvoeringen?